szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Cayman GT4 Clubsport hathengeres motorja 385 lóerőt szabadít az aszfaltra, de csak versenypályán használható.

Igazi meglepetéssel érkezett a Porsche a Los Angeles-i Autószalonra, itt leplezték le ugyanis a Cayman GT4 Clubsport modellt, amely egy homológ gyári versenyautó, 111 ezer eurós indulóárral. Átszámítva (adók nélkül) mintegy 34 millió forintért cserébe egy menetkész versenygépet kap az ügyfél, amit az utcai modell 385 lóerős, 3.8 literes boxermotorja mozgat, a futóműve viszont a 911 GT3 Cup versenyautóból érkezett.

Porsche

A stuttgarti mérnökök fékrendszert is pályahasználatra optimalizálták, így a 380 milliméteres féktárcsákat elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek fogják közre, míg a blokkolásgátló 12-féle beállítást tesz lehetővé. A menetstabilizáló elektronikát ugyan nem iktatták ki teljesen, de ideális viselkedés érdekében slick gumikra optimalizálták, a hátsó tengelyen pedig mechanikus önzáró differenciálmű is segíti a tapadást.

Porsche

A mindössze 1300 kilogrammos versenyautóban hegesztett bukóketrec, kagylóülés, poroltó és hatpontos biztonsági öv található, az utcai modell manuális váltója helyett pedig hatfokozatú, duplakuplungos szerkezettel lehet váltogatni a fokozatok között a kormány mögé szerelt váltófülekkel. Igény esetén 70 literes üzemanyagtank helyett 100 literessel is rendelhető, a 18 colos slick gumikat pedig a Michelin szállítja.

Mivel az autó tényleg csak versenypályás használatra készült, tökéletesen passzol ahhoz a másik 10 szuperautóhoz, amit legálisan senki sem vezethet közúton.

Porsche
Porsche
Porsche
Porsche

Friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!