Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a01fd2f3-7d81-4499-a203-a69556917b73","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Februárban már magasabb bér érkezik a dolgozók számlájára.","shortLead":"Februárban már magasabb bér érkezik a dolgozók számlájára.","id":"20250117_BKV-bermegallapodas-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a01fd2f3-7d81-4499-a203-a69556917b73.jpg","index":0,"item":"cb05a47d-91d9-4ee3-bb68-5ee5349f9943","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_BKV-bermegallapodas-2025","timestamp":"2025. január. 17. 15:09","title":"Megszületett a BKV-s bérmegállapodás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Jelentősen visszavett a kiadási terveiből a kormány, ennek köszönhetően az tartotta elfogadhatónak az Európai Bizottság a magyar középtávú növekedési tervet. Ugyanakkor az államadósság hosszú távon az elvárható szint fölött marad. A magyar tervek kalkulálnak az uniós forrásokkal is.","shortLead":"Jelentősen visszavett a kiadási terveiből a kormány, ennek köszönhetően az tartotta elfogadhatónak az Európai Bizottság...","id":"20250117_koltsegvetes_europai_bizottsag_gazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7.jpg","index":0,"item":"000ccd2e-1d7d-4dee-bc2d-1bc5520962f4","keywords":null,"link":"/eurologus/20250117_koltsegvetes_europai_bizottsag_gazdasag","timestamp":"2025. január. 17. 11:47","title":"Brüsszel kedvéért csökkentette a magyar kormány a kiadásnövekedési terveit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e49e3eef-d29c-400c-b2bd-6155542ccb9c","c_author":"Dzindzisz Sztefan","category":"gazdasag","description":"Rossz adatokat még rosszabbak követtek a magyar gazdaságban, a magyar kormány pedig úgy döntött, hogy most leírja azt, amit az EU diktál neki. Az autóipari beruházások továbbra sem állnak le, pedig egyre több jel mutat arra, hogy zsákutcába hajtottunk. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Rossz adatokat még rosszabbak követtek a magyar gazdaságban, a magyar kormány pedig úgy döntött, hogy most leírja azt...","id":"20250119_Es-akkor-gazdasag-osszefoglalo-eu-gdp-magyar-kopits-nagy-marton-hvg-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e49e3eef-d29c-400c-b2bd-6155542ccb9c.jpg","index":0,"item":"d3349bce-fa95-4dd3-a821-e06d959f0e9a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250119_Es-akkor-gazdasag-osszefoglalo-eu-gdp-magyar-kopits-nagy-marton-hvg-ebx","timestamp":"2025. január. 19. 07:00","title":"És akkor a magyar kormány leírta, amit Brüsszel diktált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c27f5f2b-a940-4c39-be64-e9b64f049188","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Európai Űrügynökség Gaia űrszondája 11 éven át dolgozott az űrben, hogy a méréseiből össze lehessen rakni a Tejútrendszer eddigi legpontosabb térképét. Hamarosan viszont elfogy az üzemanyaga.","shortLead":"Az Európai Űrügynökség Gaia űrszondája 11 éven át dolgozott az űrben, hogy a méréseiből össze lehessen rakni...","id":"20250117_gaia-urszonda-tejutrendszer-felterkepezese-esa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c27f5f2b-a940-4c39-be64-e9b64f049188.jpg","index":0,"item":"a97e32cf-55a2-4d7a-a101-220332a2c543","keywords":null,"link":"/tudomany/20250117_gaia-urszonda-tejutrendszer-felterkepezese-esa","timestamp":"2025. január. 17. 15:03","title":"Pillanatokon belül el fog fogyni a fantasztikus képeket hazaküldő Gaia űrszonda üzemanyaga","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Érvénytelenítette a vonatkozó a közbeszerzési eljárásokat a közlekedésért felelős miniszter. A pénzt inkább a MÁV szolgáltatásainak javítására költené, Rákosrendezőt pedig így, szemetesen adnák el az araboknak.","shortLead":"Érvénytelenítette a vonatkozó a közbeszerzési eljárásokat a közlekedésért felelős miniszter. A pénzt inkább a MÁV...","id":"20250117_rakosrendezo-teruletrendezes-mini-dubaj-mav-lazar-janos-hulladekelszallitas-karmentesites-kozbeszerzes-lefujasa-ingatlan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"ba12d920-d840-4dd0-b724-c1e8f7dcc0a5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_rakosrendezo-teruletrendezes-mini-dubaj-mav-lazar-janos-hulladekelszallitas-karmentesites-kozbeszerzes-lefujasa-ingatlan","timestamp":"2025. január. 17. 