szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Giulia QV egy vérbeli olasz sportszedán hátsókerék-hajtással és a Ferrari mérnöki tudásával kifejlesztett 3.0 literes, turbós V6-os benzinmotorral.

Az utóbbi hetekben megszaporodtak az Alfa Romeo 159 utódjaként beharangozott Giuliáról készült kémfotók, így sejteni lehetett, hogy közeleg a hivatalos bemutató. Az olaszok nem is kerteltek sokat, ugyanis a mai napon bemutatták az oly régóta várt sportszedánt, méghozzá rögtön a legerősebb változatot, a QV kivitelt.

Alfa Romeo Giulia QV
©

A klasszikus vörös színárnyalatban pompázó sportmodell tele van látványos optikai kiegészítőkkel, például mélyre húzott és hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítóval, hangsúlyos küszöbtoldattal, hátul pedig az elmaradhatatlan diffúzorral és a két dupla kipufogóvéggel. További ínyencség, hogy az első lökhárítón egy aktív légterelő is helyet kapott.
Ilyen vadító formavilág mellé kellően izmos motor dukál, amit az olaszok is tudnak, így a BMW M3 és a Mercedes-Benz C63 AMG ellenfelének szánt Giulia QV-ben a Ferrari mérnöki tudásával megalkotott 3.0 literes, turbós V6-os erőforrás dolgozik. A teljesítménye 510 lóerő, ami hátsókerék-meghajtással párosítva 3,9 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra. A végsebességéről egyelőre nincsen hivatalos adat, de valószínűsíthető, hogy 250 kilométer/óránál limitálják elektronikusan. Az említett motor mellett egyébként a konszern turbós négyhengeres erőforrásai alkotják majd a motorpaletta gerincét, továbbá bizonyos kivitelek összkerékhajtással is rendelhetőek lesznek.
Alfa Romeo Giulia QV
©

A hajtás kapcsán megemlítendő még, hogy a tervezés során nagy hangsúlyt fektettek az optimális súlyelosztásra, így a terhelés 50:50 arányban oszlik meg az első/hátsó tengelyen, melyeknél elöl új fejlesztésű kettős keresztlengőkaros, míg hátul multi-link felfüggesztést alkalmaztak. A súlyelosztás mellett természetesen az autó tömegének alacsonyan tartása is szempont volt, így az acél és az alumínium mellett karbont is felhasználtak, például a tető és a motorháztető is ebből készül a QV kivitel esetén. Az autó pontos tömegét nem árulták el, azt viszont igen, hogy egy lóerőre kevesebb, mint három kilogramm jut, amiből könnyedén kiszámolható, hogy a Giulia tömege másfél tonna körül lehet.

Alfa Romeo Giulia QV
©

Hogy milyen műszaki specifikációkkal, menetteljesítménnyel, méretekkel és utastérrel rendelkezik a többi kivitel, arról valószínűleg a napokban fog kiderülni minden lényeges részlet.
Addig pedig íme egy videó, amin mozgás közben csodálhatjuk meg a német sportszedánok olasz kihívóját.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Mutatós a Lenovo új telefonja, csak ne törne ketté olyan könnyen

Mutatós a Lenovo új telefonja, csak ne törne ketté olyan könnyen

Elfogadhatatlan a közmédia lejárató riportja az osztrák külügy szerint

Elfogadhatatlan a közmédia lejárató riportja az osztrák külügy szerint

Szándékosan hajtott egy menekülő autós elé egy kamionos Los Angelesnél – videó

Szándékosan hajtott egy menekülő autós elé egy kamionos Los Angelesnél – videó