szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Fontos, de sokak számára bosszantó apróságot derített ki a Délmagyarország a szegedi mobilparkolási rendszerrel kapcsolatban. Ha valaki elüt egy betűt vagy számot, még sztornózhat, de a lap szerint ezt csak egy mobilszolgáltató ügyfelei tehetik meg, a másik kettő rendszere nem tudja értelmezni a kérést.

Tavaly év végén, két ünnep között ingyenes volt a parkolás Szegeden, és a Délmagyarország munkatársa december 30-án kipróbálta, mi történik, ha mégis vesz SMS-ben parkolójegyet. Sikeres jegyvásárlásról kapott értesítést, valamint arról, hogy január 2-án, 8 órától lesz érvényes a parkolása.

Megkértek egy ismerőst, hogy aznap, ugyanabban az időben ő is parkoljon SMS-ben Tatabányán. Ott is január 2-ától ketyegett volna az óra a megvásárolt jeggyel, ugyankkor egy újabb SMS-sel az egész sztornózható is volt ott a tranzakció.

Szegeden a sztornózás lehetősége azért lehetett fontos két ünnep között, mert nem mindenki értesülhetett az ingyenes parkolásról, és vehetett jegyet erre az időszakra is.

A csongrádi megyeszékhelyen is csak az országosan egységes mobilrendszeren keresztül lehet fizetni a parkolásért, a szolgáltató a Nemzeti Mobilfizetési Zrt., és a társaság honlapján azonban külön felhívják a figyelmet a szegedi parkolás „rendszeridegenségére". Ott fix idejű parkolásért kell ugyanis fizetni, körzetenként eltér a választható parkolási idő, így a jegytípusok is. A fix idő azt jelenti, hogy a parkolást nem lehet egy stop SMS-sel megszakítani a lejárati idő vége előtt úgy, mint az országban bárhol.

Ha valaki tehát elüt parkoláskor egy számot vagy betűt a mobilparkolós SMS-ben, és nem tud sztornózni, akkor sokat bukhat.

A lap a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-től megtudta, hogy téves jegyvásárlás után Szegeden is leállítható stop-üzenettel a parkolás, de a cikk szerint nem minden mobilszolgáltató ügyfelének.

A telekomos számokról küldött megállító üzenetre az a válasz jött, hogy a parkolást a kérésnek megfelelően leállították, de a 75 forintos tranzakciós díjat vagy hivatalos nevén kényelmi díjat meg kell fizetni. Utána egy második, megerősítő SMS is érkezett a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-től arról, hogy a vásárlást sikeresen sztornózták.

Telenorosok és a vodafone-os számról küldött kérésre viszont olyan válasz érkezett, hogy „kérését nem tudjuk értelmezni!”.

A lap szerint Szegeden sokan nem tudtak a téves jegyváltás leállításának lehetőségéről, a telekomos sztornó lehetőségéről pedig a szegedi parkolás gazdája, az SZKT tőlük értesült. Erre utaló információkat egyébként a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. oldalán sem találtak – tették hozzá.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!