szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az újdonság hű marad a népszerű elődjéhez, vagyis orrmotorral, hatfokozatú manuális váltóval és hátsókerék-hajtással érkezik. Szívómotor helyett azonban kétféle négyhengeres turbómotor közül lehet majd választani, ha minden igaz.

A Hondánál szépen lassan rájöttek az utóbbi években, hogy ha leépítik a sportos modelljeiket, akkor nem csak a márka korábbi sportos imidzse fakul meg, de a vevőkör is öregedni fog. Hogy ezt a folyamatot visszafordítsák egyre komolyabb szerepet vállalnak a motorsportban, illetve a modellpalettára is kezdenek visszatérni a vezetési élményre kihegyezett típusok, például a piac egyik legjobb ár/érték arányú sportkompkatja a Civic Type R, vagy a hamarosan visszatérő NSX sportkupé.

Az Autocar már meg is tervezte az újdonságot.
Autocar

A brit Autocar magazin bennfentes értesülése szerint a közönség pozitív reakcióit, valamint a piaci szempontokat figyelembe véve a japánok az S2000 típusnevet is hamarosan feltámasztják, méghozzá egy ugyanolyan sportos roadsterhez, mint amilyen legendás előd volt. Az informátor szerint az újdonság a Mazda MX-5 erősebb riválisaként léphet színre, természetesen az első tengely mögé helyezett négyhengeres motorral, hatfokozatú manuális váltóval és hátsókerékhajtással.

Autocar

Hogy pontosan mekkora teljesítményre számíthatunk az új S2000-től azt egyelőre korai lenne megmondani, mindenesetre a szóba jöhető lehetőségek között a hamarosan érkező, új fejlesztésű 1.5-ös VTEC turbómotorra és a Civic Type R 2.0 literes, turbós erőforrására lehet számítani. Előbbi esetében 150 lóerő körüli teljesítmény várható, utóbbinál pedig 310, igaz ehhez már fejlettebb futómű, részlegesen önzáró hátsó differenciálmű és feltehetőleg egy Type R embléma is társulni fog.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!