Nem megy annyira a Ferrarinak. De ez jó vagy rossz hír?

A tőzsdére tavaly bevezetett maranellói márka árfolyama mindenesetre zuhanással reagált az idei üzleti jóslatokra. Viszont örülhetnek azok, akik szerint nem is kell mindenáron nagy darabszámokat produkálni egy ilyen exkluzív termékből.

  • hvg.hu hvg.hu
Nem megy annyira a Ferrarinak. De ez jó vagy rossz hír?

Szerdán közzétette a Ferrari a 2015-ös éves jelentését, valamint az idei üzleti várakozásait. Akadt közte jó és rossz hír egyaránt. Kezdve a jóval, a Ferrari tavaly 7664 járművet értékesített, amely 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz viszonyítva. A növekedés leginkább az új V8-as erőforrású modelleknek köszönhető, amelyekre a kereslet 17 százalékkal nőt. Ennek nyomán az idei évre tervezett eladások elérhetik a 7900-as darabszámot, amely 3 százalékos növekedés.

Viszont éppen ez a 3 százalékos növekedés ad némi keserűségre is okot, hiszen a márka menedzsmentje 6 százalékos bővülést tervezett idénre. A lassulás oka elsősorban Kína, ahol 10 százalékkal estek az eladások. Mindenesetre abból a szempontból nem olyan rossz ez a szám, hogy a márka megőrizze exkluzivitását és nem feltétlen kell 7000 autónál többet eladniuk, akármennyire is ezen dolgozik a márkacsoport feje, Sergio Marchionne.

AFP / Giuseppe Cacace

A márkán belüli eladásokat vizsgálva az is látszik, hogy az igazán ritka darabok, a V12-es modellek iránti kereslet nagyon visszaesett, 24 százalékkal tavaly. Erre vonatkozóan a magyarázat leginkább valóban az lehet, hogy ezek a modellek a legrégebbiek, az FF és az F12 is már közel ötévesek. Ennek nyomán a növekedést most a 488 GTB és California T modellek fűtik, de ahogyan mi is írtunk róla, már itt van a négyüléses, összkerékhajtású Ferrari FF frissített változata is.

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.