szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A német DTE Systems szakemberei egy kis programozással plusz 43 lóerőt és 92 Nm nyomatékot csaltak elő a négykarikások sportkompaktjából.

Félelmetes, hogy hova fejlődtek manapság a sportkompaktok, elég csak arra gondolni, hogy a kategória megteremtőjeként emlegetett Volkswagen Golf GTI aktuális generációja szinte gyengének számít a kategóriában a maga 220 lóerejével. És akkor még nem is beszéltünk a német prémiumtrió ötajtós családi rakétáiról, melyek közül a leggyengébb BMW M135i  326 lóerőt mozgósít, az Audi RS3 367-et, míg a felfrissített Mercedes-Benz A45 AMG már 381 paripát szabadít az aszfaltra.

DTE Systems

Azok az Audi RS3 tulajdonosok, akik esetleg nem tudnak nyugovóra térni afelett, hogy egy ideje már nem az ő autójuk a legerősebb a kategóriában mostantól lehetőséget kapnak a német DTE Systems-től, hogy ezer euróért cserébe mindenféle műszaki átalakítás nélkül szert tegyenek plusz 43 lóerőre és 92 Nm nyomatékra. Ehhez nem kell más tenniük, mint elvinni az autójukat a DTE valamelyik műhelyébe, ahol aztán csatlakoztatják a saját fejlesztésű chiptuning moduljukat a motorvezérlő elektronikához és máris 410 lóerőre és 557 Nm-re ugrik az RS3 teljesítménye.

DTE Systems

Az átalakítás főként a turbónyomás növelésével présel ki plusz lóerőket a 2.5 literes, öthengeres benzinmotorból, melynek köszönhetően jelentős javul az autó rugalmassága, hiszen a DTE szerint az általuk kezelésbe vett RS3 1,1 másodperccel gyorsabban teljesíti 100-160 km/h-s sprintet, mint a gyári kivitel. Aki esetleg a motor kímélése érdekében csak alkalomadtán venné igénybe a többlet erőt, annak is lehetőséget ad a tuningdox, hiszen a sportos mellett, dinamikus és gazdaságos üzemmódot is biztosít.

DTE Systems
DTE Systems

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!