Újradefiniálja a zsebrakéta fogalmát ez a Honda-motoros Kispolszki – videó
A turbóval megvadított japán blokk 170 lóerővel mozgatja az 600 kilogramm körüli kisautót.
hvg.hu
A Polski Fiat 126p, Kispolszki máig élénk emlék azoknak, akik valaha vezették. A Lengyelországban gyártott háromajtós kisautó, pöfögő kéthengeres farmotorjával nem is volt a legrosszabb választás viszonylag rövid helyváltoztatásra. Igaz, a 23 lóereje néha kevéskének bizonyult, ha felbukkant egy emelkedő.
Egy litván autóépítő, bizonyos Tomas Nenartovic szívébe annyira belopta magát a keleti blokk eme remek négykerekűje, hogy megépítette belőle a világ egyik legjobb zsebrakétáját. Ehhez egy Honda Civic 1.6-os VTEC motorjára volt szükség, amit a Kispolákba átrakva egy turbófeltöltővel is kiegészített, így a japán blokk teljesítménye 125-ről 170 lóerőre emelkedett. Mindez a mai turbókorszakban nem tűnik kimagaslóan soknak, de egy 600 kilogramm körüli bádogdobozban már félelmetes tud lenni.
Tomas Nenartovic
Ugyan a napokban bemutatott Audi TT motoros, quattro hajtású Trabantnál valószínűleg lassabb az extra szélesítésekkel ellátott Honda-motoros Kispolski, de még így is sok mai, erősnek mondott autónak feladná a leckét.
Tomas Nenartovic
Tomas Nenartovic
Tomas Nenartovic
Tomas Nenartovic
Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.
Magyarország minden különösebb ellenállás nélkül megszavazta a szankcók meghosszabbítását. Ennek a csomagnak a csomag legnagyobb tétele az Orosz Központi Bank európai bankokban fellelhető vagyonának zárolása.