szerző:
hvg.hu
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Továbbra is aratnak a szabadidő-autók: kicsik, nagyok, közepesek. A BMW, az Audi és a Toyota is nagyot dobbant a kisméretű SUV-k között. Hozzájuk képest mégis a Skoda lehet, amely valódi térfoglalásba kezd egy korábban, náluk elképzelhetetlen modellel. Persze nem csak ezeket várjuk nagyon, hanem a Tesla újdonságát, vagy az új brit arisztokrata sportautót is. Itt a mi tízes listánk.

Aston Martin DB11

Ritkaságszámba megy, ha új modellt mutat be az Aston Martin, ezért is kell nagyon megbecsülni, hogy 2016-ban érkezik az új zászlóshajójuk DB11 néven. A 12 éve piacon lévő DB9 közvetlen utódjának szánt luxuskupé az elkövetkezendő öt évre tervezett modelloffenzíva első képviselője lesz.

A továbbfejlesztett padlólemeze az elődmodellből érkezik, valamint a V12-es motor is a mostani 6.0 literes blokk (csökkentett hengerűrtartalmú, és talán turbósított) leszármazottja lesz, de a futómű, az utastér és a formavilág teljesen megújul, illetve idővel a Mercedes-Benz AMG GT V8-as turbómotorja is megjelenhet a palettán.

Szintén fontos információ, hogy a nyolcfokozatú ZF automata mellett visszatérhet a manuális váltó a kínálatba, méghozzá egy hatfokozattal, amivel a DB11 igazi egyeduralkodónak számítana a kategóriájában, hiszen jelenleg egyetlen 12-hengeres luxuskupé sem rendelhető kéziváltóval. Az Aston Martinnál pontos dátumot egyelőre nem árultak el a bemutatóval kapcsolatban, de ha nagyot akarnak durrantani, akkor már a márciusi Genfi Autószalonon leleplezik.

BMW X2

Addig kell ütni a vasat, amíg forró, jól tudják ezt a BMW-nél is, ezért jövőre újabb luxusterepjáróval bővítik a kínálatukat, méghozzá a legdivatosabb (és egyben legkevésbé praktikus) sportos-szabadidőautóval. Ha a definíció alapján nem ugrana be elsőre, hogy miről is van szó, elég csak a kategóriateremtő X6-ra és testvérmodell X4-re gondolni, ugyanis ebbe a családba fog tartozni az X2 is.

A műszaki alapjai az X1-ből érkeznek, vagyis fronthajtással és összkerékkel is rendelhető lesz, a motorpaletta pedig eleinte négyhengeres, turbós benzines és dízel erőforrásokból fog állni, kicsivel később pedig megjelenhetnek a még takarékosabb háromhengeres blokkok is. A formavilágát illetően arra kell számítani, amit a nagyobb testvéreknél megszoktunk, vagyis kupésan lejtő tetőívre, valamint az X1-nél szélesebb és hosszabb karosszériára.

Mercedes-Benz E-osztály

A januári Detroiti Autószalonon tartja világpremierjét a Mercedes-Benz E-osztály ötödik generációja, amely a 2009 óta gyártásban lévő W212-es szériát fogja leváltani. A formavilága szépen illeszkedik majd abba a sorba, amit az aktuális S- és C-osztály képvisel, a technikai arzenáljával pedig már a felső-kategóriát ostromolja. Ahogy az utasterével is, melynek bemutatására külön workshopot szerveztek a németek, ahol iparági újdonságnak számító fejlesztésekről is lerántották a leplet, például a műszerfal dupla kijelzőjéről és a kormányon elhelyezett érintőkapcsolókról.

Emellett a klasszikus Mercedes-értékekre is nagy hangsúlyt fektette, így a W213-as széria még tökéletesebb utazóautónak és üzleti limuzinnak ígérkezik, mint a kifutómodell. A műszaki adatokra még várnunk kell egy kicsit, de annyit már tudni lehet, hogy nagy szakítószilárdságú acél és alumínium használatának köszönhetően mintegy 100 kilogrammal könnyebb lesz, a hossza öt méter alatt marad, a motorpalettán pedig megjelennek az új fejlesztésű négy- és hathengeres erőforrások. Készül majd belőle plug-in hibrid kivitel is, valamint az elmaradhatatlan AMG változat 4 literes ikerturbós V8-as motorral és 9-fokozatú automatával.

Porsche 718 Boxster/Cayman

Hivatalosan csak ráncfelvarrásnak hívják, a valóságban viszont felér egy generációváltással az, ami a Porsche Boxster és Cayman párosra vár 2016-ban. A stuttgartiak belépőmodelljei ugyanis amellett, hogy megkapják a 718-as nevet, új motorokkal gyarapodnak méghozzá a 911-hez hasonlóan turbós erőforrásokkal. Ez még nem is lenne akkora szenzáció, a Porschénál viszont úgy döntöttek, hogy a 718-as Boxster/Cayman immáron csak négyhengeres boxermotort kap, így, aki utoljára még vágyik a hathengeres, feltöltő nélküli erőforrásra annak érdemes gyorsan rendelnie egyet a kifutó generációból.

