szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

"Az elmúlt nyolc évnek." Viccen kívül, nem is nagyon volt példa az autóiparban arra, hogy egy típusú autóért, annyira oda legyenek az európaiak, mint a mostanság mindent elborító szabadidő-autókért.

2005-ben az Európában eladott autóknak még csupán 6 százaléka volt SUV, ám ez az arány 2015-re elérte a 23 százalékot. Az iparág értékesítési adatai elemző IHS intézet szerint ez az arány 2020-ra várhatóan 27 százalékra nő. A felmérés szerint Európában az olasz (31 százalék) és a brit (28 százalék) vásárlók esetében a legvalószínűbb, hogy következő autójuk egy SUV lesz – derült ki egy nemrégiben elvégzett felmérésből.

A felmérés rávilágít, hogy az SUV-k megítélése látványosan megváltozott. A megkérdezettek 82 százaléka szerint az SUV-k többé már nem számítanak luxusautónak, és az elmúlt öt évben sokkal takarékosabbá és környezetbarátabbá váltak. Szinte mindenki tudatában volt annak, hogy az SUV-k ma már rengeteg méretben és sokféle felszereltséggel kaphatók.

A kutatás szerint a SUV-k népszerűségért három nagy csoport felelős leginkább: a “Modern Anyukák”, a 17-34 éves “Ezredfordulós Nemzedék”, valamint a fiatalos életvitelű “Fantasztikus Ötvenesek”.

A “Modern Anyukák” számára a praktikus szempontok legalább olyan lényegesek, mint a stílus: 91 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy egy autó biztonságot nyújtson a család számára, és 59 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja. Több, mint 80 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy egy autó a rossz időjárási körülmények és a kedvezőtlen útviszonyok közt is jól használható legyen, és 63 százalék szerint erre az SUV-k a leginkább alkalmasak. 56 százalékuk úgy vélekedik, hogy egyre fontosabb egy autó mutatós külseje és stílusa, és 48 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-kre igaz.

Az “Ezredfordulós Nemzedék” szemében egy SUV a siker szimbóluma: 47 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált, hogy olyan autójuk legyen, amivel szívesen jelennek meg, és 37 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-kre igaz. 45 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált, hogy autójuk vonzó és dögös legyen, és 35 százalékuk szerint ez leginkább az SUV-modellekről mondható el. 36 százalék számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált autójuk nagy teljesítménye, és 45 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja.

Az ötvenes éveiben járó korosztályra egyre inkább jellemző az aktív életvitel, és e “Fantasztikus Ötvenesek” mindezt a modern SUV-k tulajdonságaival párosítják. Az 50-59 évesek 81 százaléka számára az elmúlt években egyre fontosabbá vált a magas üléspozíció, és 65 százalékuk szerint ezt leginkább egy SUV-modelltől kaphatják meg. 63 százalékuk számára egyre fontosabb, hogy autójukkal oda mehessenek, ahová csak akarnak – a városban vagy vidéken egyaránt –, és 54 százalékuk szerint erre leginkább egy SUV alkalmas. 44 százalékuk szerint egyre fontosabb, hogy autójuk jól passzoljon az aktív életstílushoz, és 44 százalékuk ezt leginkább egy SUV képességeivel párosítja.

A Ford Motor Company által finanszírozott felmérés során 5000 francia, német, olasz és brit embert kérdeztek meg, akiknek jelenleg is van autójuk, illetve a következő 12 hónap során autóvásárlást terveznek.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!