09:29","title":"Lefújta mini-Dubaj kitakarítását Lázár János, mert kell a pénz vécépucolásra a MÁV-nál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"431644e7-90df-4392-b24e-7db6d44321fe","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Felszámolt félemelet, kiszabadított belső udvar: elkészült a Magyar Nemzeti Bank Szabadság téri székházának felújítása. Gépészetben a legújabbat, stílusban az eredetit alakították ki, a Monetáris Tanács január végén már ott, a Lámfalussy teremben dönt majd a kamatról.","shortLead":"Felszámolt félemelet, kiszabadított belső udvar: elkészült a Magyar Nemzeti Bank Szabadság téri székházának felújítása...","id":"20250117_magyar-nemzeti-bank-megujult-szekhaza-szabadsag-ter-ingatlan-mnb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/431644e7-90df-4392-b24e-7db6d44321fe.jpg","index":0,"item":"e538ce03-1dd1-4681-863d-2796ee69973a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250117_magyar-nemzeti-bank-megujult-szekhaza-szabadsag-ter-ingatlan-mnb","timestamp":"2025. január. 17. 16:34","title":"Visszatér megújult székházába az MNB, képeken a belső terek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","shortLead":"A baleset előtt négy perccel a pilóta azt jelentette, hogy madarakkal ütköztek.","id":"20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18845c15-2b05-4f4b-890e-63fdb958721a.jpg","index":0,"item":"6a625157-ce9d-494d-8770-d25a761d287b","keywords":null,"link":"/vilag/20250117_vert-madartoll-lezuhant-del-koreai-gep-hajtomu","timestamp":"2025. január. 17. 20:00","title":"Vért és madártollakat találtak a lezuhant dél-koreai gép hajtóműveiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"029759d6-029e-440b-8248-5be1394b62e6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ez még nem a végső döntés, a testület ajánlását követően még a teljes kormánynak is támogatnia kell ahhoz, hogy életbe lépjen.","shortLead":"Ez még nem a végső döntés, a testület ajánlását követően még a teljes kormánynak is támogatnia kell ahhoz, hogy életbe...","id":"20250117_gaza-tuzszunet-kormany-izrael-allasfogalals-szavazas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/029759d6-029e-440b-8248-5be1394b62e6.jpg","index":0,"item":"64694d0f-db9c-4ef4-b1ab-7a167638192f","keywords":null,"link":"/vilag/20250117_gaza-tuzszunet-kormany-izrael-allasfogalals-szavazas-ebx","timestamp":"2025. január. 17. 14:46","title":"Megszavazta az izraeli biztonsági kabinet a gázai tűzszünetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hasít megint a magyar piacon a Suzuki. A Vitarából annyit adtak el idén, mint az őt követő négy másik szabadidő-autóból összesen. Most pedig megújult a kissé mostohának tartott testvér, a Suzuki SX4 S-Cross is.
A Suzuki S-Cross első változatára nehéz lett volna azt mondani, hogy a divatot üldözi, a szűkülő, kissé lógó orrával. A frissített változat egyértelműen divatcentrikusabb, főleg a látványos krómráccsal az elején. Azt nem mernénk kijelenteni, hogy osztatlanul talál majd elismerésre, de kétségtelenül olyan, mintha teljesen kicserélték volna a modellt.
Pedig ráncfelvarrásról lévén szó, nem raktak be más présformákat a Suzuki esztergomi üzemében az autó gyártásához, a lemezeket tekintve csak a motorházfedél változott. Ahogy szokás viszont, újak a lámpatestek – amelyek már LED-esek is lehetnek elöl-hátul – ezenkívül lényegében az új hűtőrács jelenti külsőségekben a megújulást. Összességében mégis sokkal komolyabban megújult autót kap, aki mostantól választ majd S-Crosst.
D.P.
Az egyik, hogy a továbbra is 4300 mm hosszú, 1785 mm széles és 1580 magas, 2600 mm tengelytávú S-Crosst felemelték a Vitara szintjére, hasmagassága másfél centit emelkedve 18 centi mostantól. Ennek a lépésnek másik következménye, hogy a kocsi alá nagyobb 215/55 R17-es kerekek kerültek. Az S-Cross csomagterében is megőrizte előnyét a Vitarával szemben, annak viszonylag szűk 385 literes kapacitásával szemben az S-Cross 55 literrel, egy bőröndnyivel, több helyet kínál.
A frissített S-Cross belső térben igazából a középső panelt emelték ki jobban egy kerettel, valamint puhább műszerfalborítást használnak, és újfajta az üléskárpit. A szabadidő-autó belseje egyébiránt kifejezetten kulturált, valahogy itt is átjön, hogy most jó passzban van a Suzuki. A középkonzol infotainment-rendszere logikus, éles grafikájú és gyors. A tolatókamera képe tűéles és erős napfényben kontrasztos. A vezetéstámogató rendszerek aktuálisak, a magasabb felszereltségen elérhető az adaptív tempomat, vagy az ütközésfigyelmeztető, ha nem is olyan finom szerkezet, mint egy új E-Merciben, de mindenképp növeli a biztonságot, adott esetben pedig sok pénzt és bosszúságot spórolhat az embernek.
D.P.
Ezek után jöhet igazán a lényeg, ugyanis a motorok átvariálása miatt eléggé feladták a leckét annak, aki mostantól a Suzuki szabadidő-autói közt akar válogatni. Az S-Cross kínálatából ugyanis kikerült az idáig ideális választásnak számító 1,6 literes, sima, turbó nélküli benzinmotor, amely 120 lóerős volt, keveset fogyasztott és olcsó a szervize. Haladni kell a korral, főleg az emissziós normák miatt, mostantól benzinesként csak turbómotoros példányok közül lehet választani az S-Crossból.
