Az osztrák Gerhard Plattner nevéhez olyan rekordok fűződnek, minthogy tankolás nélkül autózott 2000 ezer kilométert egyszer egy Skoda Fabiaval, valamint 9000 kilométert autózott 419 euróból.
Állítja, hogy a gyártók által ígért minimál fogyasztási adatok is elérhető bárki által, igaz nem könnyen. Legutóbb egy Prága-Hannover-Prága utat csinált meg egy Volkswagen Transporter 2.0 literes TDI dízellel 4,9 literes átlagfogyasztással. (A gyártó papíron 6,1 literes átlagfogyasztást ad meg.)
Ennek kapcsán osztott meg 10 tippet. A többségük mondjuk evidenciaként hat, de ha Plattner mondja, kicsit más a hitelességük.
Az első, hogy előrelátóan vezessünk, minden egyes felesleges fékezés többletfogyasztást eredményez később. Kettő: lehetőség szerint minél többet haladjunk „vitorlázva”, vagyis üresben. Három: a mai motorok az alacsony fordulatot szeretik. Például az említett VW TDI ideális fordulatszáma, fogyasztás szempontjából 1000-1200-as percenként. Négy: az előző folyományaként, az ehhez tartozó lehető legmagasabb fokozatot válasszuk.

Öt: amikor egy emelkedőhöz érnénk, érdemes előtte gyorsítani, majd magasabb fokozatba kapcsolni, mint simán gyorsítás nélkül, visszakapcsolgatva leküzdeni az emelkedőt. Hat: ha lehetőség van rá és van terünk, a lejtőn gyorsítsunk, így akár megspórolható néhány visszakapcsolás a következő emelkedőn.
Hét: felejtsük el a tempomatot, ami automatikusan tartja a sebességet. Soha nem fog olyan hatékonyan vezetni, mint egy okos sofőr.
Nyolc: ellenőrizzük a guminyomást. A rossz értékre fújt abroncs duplán megkéri az árát. Egyszer a többletfogyasztáson, egyszer pedig a gyorsabb elhasználódáson.
Kilenc: a légkondi és más elektromos eszközök sok energiát fogyasztanak, ha nem szükséges ne használjuk őket. Tíz: ugyanakkor a ne nyitott ablakkal autózva frissüljünk, ha már választani lehet, a klíma sokkal kevesebbet követel fogyasztáson, mint a letekert ablakok.
További autós tippeinket ezen a linken találja. Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.