Néhány éve sokan megdöbbentek, amikor a BMW bemutatta a három darab turbófeltöltővel szerelt dízelmotorját, de az idő a bajorokat igazolta, hiszen a csúcsdízel hamar megtalálta a közönségét. A BMW most emeli a tétet, ugyanis a jól bevált 3.0 literes, soros hathengeres blokkra egy negyedik turbófeltöltőt is terveztek, melynek köszönhetően 400 lóerőre emelkedett a teljesítménye, 760 Nm maximális nyomaték kíséretében.
Érdekes módon a nyomatékot még tudták volna feljebb tekerni a bajor mérnökök, de a ZF 8-fokozatú automataváltója behatárolta a lehetőségeket. Azért így sem lehet panasz a végeredményre, hiszen a 750d xDrive-ban debütáló erőforrás 4,6 másodperc alatt gyorsítja álló helyből százas tempóra a luxuslimuzint, míg a végsebessége szokás szerint 250 km/h-nál van elektronikusan korlátozva.
Az új csúcsdízel további előnye a háromturbós elődjéhez képest, hogy öt százalékkal takarékosabb, valamint a bajorok szerint a gyártása is olcsóbb, illetve a tömege sem nőtt érdemben, mivel az egyik nagyobb turbó helyett két kisebbet használnak. Hogy ebből mi az, ami ténylegesen fedi a valóságot az hamarosan kiderül, a hét végén tartandó 37. Bécsi Motorszimpóziumon, illetve ha megkezdik a 750d xDrive forgalmazását, utána pedig szépen sorban az X5, X6 és az 5-ös sorozat is megkaphatja az gázolajos erőművet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.