DW: "Magyarország is megérezheti a VW-botrány hatásait"

A Deutsche Welle német közszolgálati adó Győrben járt, és az Audi-gyár dolgozóit is kikérdezte a Volkswagen-botrány lehetséges hatásairól.

  • hvg.hu hvg.hu
DW:

A német Deutsche Welle győri riportjában kiemeli: a helyi gyár számára egyelőre kétséges kimenetelű botrány ellenére az Audi optimista a magyar telephellyel kapcsolatban, a következő három évben ugyanis 100 millió eurót kíván belefektetni.

A szeptemberben kirobbant Volkswagen-botrány során kiderült, hogy akár 11 millió autóba is kerülhetett abból az EA189-es kódjelű, négyhengeres dízelmotorból, amelyeken csaló szoftver futott a környezetvédelmi mérések kijátszására. Ebből a motorból Győrben is milliószámra gyártottak.

A győri Audi-gyár
Túry Gergely

A győri Audi-gyár érintettségét jelzi, hogy Martin Winterkorn a Volkswagen AG lemondott vezérigazgatója a héten az Audi felügyelőbizottságának éléről is távozott.

Varga Márk önkormányzati képviselő a DW riportjában elmondja, hogy a városvezetés attól tart, az Audi leépítést rendel el a 11 ezer dolgozót foglalkoztató győri telephelyen vagy csökkenti a termelést, ezzel hatalmas adókiesést okozva. A helyi dolgozók azonban nem tudnak semmilyen változásról, szerintük jó hangulat uralkodik a gyárban.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.