szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kitiltják a 43-as főút teljes makói szakaszáról a 20 tonnánál nehezebb teherautókat péntektől, mert az új útdíj bevezetése óta a sofőrök visszaszoktak oda. A helyi vállalkozások külön engedélyt kérhetnek a behajtásra – írja a Délmagyarország.

Hiába építettek meg a román határig az M43-as autópályát, még mindig járnak nagyobb össztömegű teherautók a 43-an főúton. A lap munkatársa Makó belvárosában nagyjából fél óra alatt 27 teherautót számolt össze: többségük furgon vagy ponyvás kisteherautó volt, kamionból viszont csak egy haladt ott át.

A Magyar Közút kommunikációs osztályának tájékoztatása szerint azért zárják ki a 43-as főút makói szakaszáról a teherautókat, kamionokat, mert az új útdíjrendszer bevezetése óta újra megnőtt itt a teherforgalom és vele együtt a környezetterhelés.

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ és a Magyar Közút szakemberei úgy vélik, hogy forgalomkorlátozással lehet átterelni a teherforgalmat a főutakról a gyorsforgalmi hálózatra.

A szakminisztérium utasításának megfelelően ezért az érintett útszakaszokra „20 tonna össztömeget meghaladó tehergépkocsival behajtani tilos" és „kivéve áruszállítás" jelzőtáblákat helyeznek ki hamarosan. Makón ez a tilalom a kiszombori körforgalomtól a FÉG előtti körforgalomig és az M43 csomóponttól a FÉG-körforgalomig tartó szakaszon lép életbe péntektől – olvasható a cikkben.

A helyben működő vállalkozásoknak a Magyar Közút megyei igazgatósága éves behajtási engedélyt ad ki indokolt esetben.

Hasonló tilalom egyébként a megyében másutt már december 16-a óta érvényben van: az 5-ös főút pusztaszeri elágazástól Balástyáig, Balástyától a szatymaz–sándorfalvi elágazásig, valamint az M5-ös autópálya-csomóponttól Balástyáig érvényes a teherjárművekre vonatkozó korlátozás.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!