szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Létezik több autómárkánál is az első szélvédő jégmentesítésre olyan megoldás, amivel nem kell kivárni, amíg a fűtés leolvasztja a jeget. Tökéletes megoldást azonban nehéz találni.

A fűtőszálas megoldások hátránya, hogy este és esős időben, amikor a szemből érkezők fényszórói világítanak a szélvédőn zavaróan csillog a fűtőszál. A Volkswagen most egy új megoldással állt elő, amely az üvegfelületen vezetékmentes, mert egy hajszálvékony ezüstréteg válik elektromosan vezetővé a szélvédő ragasztott üveglapjai között, ami hőt termel.

A rendszer 400-500 watt teljesítményű, ami képes pillanatok alatt leolvasztani a jeget. A szélvédő aljára, ahol a lapátok vannak alaphelyzetben további ilyen réteg került, amely gyorsan felszabadítja a lapátokat is.

Az újdonság először a Golfban, Tiguanban, Passatban, Sharanban lesz rendelhető  nagyjából 300 eurós, 90 ezer forintos extraként. (Véhetően nem lesz egy olcsó mulatság akkor sem, amikor esetleg cserélni vagy javíttatni kell egy ilyen szélvédőt.)

A vékony ezüstréteg elvileg nyáron is hatásos, mert passzív hőpajzsként is funkcionál. Kísérleteik szerint akár 15 fokkal alacsonyabb hőmérsékletet biztosít a kabinban mint a hagyományos szélvédővel készült autók.

Némi technológiai hátteret is nyújt ez a videó, akit érdekelne, hogyan épül fel egy mai modern szélvédőüveg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!