szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olaszok végre elhozták Genfbe a Giulia alapváltozatát, amelyet a 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály ellenfelének szánnak. Ha minden igaz április 15-től már meg is lehet rendelni.

Amikor az Alfa Romeo tavaly nyáron nagy hírverés közepette lerántotta a leplet a meseszép, és bivalyerős Giulia QV sportszedánról, mindenkinek leesett az álla, és ismét fényes jövőt kezdtek jósolni a nagy múltú olasz márkának.

Ahogy azonban teltek-múltak a hónapok csak nem akaródzott bemutatniuk a középkategóriás modell alapváltozatát, amely az értékesítések gerincét fogja adni. Ilyen előzmények mellett érthető, hogy a Genfi Autószalonon sokan az Alfa Romeo standjára fókuszáltak, hiszen a több hónapos csúszás után végre elhozták a Giulia belépőmodelljét.

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo

A 3-as BMW, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály ellenfelének szánt újdonság sportcsomag nélkül is kellően csábítóra sikeredett, köszönhetően a klasszikus alfás stíluselemeknek és az elegáns limuzinformának. A fényképek alapján a belső tér kialakítása is minőségi benyomást kelt az ízléses bőrkárpittal, a fabetétetekkel, és az alumínium pedálokkal, amikre szükség is van, hiszen a prémium német konkurencia nagyon magas szintet képvisel.

A sajtóanyag alapján a harmadik fontos kritérium, a hajtáslánc is vonzóvá teszi az olasz szépséget, ugyanis a Giulia hátsókerék-meghajtást kapott, igény esetén pedig összkerékkel is rendelhető. A motorpalettája kezdetben a 2.2 literes turbódízel és a 2.0 literes, szintén turbós benzines erőforrásból fog állni, melyek közül a gázolajos egység 150 vagy 180 lóerős teljesítményt, míg a benzines blokk 200 lóerőt produkál. A dízelmotorhoz alapáron hatfokozatú manuális váltót adnak, de opcionálisan nyolc-fokozatú automatával is választható, míg a benzines blokkot kizárólag utóbbival szerelik.

Alfa Romeo
Alfa Romeo
Alfa Romeo

Mindenképpen megemlítendő, hogy prémium középkategóriában elvárt vezetéstámogató extrákkal is felvértezték az autót, például gyalogosfigyelővel és vészfékező rendszerrel. Az olasz mérnökök az analóg vezetési élményt is szem előtt tartották a tervezéskor, így sikerült belőniük az 50:50 arányú súlyelosztást, illetve az karbon és az alumínium alkatrészeknek köszönhetően a tömeget is sikerült alacsonyan tartaniuk, ami 1,37 tonnát jelent a dízel esetében.

Az új Alfa Romeo Giulia gyártása március közepén indul, míg a rendeléseket április 15-től lehet leadni.

Ha nem szeretne lemaradni a Genfi Autószalon újdonságairól, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!