A Suzuki kisebbik, alig 1.0 literes, háromhengeres aggregátja feltűnik már az új Balenóban, de hamarosan az új Swiftben és a nagyon formásnak ígérkező új Ignisben is. A turbósítási trenden kár már keseregni, a választás itt legalább még megvan; a Suzukinak van turbós és turbó nélküli modellje is.
A menetpróba szempontjából igazán ez volt az érdekes, a piacilag is fontos újdonság. A tényleg aprócskának tűnő motorral, amelyet a szerelők biztosan nem fognak átkozni – legalábbis a helyszűke miatt –, minden egyéb főelemtől szépen elkülönülve mondhatni szinte elvész a motortérben. Az S-Cross súlya ezzel a motorral, még úgy is, hogy – végképp szürreálisnak tűnő párosítással, összkerék-hajtású is volt – mindössze 1185 kiló.
D.P.
A mindössze 988 köbcentis motorral szerencsére menetközben is könnyűnek érződik a kocsi, a hivatalosan 110 lóerős és 170 Nm-es maximális nyomatékú háromhengeres végeredményben tökéletesen elboldogul ezzel a kasztnival is. A lecserélt, 1,6-os szívómotorhoz képest a jelenlegi autózási szokásainkhoz még jobban is illeszkedik. A motort ugyanis nem kell forgatni, a nyomatéka 1900-as fordulatszám környékén megjelenik, amikor bekapcsol a turbó, utána nagyjából 3500-ig szépen húz, jobban meg nem is kell forgatni, lehet váltogatni a fokozatokat felfelé.
A háromhengeres jellege is tolerálható a motornak – érdekes módon alapjárat felett rázza kicsit a bódét, valamint ha bekapcsol egy nagyfogyasztó, mint a klímakompresszor, azt szintén érezni lehet –, de a kabintér kifejezetten csöndes.
Magasabb tempónál is elégnek tűnik a 110 lóerő, a kismotoros S-Cross-szal is bátran el lehet vállalni minden észszerű forgalmi szituációt – előzést, besorolást vagy egy mellékutcából sietős becsatlakozást a forgalomba. Összességében az óvatosan fogadott egyliteres motor ellenére úgy éreztük, nem a teljesítménye határait feszegeti az 1.0 literes motorral sem a megújult S-Cross.
D.P.
+ : korrekt külcsín és minőség, takarékos modern motorok, itthon gyártják
–: kissé érzéketlen kormányzás, kár, hogy eltűnt a benzines szívómotor
Ugyanakkor azt is meg kell jegyeznünk, hogy a nagyobb motorral, az 1,4 literes turbóssal egészen kiteljesedik ez az autó is, ahogyan azt a Vitaránál is írtuk már. A 140 lóerős teljesítmény és 220 Nm-es nyomaték nagyon tisztességes menetdinamikát enged. Nyilván a plusz egy henger miatt, a nyomaték még alacsonyabb fordulaton élővé válik, már 1500-as fordulattól húz a nagyobbik motor. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy mindezt plusz 300 ezer forintért adják, megint csak erős fejvakarást okoz a Suzuki.
Az erősebb motorral még csak nem is feltétlen fogunk többször tankolni, ha sokat autópályázunk. Hivatalosan, az 1.0 literes elsőkerék-hajtású S-Cross vegyes fogyasztása 5,2 liter, ötfokozatú manuális váltóval, míg az 1.4 literesé, alig két decivel többet iszik, 5,4 litert. Már hatfokozatú manuális váltóval, elsőkerék-hajtással. Igazából az 1.0 literes is elég, csak mézesmadzag az a nagyobb teljesítmény.
Azt is érdemes megnézni, hol és hogyan készül az SX4 S-Cross és Viatara.
D.P.
Összességében sokkal fogyaszthatóbb autót csináltak az S-Crossból. Ezt a változatot vélhetően mind a magánzók, mind a cégek jobban kedvelik majd. Megvan az előnye a Vitarával szemben is a nagyobb csomagtérrel és nagyobb tengelytávval. Az árakat illetően eléggé nagy a szórás, az összkerékhajtás, az automataváltó és az általunk nem próbált 1,6 literes dízel lehetősége miatt.
Az 1.0 literes benzines alapára 4,99 millió forint, de a legjobb vételnek tekinthető GL+ felszereltség mellett, ötfokozatú manuális váltóval, mellsőkerék-hajtással 5,3 millió forintért van listaáron az új S-Cross, ugyanez, 1,4 literes GL+ kiadásban már 5,61 millió forint. De érdemes a listaárakra tényleg csak tájékoztató jelleggel tekinteni, a Suzuki-kereskedések a gyakorlatban elég rugalmasak. Ha valaki megnézi azon a bizonyos nagy használtautós oldalon az új, 2016-os S-Cross tényleges kereskedői árait, eléggé mást láthat.