©

A teljesen új fejlesztésű 2.0 és 2.5 literes boxermotorok 300-360 lóerő körüli teljesítményre lesznek képesek, 5-6 másodperc körüli nulla-százas gyorsulást garantálnak, az autó tömegét (az egyéb módosításokkal együtt) pedig majd 100 kilogrammal megdobják. A fogyasztás viszont így is mérséklődni fog nagyjából egy literrel, ami a felhasználók szempontjából gyakorlatilag lényegtelen, a Porsche számára viszont rendkívül fontos, hiszen a modellpaletta emissziós értékeit jelentősen csökkenti.

Skoda Kodijak

Az új Superbbel a Skoda már-már a prémium szintet súrolja, így a Volkswagen igyekezete ellenére komoly konkurenciát jelent a Passatra nézve. A csehek közelgő szabadidőautójával hasonló lesz a helyzet a Tiguan és a Touareg szemszögéből, hiszen a hathengeres motorokat és a legújabb vezetéstámogató technológiákat leszámítva mindent belepakolnak majd a csehek, amire manapság egy SUV vásárló vágyik, ráadásul, ha hinni lehet a pletykáknak, hétszemélyes kivitelben is gyártani fogják.

©

Mindez ráadásul a márkára jellemző kedvező árazással, okos extrákkal és a szögletesen elegáns Skoda formavilággal párosulhat, vagyis igazi best-buy-nak ígérkezik a szegmensben. Már csak az a kérdés, hogy megvalósul-e jövőre, hiszen iparági pletykák már évek óta keringenek róla, a végleges modellt viszont csak-csak nem akarják bemutatni. 2016-ban viszont közelebb kerülhet premierje, mivel 2015-ben már többször lefotózták a prototípust tesztelés közben.

Audi Q2

A hamarosan bemutatkozó kisméretű szabadidő autó, amely korábban Q1 néven volt tervben, végül Q2-es lett. Az elvezés körüli hercehurcát a Fiat-Chrysler okozta, amely korábban már birtokolta a Q2 elnevezést az Alfa Romeo részéről. Végül sikerült megszerezni a névhasználati jogot, amely egyben nem is zárja ki, hogy Q1-es is legyen a jövőben.

A Q2 mindenesetre a márciusi Genfi Autószalonon már bemutatkozik a nagyközönségnek. A négy méter környéki hosszúságú hobbiautó a Volkswagen-konszern MQB-platformjára épül majd. A modell a jelenlegi legjobban konspiráló piacon a Nissan Juke, Renault Captur ellenfele lesz, ahol a négykarikások biztos helyet látnak egy prémium modellnek is.

Külsőségeiben, ahogyan azt megszokhattuk az ingolstadti márka autóinál, a kisebb modellek is nagyon hasonlítanak a nagyobbakra, így vélhetően az Audi Q2 is lényegében egy kicsinyített interpretációja lesz a Q7-esnek.

Audi Crosslane koncept, az alapforma.
©

Mivel azonos platformon nyugszik az Audi A3-mal így annak méreteivel szinte teljesen azonos lehet: 4237 mm hosszú autó, 2601 milliméteres tengelytávval. A belső térben vélhetően itt is a már több modellben megismert virtuális kijelzők köszönhetnek vissza. A motortérben a konszern szokásos négyhengerese a 1.2-es és 1.4-es TSI motorokkal a dízel fronton pedig a 2.0 literes TDI lehet a legjellemzőbb. A modell a fronthajtásos változat mellett biztosan lesz az Audi quattro hajtásával is.

Ford Fiesta

A hazai piac szempontjából reálisan értékelve talán ez az autó a legérdekesebb, bár ahhoz hogy az utcán is láthassuk, még plusz egy évnek el kell majd telnie. Mindenesetre összeállításunkban olyan autók vannak, amelyeket már jövőre bemutatnak.

Ilyen a következő generációs Ford kisautó a Fiesta. A hírek alapján a jelenlegi dizájnvonal marad, csak némiképpen átformált hűtőrácsra és légbeömlőkre számíthatunk. A hetedik generációs Fiesta ugyanakkor nagyobb lehet, mint a mai, amely 3,96 méter és 1,7 méter széles. A jelenlegi generációt még 2007-ben mutatták be és 2013-ban kapott ránckezelést. A motortérben az elmúlt évek során bevezetett EcoBoost direkt-befecskendezéses turbómotorjai lesznek, várhatóan 1.0 literes lökettérfogattal, míg az erősebb modellek megkaphatják az 1.5 literes erőforrást.

Az új Ford Fiesta leleplezése egyébként a szeptemberi Párizsi Autószalonon várható majd.

Tesla Model 3

A Tesla Model 3 gyártása majd csak jövő év után indul, de a végleges darabot már 2016-ban megismerhetjük.

