szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első csavartól az utolsó simításig mindent ott csinálnak, ahol 1909-ben az első autó is elkészült.

Aki olyan szerencsés helyzetben van, hogy megengedhet magának egy szuperautót, annak a kiválasztástól és a fizetéstől számítva még jó néhány hónapot kell várnia, hogy elkészüljön álmai kedvenc kocsija. Nincs ez másként a Bugatti jelenlegi zászlóshajója, az 1500 lóerős Chiron esetében sem, ahol egészen pontosan 9 hónap kell, hogy egy autót összerakjanak.

A Carscoops beszámolója szerint a leendő tulajdonos számára már a rendelés sem egyszerű, ugyanis 23 színből, nyolcféle szénszálas anyagból, 31 színű bőrből, 18 féle kárpitból és 11 féle színű biztonsági övből kell kiválasztania a számára legkedvesebbet. Ha mindez nem lenne elég, a Bugatti egyedi logókkal és monogramokkal is ellátja a kocsit, ha a vevő ezt kéri.

Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti

A munka ezután a franciaországi Molsheimben indul meg – pontosan ott, ahol 1909-ben a céget is megalapították. A "csarnokban" mindösszesen 20 alkalmazott van, akik nem mellesleg a világ egyik legerősebb és leggyorsabb autóját szerelik össze. Az 1000 négyzetméteres csarnokban 1800 különböző alkatrészből kell egybe gyúrniuk a Bugattit.

Bugatti
Bugatti

Az autó eközben 12 állomáson halad át, természetesen meghatározott sorrendben.

Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti

Mielőtt a kocsit lefényeznék, egy tesztpilóta pontosan 300 km-ert vezet az autóba a colmari repülőtéren, ahol mintegy 250 km/h-s tempót diktálhat az autó. Miután ezzel végeztek, további 50 kilométert vezetik az autót.

Bugatti
Bugatti
Bugatti
Bugatti

A cégnél évente maximum 70 darab Chiront képesek összeszerelni, az elsőket pedig idén ősszel kapják meg a tulajdonosok.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!