szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hírek szerint már csak a gyártás kezdete a kérdéses a Ford Focus RS500-nak.

A nevében szereplő számmal egyező, limitált szériás RS500 jelenleg fejlesztés alatt áll a Ford németországi műhelyében. Amennyiben hamarosan végeznek vele, a gyártása is a kölni gyártósorba illesztve fog történni.

A Ford célja egyértelmű, a legkomolyabb „hothach-et” adni a vevőknek. A prototípust a Nürburgringen tesztelés közben már le is fotózták, és láthatóan levegőnyílások vannak a motorháztetőn, igazodva a megnövelt teljesítményhez. Egyébiránt ez az elem már az első Focus RS500-at is jellemezte, amely 2010-ben jelent meg.

Az a modell az akkori 2.5 literes öthengeresből préselt ki 350 lóerő körüli teljesítményt, amely 15 százalékkal több volt a sima RS-változaténál.

Ez az arány várható a mostani Focus RS500 esetében is, a jelenlegi 350 lóerőt tornásznák fel 400 lóerőig. Mindez literenkénti 175 lóerőt jelentene, amely már majdnem a Mercedes-AMG A45 180 lóerő per literenkénti szintje

A motor maximális nyomatékadatában nem lesz növekedés, így aztán a jelenlegi váltóhoz, valamint az összkerékhajtás elemeihez nem kell hozzányúlni. Ennek ellenére a menetdinamikai adatok változnának: a 0-100 km/h, a jelenlegi RS 4,7 másodpercéről, akár 4,2 másodpercre csökkenhet.

car24

A hírek szerint tanulva az első RS500 tapasztalataiból, az újdonság esetében nem változtatnának a felfüggesztésen, vagy a fékrendszeren, mert a jelenlegi is elegendő a növelt teljesítményű változathoz is.

A teljesítménynövelt Focus RS-változat viszont árban elég sokat kér majd, a normál változatnál a ritkasága okán akár 45 százalékkal is drágább lehet, nagyjából 45 ezer font környékén. Mivel szűkre szabott készletből kap majd minden ország, így hozzánk 4-5 darab juthat el a ritkaságból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!