szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A stuttgartiak csúcslimuzinja 3,4 másodperc alatt katapultál nulláról százra, a végsebessége pedig 300 km/óra, ráadásul mostantól csak összkerék-hajtású.

Az utóbbi hetekben egyre több kiszivárgott információ látott napvilágot a Mercedes-Benz E-osztály leendő sportváltozatáról, így sejteni lehetett, hogy közeleg a premier. A mai napon virtuálisan le is rántották a leplet a Mercedes-AMG E63-ról, amely a műszaki adatok és a technikai csemegék alapján még a túlzásnak tűnő pletykákat is túlszárnyalja. Amit lehetett belezsúfoltak az AMG mérnökei: légrugós felfüggesztés, összkerék-hajtás, drift-mód és egy brutálisan erős biturbó V8-as motor, amely négyhengeresként is képes üzemelni a takarékosság jegyében.

Mercedes-Benz

Ahogyan az várható volt a lopakodó sportlimuzin orrába a jól bevált 4.0 literes, biturbó V8-as blokkot pakolták, amely az alapmodell esetében 571 lóerőt és 750 Nm maximális nyomatékot biztosít, míg az S-kivitelben 612 paripát és 850 Nm csúcsnyomatékot szabadít az aszfaltra. Mindkét változat esetében szériafelszereltség a 9-fokozatú, kormány mögötti fülekről is vezérelhető sport-automata váltó, valamint a 4Matic összkerékhajtás, hátsókerék-hajtású verzió ugyanis nem készül belőle.

Nem kell elkeserednie viszont annak sem, aki a gumifüstölés híve, mivel a hajtáslánc képes arra, hogy igény esetén a nyomaték száz százalékát a hátsó tengelyre küldje, az S kivitelben pedig megjelent a drift-mód, amelyben tisztán hátsó-kerékhajtásra vált a rendszer az összkerék-helyett. Utóbbi egyébként csak „Race” üzemmódban lehetséges, kikapcsolt ESP-vel és manuális módra állított váltóval.

Mercedes-Benz

A bonyolult hajtáslánc, a tekintélyes méret és a luxus beltér révén az E63 AMG tömege utasok nélkül is eléri az 1,8 tonnát, a menetdinamikán viszont ez egyáltalán nem látszik. A gyengébbik verzió 3,5, az erősebbik 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyből százas tempóra, a végsebességük pedig 250 km/óránál van elektronikusan korlátozva. Természetesen a rajtautomatika is széria (indulásnál bal láb a féken, jobb a gázon), plusz pénzért pedig AMG Driver csomag is kérhető, amivel 300 km/órára emelik a sebességlimitert.

A tökéletes úttartásról az adaptív sportfutómű felel, amit háromkamrás légrugókkal szerelnek, a közvetlen irányíthatóság érdekében pedig sebességérzékeny az elektromechanikus kormány. A 19 vagy 20 colos felnik mögött 360 vagy 390 milliméter átmérőjű, hűtött féktárcsák lapulnak, elől hatdugattyús nyergekkel, felárért cserébe pedig karbon-kerámia rendszer is rendelhető 402 milliméteres első pizzával.

Mercedes-Benz

A modern idők elvárásainak eleget téve az E63 AMG takarékos üzemmódra is képes, amihez a turbómotor esetében most először a hengerlekapcsolás technikáját hívták segítségül a mérnökök. Comfort-módban, normál terhelés esetén a rendszer menet közben képes deaktiválni a kettes, hármas, ötös és nyolcas hengert, 1000-től egészen 3250-es fordulatszámig. A műszerfalon ilyenkor jelzi, hogy csak négy henger üzemel, igény esetén (például erősebb gyorsításnál) pedig észrevétlenül visszavált nyolchengeresre.

Részben ennek is köszönhető, hogy a gyár 8,9 literes átlagfogyasztást ír mindkét változat mellé, ami több mint megmosolyogtató, hiszen rendeltetésszerű használat közben még 15 liter is barátinak mondható.

A Mercedes-AMG E63 4Matic Edition 1 a november 16-án kezdődő Los Angeles-i Autószalonon tartja a világpremierjét, az előrendelés januárban kezdődik, a piaci bevezetése pedig jövő márciusban esedékes.

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!