Nagyon megváltozhatnak hamarosan a Mol-kutak

Érzékelik a változásokat, és az olajipari cég beszáll egy régiós elektromos gyorstöltő-hálózat kialakításába.

  • MTI MTI
Nagyon megváltozhatnak hamarosan a Mol-kutak

Elektromos villámtöltő-hálózat kiépítését tervezi a kelet-közép-európai régióban a Mol-csoport, amely az E.ON-csoporttal közösen uniós támogatási kérelmet nyújtott be a közel 1,7 milliárd forint értékű projekthez.

A társaság hozzátette, hogy a tavaly meghirdetett, 15 évre szóló stratégiájának megfelelően nyitni kíván az elektromos közlekedés irányába, hogy tervei szerint az e-üzemagyag piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.

MTI / Lakatos Péter

A projekt célja, hogy a Mol-csoport, az E.ON-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közös konzorciumukon (NEXT-E projekt) keresztül egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózatot alakítson ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomási gerinchálózaton, ezáltal a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos eszközökkel is átjárhatóvá válik.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.