Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Az ország fele nagyjából napi 14 órán át ül. A fennmaradó részre jut az alvás, és némi mozgás.
Statisztikák szerint Magyarországon 50 százalék körüli a minimum 6-8 órában ülőmunkát végzők aránya, ezen felül pedig még naponta átlagosan 4 órát töltünk a televízió előtt, vagyis a lakosság jelentős része napi 11-13 órát tölt ülve és ehhez jön még az autózás.
Az autósok 57 százaléka naponta használja gépjárművét, amely még tovább nyújtja a népbetegségekhez vezető ülőpózban töltött napi órák mennyiségét – derült ki a Bridgestone Magyarország megbízásából az Ipsos piackutató intézet által végzett országos, reprezentatív felmérésből. A magyar autóvezetők hetente átlagosan 5,1 órát töltenek a volán mögött, mégis mindössze 15 százalékuk sportol minden nap.
Ülő életmódunk ellenére a Bridgestone felmérésében megkérdezettek autósok mindössze 34 százaléka figyel arra tudatosan, hogy a hosszabb üléssel járó munkanapokat sportolással ellensúlyozza, 51 százalékuk általában az egészség megőrzéséért, 31 százalék kedvtelésből, 11 százaléka pedig már egészségi okokból, orvosi utasításra sportol.
A mindennapi autózás mellett mindössze a válaszadók 15 százaléka sportol naponta. Az autóvezetők körében az ingyenes szabadidős sportok, a kerékpár, az otthoni torna és a futás a legnépszerűbbek, így a válaszadók több mint fele (52%) nem költ sportolásra. Az autóvezetők saját bevallásuk szerint heti 3 alkalommal végeznek testmozgást, mégis nagyon kis részük, mindössze öt százalékuk érzi magát csúcsformában, a 29 százalék átlagos fizikai állapotban lévőnek, 17 százalék pedig kifejezetten ellustultnak érzi magát.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.