szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összecsapott az autóipar jelenlegi két legnagyobb királya, a végeredmény pedig magáért beszél.

Az elmúlt hónapokban jó néhány gyorsulási versenyt láthattunk, ahol a belső égésű motorral szerelt autók rendre igyekeztek lenyomni a Tesla csúcsmodelljét, az S modellt. Az eddigi kihívók rendre elbuktak, vagy csak szoros küzdelemben tudtak nyerni. A P85D alázott már porrá profi pilóta vezette igazi versenyzésre kiképzett autót, a Ferrari F12 Berlinetta pedig csupán fél másodperccel hamarabb ért célba a 400 méteres gyorsulási versenyen. Most egy újabb kihívója akadt az elektromos autónak: a Lamborghini Aventador.

©

Korábban volt már ugyan hasonló teszt, ám azóta komoly fejlesztéseket hajtottak végre Elon Muskék. A rajthoz ezúttal az S modell P90D-je állt oda, a koncepció pedig ugyanaz volt, mint korábban. A kocsit viszont ezúttal a Ludicrous, azaz Nevetséges üzemmódba állították, ami a korábbi Insane, vagyis Őrült módhoz képest még jobb teljesítményt hoz ki a kocsiból: egész pontosabban 10 százalékkal jobbat. Mindez a számok nyelvén annyit tesz: a Teslából 762 lóerőt csavarhat ki a sofőrje, így a 0-100 km/h-s sprintet 2,8 másodperc alatt teljesíti az autó, a 250 km/h-s sebességet pedig 20 százalékkal gyorsabban tudja így elérni. Hogy ez a gyakorlatban mit jelent, arról tavaly szemptemberben már készült egy videó.

De visszatérve a versenyre: a Drag Times arra volt kíváncsi, mit bír a Tesla a 400 ezer dollárba (kb. 116 millió forint) kerülő Lambirghini Aventador LP700-4 ellen. Az általuk készített videóban először a Tesla rajtolt jobban, kis túlzással mondhatjuk, hogy simán állva hagyta a Lamborghinit, ami csak néhány tíz méter után kezdett magához térni, és végül nagy nehezen átvenni a vezetést. A második próbálkozásnál már a Lamborghini volt fölényben, igaz, nem túl nagyban, és úgy, hogy a rajtnál kiugrott.

Persze a szedánt alapvetően nem versenyzésre tervezték, mégis minden alkalommal azt látni, hogyan szenvednek a legdrágább szuperautók ellene. A csaták ezzel kicsit már túl is mutatnak az egyszerű Ki a gyorsabb? kérdésen, és az egész kap egyfajta múlt vs. jövő hangulatot.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!