szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nem akármilyen Clióról van szó, hanem a V6-os motorral szerelt, hátsókerék-hajtású kivitelről, amiből mindössze 1513 darabot gyártottak a franciák.

Ha össze kéne gyűjteni az elmúlt két évtized legextrémebb francia kisautóit, a 2001 és 2003 között gyártott Renault Clio V6 biztosan szerepelne a listán. A korabeli Clio sportváltozatában alapesetben a 2.0 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozott, de a franciák gondoltak egyet és elkészítették belőle a középmotoros elrendezésű, hátsókerékhajtású kivitelt, amibe az akkori legnagyobb blokkjukat, a 3.0 literes V6-ot pakolták.

A 230 lóerős zsebrakétából végül csak 1513 példányt gyártottak, így igazi ritkaságnak számít manapság, ami az árán is meglátszik, ha nagy ritkán felbukkan belőle egy-egy megkímélt, eladásra váró példányt. A Silverstone Auctions hétvégi árverésén viszont egészen jó áron szert tehet valaki egy ilyen autóra, ugyanis kalapács alá kerül a 403-as sorszámú példány. A 2001. júniusi gyártású autót újkorában Olaszországban értékesítették, de az azt követő években Japánba került, onnan pedig Angliába a jelenlegi tulajához.

A futásteljesítménye még a 80 ezer kilométert sem éri el, az állapota pedig nem csak kiváló, de teljes mértékben eredeti is, ami meglehetősen ritka a korai példányok esetében. A tulajdonosa ráadásul nemrég egy V6 specialistával rendbe is rakatta 4200 euróért, vagyis az új gazdájának csak bele kell ülnie és élvezni. A becsült értéke egyébként 22 és 28 ezer euró között lehet, vagyis átszámítva nagyjából 7-8 millió forintot érhet, ami a jövőben csak emelkedni fog.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!