szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Giulia QV egy vérbeli olasz sportszedán hátsókerék-hajtással és a Ferrari mérnöki tudásával kifejlesztett 3.0 literes, turbós V6-os benzinmotorral.

Az utóbbi hetekben megszaporodtak az Alfa Romeo 159 utódjaként beharangozott Giuliáról készült kémfotók, így sejteni lehetett, hogy közeleg a hivatalos bemutató. Az olaszok nem is kerteltek sokat, ugyanis a mai napon bemutatták az oly régóta várt sportszedánt, méghozzá rögtön a legerősebb változatot, a QV kivitelt.

Alfa Romeo Giulia QV
Alfa Romeo

A klasszikus vörös színárnyalatban pompázó sportmodell tele van látványos optikai kiegészítőkkel, például mélyre húzott és hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítóval, hangsúlyos küszöbtoldattal, hátul pedig az elmaradhatatlan diffúzorral és a két dupla kipufogóvéggel. További ínyencség, hogy az első lökhárítón egy aktív légterelő is helyet kapott.
Ilyen vadító formavilág mellé kellően izmos motor dukál, amit az olaszok is tudnak, így a BMW M3 és a Mercedes-Benz C63 AMG ellenfelének szánt Giulia QV-ben a Ferrari mérnöki tudásával megalkotott 3.0 literes, turbós V6-os erőforrás dolgozik. A teljesítménye 510 lóerő, ami hátsókerék-meghajtással párosítva 3,9 másodperc alatt gyorsítja nulláról százra. A végsebességéről egyelőre nincsen hivatalos adat, de valószínűsíthető, hogy 250 kilométer/óránál limitálják elektronikusan. Az említett motor mellett egyébként a konszern turbós négyhengeres erőforrásai alkotják majd a motorpaletta gerincét, továbbá bizonyos kivitelek összkerékhajtással is rendelhetőek lesznek.
Alfa Romeo Giulia QV
Alfa Romeo

A hajtás kapcsán megemlítendő még, hogy a tervezés során nagy hangsúlyt fektettek az optimális súlyelosztásra, így a terhelés 50:50 arányban oszlik meg az első/hátsó tengelyen, melyeknél elöl új fejlesztésű kettős keresztlengőkaros, míg hátul multi-link felfüggesztést alkalmaztak. A súlyelosztás mellett természetesen az autó tömegének alacsonyan tartása is szempont volt, így az acél és az alumínium mellett karbont is felhasználtak, például a tető és a motorháztető is ebből készül a QV kivitel esetén. Az autó pontos tömegét nem árulták el, azt viszont igen, hogy egy lóerőre kevesebb, mint három kilogramm jut, amiből könnyedén kiszámolható, hogy a Giulia tömege másfél tonna körül lehet.

Alfa Romeo Giulia QV
Alfa Romeo

Hogy milyen műszaki specifikációkkal, menetteljesítménnyel, méretekkel és utastérrel rendelkezik a többi kivitel, arról valószínűleg a napokban fog kiderülni minden lényeges részlet.
Addig pedig íme egy videó, amin mozgás közben csodálhatjuk meg a német sportszedánok olasz kihívóját.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!