szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A svéd márkát letaszították az 1964 óta melegített trónjáról, így egy több mint fél évszázados "veretlenségi" sorozat szakadt meg.

A svédek az idei év elején is összesítették, melyik az az autómárka, amiből a legtöbbet adták el a tavalyi évben. A BBC beszámolója szerint a végeredmény igencsak meglepő lett, a Volvót ugyais 54 év után ismét letaszították a trónjáról.

Az új autók piacán a Volvo V70, S90 és V90 5,7 százalékos szeletet birtokolt 2016-ban, a Volkswagen azonba beelőzte a svédeket. A német márka a Golf értékesítésével 5,9 százalékos részesedést szerzett a svéd újautó-piacból, ami azt is jelenti, hogy 1962 után ismét legyőzték a márkát. 54 évvel ezelőtt szintén a Volkswagen aratott sikert, akkor a Bogár volt a legkelendőbb típus.

Persze azért mielőtt pezsgőt bontanának a németek, a Volvo finoman jelezte, még mindig az ő autójuk a legkedveltebb, az összes eladott autó 21,5 százaléka ugyanis a svéd márkáé, vagyis nagyjából minden ötödik eladott autó Volvo. A Volskwagen a teljes autópiaból 15,7 százalékos részesedést szerzett.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!