szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A dízelbotrány és néhány jelentős felvevőpiac zsugorodása megérződik a Volkswagen teljesítményén.

Az autógyár pénteken közölte, hogy a Volkswagen alapmárka különböző típusaiból októberben 490 ezer darabot értékesítettek, ami 5,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. "A Volkswagen Pkw márka kihívásokkal teli időket él" - mondta Jürgen Stackmann igazgató.

Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 1,8 százalékkal, Németországban pedig 1,9 százalékkal nőttek az eladások, egész Európát tekintve azonban 1,2 százalékos csökkenést szenvedett el a vállalat. Oroszországban 26 százalékkal estek az eladások. Rosszul alakult a helyzet Latin-Amerikában, Brazíliában 50 százalékkal zuhant az értékesítés.

Ugyanakkor az Egyesült Államokban, ahol szeptember 18-án kirobbant az emisszió-hamisítási botrány, sikerült 0,2 százalékkal több gépkocsit eladni, Kanadával együtt pedig 3,5 százalékkal több VW-kocsi lelt piacra. Szakértők szerint az orosz és a brazil piac drasztikus beszűkülése egyelőre ugyanannyi vagy inkább nagyobb kárt okoz, mint a dízelbotrány.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!