Elon Musk, a Tesla lényegében egyszemélyű mindensége, az idén bemutatott Model X szabadidő-autó kapcsán elmondta, hogy a szükségük van még egy olyan tömegmodellre, amely jó áron, nagy darabszámban eladható.

Ez volna a Model 3, amelyet várhatóan március környékén láthatunk majd végleges formájában. Néhány részlet már most is tudható az elektromos autóról, amely képességei alapján persze a BMW 3-as sorozatának legerősebb tagjaival konkurál majd, említésre méltóan a 0-100 km/h-s állórajtot 4,1 másodperc alatt teljesíti. A kocsi az ígéretek szerint egy feltöltéssel 500 kilométert tud majd megtenni.

A Model 3 felépítését illetően a jelenlegi limuzin, a Model S a kiindulási pont, annak teljesen alumínium platformja, amelyre nagyjából kétharmad méretben ültetik rá az újdonság felépítményét.

©

A Tesla volumen modellje lenne az újdonság, amelynek révén a gyártó szeretné elérni 2020-ra a kitűzött 500 ezer darabos éves kibocsátást. Mindehhez az akkumulátorokat már a 2017-ben működésben lépő gyáróriásban, a Gigafactoryban készítik majd, amelyet a Tesla a Panasonic céggel közösen épít.

A Tesla új középkategóriás autójának kardinális kérdése az ára lesz, amely elvileg jelentősen alacsonyabb lehet mint a Model S-é. A hírek szerint 35 ezer dollárért kerül majd forgalomba az USA-ban, máshol pedig az ehhez hozzácsapott vámokkal terhelve. Ezzel az árral rendkívül versenyképes lenne, abban a nagyon sűrű szegmensben, ahol az Audi A4, BMW 3-as sorozat, Jaguar XE, Mercedes C-osztály, Lexus IS a hagyományos választék.

Toyota C-HR

A Toyota C-HR – vagy egyes infók szerint Auris Cross – a legnépszerűbb szegmensben a kisméretű szabadidő-autók közt akar piacot hódítani.

A világ egyik legnagyobb autógyártójának is szinte kötelező egy ilyen modellt tartani. A januári detroiti autószalonra már a megérlelt, végleges autóval állhatnak ki. Az alig 4,3 méteres kis terepes formája kifejezetten karakteres.

©

A C-HR modell, amely a Toyota új generációs platformjára (TNGA) kerül majd, hasonlóan a negyedik nemzedékénél járó Priushoz. Ennek nyomán nem meglepő, hogy lesz belőle hibrid variáns, és mint hírlik, a Toyota ebben is komolyat újított és új akkumulátor-technikát valamit, még kedvezőbb hatásfokú benzinmotort mutat majd be.

A Toyota, bár részleteket az egyéb benzinmotoros változatokat illetően nem közölt, de biztosan feltűnik majd a jelenlegi kínálat valamelyik négyhengeres erőforrása, a leginkább az 1.2 literes turbós erőforrásra számíthatunk 115 lóerővel, akárcsak a Toyota által favorizált fokozatmentes váltó (CVT).

Opel Zafira

Az új kiadású Opel Zafira a korábbi egyterű vonalból sokkal inkább a manapság divatos SUV külsőt kap és közös fejlesztésben készül a PSA/Peugeot-Citroen konszernnel.

Abban talán semmi újdonság nincs, hogy az egyterűek mostanság korántsem olyan divatosak mint a városi szabadidő-autók. Ennek nyomán az Opel is úgy döntött, hogy átformálja népszerű típusát. Persze a praktikus jellemzőkre igyekeznek figyelni így megmarad például a hétüléses változat is belőle.

Talán meglepő, az új könnyűsúlyú Zafira nem is teljesen Opel, hanem az anyacég a General Motors koprodukciója a Peugeot-Citroen párossal, amely az új Peugeot 3008-ast teszi erre a platformra. Mindkét modell ráadásul Franciaországban készül majd. A motortérbe kerülő erőforrások közül a nagyobb dízelek érkezhetnek az Opeltől, míg a kisebb három és négyhengeres turbós benzines motorok mindkét konszern választékában megvannak.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

Tíz nap, húsz óra és 47 perc alatt tekerte át Európát

Minden légiutas álma teljesült egy amerikai férfinak

Minden légiutas álma teljesült egy amerikai férfinak

Merkel szóvivője szerint Magyarország partner, de vannak nézetkülönbségek

Merkel szóvivője szerint Magyarország partner, de vannak nézetkülönbségek

Ez ám a gólyahír: hét kisgólya nőtt fel egy fészekben

Ez ám a gólyahír: hét kisgólya nőtt fel egy fészekben

Megint sokkol a Coca-Cola – de most kicsit másképp

Megint sokkol a Coca-Cola – de most kicsit másképp

Virtuális valóságot vezet be egyik járatán a British Airways, hogy kevésbé izguljanak az utasok

Virtuális valóságot vezet be egyik járatán a British Airways, hogy kevésbé izguljanak az utasok