szerző:
Tetszett a cikk?

Norbi az idei fejlesztésekről, a bajnokesélyes riválisokról és a babaszobáról is megosztotta velünk gondolatait.

A múlt heti monzai kollektív WTCC tesztet követően szerdán és csütörtökön Mogyoródon tesztelt a Honda WTCC-s alakulata. A japán gyártó autóit felkészítő olasz JAS Motorsport Michelisz Norberttel, a portugál Tiago Monteiróval és az újonc japán Ryo Michigamival feszegette a 2017-es WTCC autók, egész pontosan két Civic határait. Mindenki Norbija elmondta, hogy a legutóbbi teszttől eltérően már nem a tavalyi autót hasonlítgatták össze az ideivel: a ringen használt mindkét autó 2017-es fejlesztés, azonban míg az egyiken csak az aerodinamikai, addig a másikban csak a motorikus újdonságok kaptak helyet.

László Ferenc

Norbi szerint az autó sokat fejlődött tavalyhoz képest, de még így is vannak olyan területek, ahol javítani kell a teljesítményén. Az idén nem titkoltan világbajnoki címre hajtó pilóta szerint elsősorban az egyenesfutáson és a végsebességen kell még javítani. A Honda a sok hosszú egyenessel tarkított pályákon egyelőre még nem versenyképes a tavalytól eltérően idén már gyári támogatás nélkül versenyző Citroënekkel, illetve Norbi a Volvókat is komoly ellenfélnek tartja.

László Ferenc

Michelisz szerint idén a Citroënes Rob Huffnak van a legjobb esélye a VB-cím megszerzésére, mert személyében egy olyan nagy tudású pilótához van szerencsénk, aki egyrészt a tavalyi bajnok autóban ül idén, másrészt a csapata költségvetése is irigylésre méltó. Ezzel kapcsolatban sok mindent elárul, hogy Huffék csapata a hungaroringi teszten több gumit használt el, mint a hondás alakulat. A magyar versenyző szerint Huffnak egyedi stílusa van, így például a kanyarok bejáratánál furcsán dirigálja az autót, de persze mindenkinek megvan a saját vezetési stílusa. A két pilóta remek kapcsolatot ápol egymással, ezt a Hungaroringen is érezni és látni lehetett.

László Ferenc

Azt nem sikerült megtudnunk, hogy a 2017-es Hondán az aerodinamikai, vagy a motort értinő fejlesztések sikerültek jobban, azt viszont igen, hogy a két upgrade egyszerre várhatóan a jövő héten kerül majd fel először az autókra. Ezt követően láthatunk majd tisztábban az idei Civic valós képességeivel kapcsolatban, illetve az első komoly megmérettetésre 2 hét múlva a marokkói futamon kerül majd sor. Michelisz elmondta, hogy az átépítés óta egy kicsit jobban kedveli a marrakeshi pályát, de mindennél jobban értelemszerűen a májusi magyar futamot várja. A Hondánál nincs előre meghatározott sorrend a pilóták között, azonban ha az év folyamán az egyik pilóta elhúz a többiektől, másik két társának egyértelműen támogatnia kell.

László Ferenc

A WTCC magyar futamán a nézők által is kipróbálható lesz Norbi első saját szimulátora - a Simtag által Norbi tanácsaira építkezve kifejlesztett 5-6 millió forintos szerkezetből két darab érkezik majd Mogyoródra. A versenyző elmondta, hogy senkinek sem kívánja az elmúlt három hónapban általa átélt stresszt, melyet a saját TCR kategóriás versenycsapatának indítása okozott. Elárulta, hogy felesége, Johanna nem kimondottan örült az ötletnek, de mint mindenben, ebben is támogatta. Norbiék első gyermeke, Mira április elején fog megszületni, a gyerekszoba pedig már februárban teljesen elkészült.

Michelisz elmondta, hogy a túraautózásban maga a vezetési élmény okozza számára a legnagyobb örömet, illetve az a tény, hogy ebben a szériában a versenyzőnek az átlagnál nagyobb hatása lehet az autó fejlesztésére és beállítására.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!