Míg a Ferrari számos versenysorozatban és kategóriában képviselteti magát, addig a Maseratinak csak egy márkakupa jutott a Trofeo World Series révén. Nézőként persze ez is kellően látványos tud lenni, de presztízsben nem hoz akkorát, mintha más gyártók versenygépei ellen bizonyítanának a szigonyos versenygépek.
Éppen ezért az olaszok úgy döntöttek, hogy jövőre csatlakoznak az FIA GT4-es mezőnyéhez, ahol olyan modellek ellen kell majd bizonyítania a GranTurismo MC-nek, mint az Aston Martin Vantage, a Chevrolet Camaro, a KTM X-Bow, a Lotus Evora vagy a Porsche 911.
A több éve futó márkakupa révén az olaszok komoly tapasztalattal rendelkeznek a GranTurismo MC versenygéppel kapcsolatban, de a GT4-es sorozathoz azonban néhány módosítást végre kellett hajtaniuk az autón. Ezek közül a legfontosabb, hogy 4.7 literes V8-as motor teljesítményét 488 lóerőről 430 paripára kellett csökkenteni.
Az alacsonyabb teljesítményt viszont némileg kompenzálja, hogy aerodinamikai módosításokat is eszközöltek az autón, például új hátsó szárnyat és diffúzort kapott, ami jelentősen növeli a leszorítóerőt.
Hogy mennyire állt össze a GT4-es csomag, azt még egy utolsó hivatalos tesztelésen fogják kideríteni, utána pedig elérhető lesz az autó a privát csapatok számára, amiknek teljes technikai támogatást biztosít majd a Maserati.
Az európai GT4-es széria mellett megemlítendő még az is, hogy a Maserati az amerikai versenyek világában is növeli a jelenlétét, hiszen a US Pirelli World Challenge szériában is indítanak majd autót 2016-ban.
További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.