szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 911 GT2 Evóból mindössze tizenegy példányt készítettek 1995-ben. Az eladásra kínált darab ezek közül az egyik, csupán hétezer kilométeres futásteljesítménnyel.

A Porsche-gyűjtők szempontjából igazi csemegét árvereznek el hamarosan a Mecum aukciós ház augusztusi árverésén, ugyanis kalapács alá kerül egy 911 (993) GT2 Evo versenyautó, amiből mindössze tizenegy példányt készítettek 1995-ben. A típus létrejöttében nagy szerepe volt a ’90-es években népszerűvé váló GT kategóriának, amiben a Porsche a 964-es generáció számtalan változatával jeleskedett.

Mecum

A stuttgartiak 1994-ben leplezték le a 964 utódjának szánt, 993-as szériából készített GT2-es versenygépet, amibe a csapatigényekhez igazodva a 3.8-as szívómotor helyett a 3.6 literes turbós boxer került. A kategóriájában kifejezetten sikeresnek bizonyult a típus, olyannyira, hogy a Porsche mérnökei később úgy érezték, bőven van még tartalék a technikában, ezért megalkották a 600 lóerős GT2 Evót, amit a GT1-es kategóriába szántak.

Pechjükre 1995-ben, vagyis a GT2 Evo debütálásakor érkezett a McLaren F1 GTR is, ami a korszak leggyorsabb közúti modelljének még gyorsabb versenyváltozata volt, így a németeknek nem teremhettek olyan babérok, mint amire számítottak. Ez persze semmit nem von le a GT2 Evo nagyszerűségéből, annál is inkább, hogy az egyik leggyorsabb 911-es, ami valaha készült. Ha ehhez hozzávesszük a ritkaságát is, sejthető, hogy csillagászati összeget fog valaki fizetni a most meghirdetett, egygazdás, abszolút gyári állapotú példányért, amiben mindössze 7000 versenypályás kilométer van.

Mecum
Mecum
Mecum
Mecum
Mecum

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!