Érdekes sztorival állt elő a VW csaló szoftverjéről a Handelsblatt

A dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlőszoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg – írta a Handelsblatt.

  • MTI MTI
Érdekes sztorival állt elő a VW csaló szoftverjéről a Handelsblatt

Az Audi soha nem alkalmazta a szoftvert, de az végül megtalálta az utat a VW-nél kifejlesztett EA 189 típusú dízelmotorok felé – írta a Handelsblatt. A motorokat aztán a Volkswagen több érdekeltségénél, így az Audinál is használták.

A lap értesülését sem a Volkswagen, sem az Audi szóvivője nem erősítette meg. Azt viszont a dpa hírügynökségnek a konszern belső köreiben megerősítették, hogy a szoftver története az Audihoz nyúlik vissza.

Az Audi eredetileg ártatlan ötlete a dízelmotorokra az indítás után hideg üzemmódban jellemző hangos kopogás kiküszöbölését szolgálta a motor üzemanyag-adagolásának szoftveres szabályozásával.

A fejlesztők később ezt a beavatkozást egészítették ki a motortesztelési üzemmód felismerésével és a kibocsátási értékek ennek megfelelő átállításával.

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.