szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A pickup ismét elbukta a jávorszarvas-tesztet. Ha nagyobb a sebesség, biztosan átbillen a súlypontján.

Kilenc évvel ezelőtt csinálta meg először a jávorszarvas-tesztet a Toyota Hiluxon a svéd Teknikens Värld nevű autós szaklap, ahol a kocsi csúnyán elvérzett. A teszt lényege, hogy szimulálják, hogyan viselkedik az autó, ha hirtelen kilép elé valami. Normál esetben a hirtelen balra-jobbra kormánymozdulattal legfeljebb csak imbolyog a kocsi, de képes venni az akadályt. Ehhez képest a Hilux majdnem felborult – írja a CarAdvice.

A mostani tesztben 830 kg-mal pakolták meg a kocsit és 60 km/h sebességre gyorsították. A kormányzásnál az autó jobb oldali kerekei veszélyesen elemelkedtek a földtől, és nem sokon múlt, hogy átbillenjen a súlypontján. A gépet 265/60-as gumikkal, 18 colos felnivel tesztelték. A kereket később 17 colosra cserélték, ami valamelyest javított a teljesítményen, de még így is messze volt a jótól.

A lap összehasonlításként a Ford Rangerrel, a Mitsubishi Tritonnal, a Nissan Navarrával, a Volkswagen Amarokkal és az Isuzu D-Max-szal is elvégezte, valamivel nagyobb sebességgel. Az említett modellek fele annyira sem dőltek meg, mint a Toyota Hilux.

A Toyota közleményben reagált a svéd lap tesztjére. Mint írják, a fejlesztésnél mindennél nagyobb hangsúlyt fektetnek arra, hogy a jármű biztonságosan közlekedjen. A modellt az ISO 3888-as szabványnak megfelelően építették fel, és a teszteken is jól teljesített. Ettől függetlenül azt ígérik, megvizsgálják, mi okozhatta a durva eltérést a teszt eredményei és a lap tesztje között.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!