szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Külsőre és teljesítményre is nagyon rendben van a dél-koreai újdonság.

Az elmúlt napokban a világ a Las Vegas-i CES technológiai kiállítással volt elfoglalva, ahol a legnagyobb autógyártók is számtalan újdonságot mutattak be a közönségnek. Megismerhettük a Chevrolet tömegeknek szánt elektromos autóját, a Boltot, a Volkswagen a magyarul tényleg viccesen hangzó Budd-e-t villantotta fel, és leleplezték 2016 egyik legnagyobb durranását, a Faraday Future 1000 lóerős elektromos szuperautóját, ami jóval több annál, mint aminek elsőre látszik. Mindeközben azonban Dél-Koreában is zajlanak az események: ott a Hyundai látta elérkezettnek az időt arra, hogy az eddigieknél többet mutasson készülő hibridjéből, az Ioniq-ból.

Hyundai

Az autóról először 2015 decemberében láthattunk néhány elég jól sikerült skiccet, majd karácsony előtt néhány nappal megérkezett róla az első kémfotó is. A külseje miatt leginkább csak koreai Priusnak "csúfolt" autó valóban pofásan néz ki. Bár teljes egészében majd csak a márciusi Genfi Autószalonon láthatjuk a gépet, a külseje mellett a beltér is elég meggyőzőnek tűnik. A szakemberek szerint pedig azért is hasonlíthat ennyire a Priusra, mert a hasonlóan jó teljesítmény eléréséhez nagyjából ugyanolyan légellenállással kell rendelkeznie, mint a versenytársának.

Hyundai

Az Ioniq-nál maradva a közölt kép alapján a beltér tényleg jól néz ki, az adatok alapján pedig a teljesítményre sem lehet majd panasz. Az Autoblog beszámolója szerint a korábbi információkkal összhangban az autó háromféle hajtáslánccal érkezik majd: lesz belőle benzines-elektromotoros hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos változat is. A Hyundai most csak a hibrid részleteit ismertette: a 40 százalékos termikus hatásfokú 1,6-os, 104 lóerős benzinmotorhoz 43 lóerős állandó mágneses elektromotor társul. Az elektromos hajtáslánchoz lítium-polimer akkumulátorok tartoznak majd.

Új az autó alapja is, amit kifejezetten erre a modellre fókuszálva fejleszetettek ki. Az összetétele 53 százaléknyi nagy szakítószilárdságú acél, valamint alumínium, ami nagyjából 12 kilogramm súlyveszteséget eredményezett.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!