szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Olyan ez a parányi olasz négykerekű, mint egy mosásban összement Ferrari. Remekül mutat, és nem is megy rosszul, sőt!

A Fiat az új 500-as modell néhány évvel ezelőtt történt bemutatásával tulajdonképpen a legjobb módon lovagolta meg a mostanság egyre durvább retró divathullámot. A városi kisautó a közelmúltban esett át egy kisebb ráncfelvarráson, és időről időre bemutatkozik belőle egy limitált széria, melynek köszönhetően folyamatosan fenn lehet tartani az érdeklődést iránta.

A Fiat 500 legújabb változata Abarth 595 Pista névre hallgat, de a Genfi Autószalonon leleplezett újdonság természetesen nem az István becézett nevét kapta. Az olasz Pista szó magyarul pályát jelent, ami ugyebár arra utal, hogy a kis méregzsák nemcsak közúton, hanem versenypályán is igen komoly vezetési élményt biztosít.

Fiat

Az 1,4 literes négyhengeres frontmotor egy turbóval megspékelve 160 lóerős maximális teljesítményre képes, melyhez 230 Nm-es nyomaték társul. Mindez 7,3 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 216 km/h-s végsebességhez elegendő, de ez az autó nem is ezekről az adatokról, hanem inkább a kanyarvadászatról és a vezetési élményről szól. Erre a Koni hátsó lengéscsillapítók, a 17 colos kerekek, az elöl-hátul belső hűtésű féktárcsák, a versenykipufogó és a szekvenciális robotváltó jelent garanciát.

A telemetriai rendszerre letölhetők a komolyabb versenypályák adatai, és a szoftver többek közt tanácsokkal, valamint részletes köridő elemzéssel segíti az utolsó tizedmásodpercek lefaragását. A fekete, fehér, ezüst és vörös színváltozatban készülő Abarth 595 Pista nem a legerősebb 500-as, hiszen a modellből létezik 180 lóerős változat is, de pályán talán ez a modell a leggyorsabb.

Fiat

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!