Félelmetesen hangzik, de 2 év múlva már jönnek a teljesen önvezető autók

Jobb lesz mihamarabb felkészülnünk arra, hogy a valóban teljesen önálló közlekedésre képes járművek hamarosan felbukkannak a közutakon.

  • hvg.hu hvg.hu
Félelmetesen hangzik, de 2 év múlva már jönnek a teljesen önvezető autók

A jelenleg forgalomban lévő felsőkategóriás autók többségében már fellelhető valamilyen szintű önvezető funkció. Ezek a járművek általában Level 2 besorolású önvezető autók, ami azt jelenti, hogy bizonyos körülmények mellett képesek önállóan közlekedni, de a sofőrnek mindvégig észnél kell lennie, és a kritikus helyzetekben szükség lehet a beavatkozására.

Az Audi várhatóan a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon fogja leleplezni azt az új generációs A8-as luxusautót, mely várakozások szerint az iparág első Level 3-as önvezető modellje lesz. Ezen a szinten is szükség van még a sofőr figyelmére, de az emberi tényező ez esetben már nem játszik olyan fontos szerepet. A Ford képviselői az idei MWC-n azt nyilatkozták nekünk, hogy 2021-ben jön majd ki a cég első Level 4-es önvezető járműve, melyben várhatóan már kormány és pedálok sem lesznek.

Ehhez képest Elon Musk, a Tesla első embere most azt nyilatkozta, hogy a vállalat akár már 2019-ben megkezdheti a világ első Level 5-ös önvezető autóinak a sorozatgyártását. Ez az autonóm vezetés legmagasabb szintje, melyben már egyáltalán nincs szükség humán beavatkozásra a közlekedés során. Musk szerint egyébként a Teslákban már most is ott a Level 5-höz szükséges hardver, de a szoftver egyelőre még nem elég fejlett.

Két év múlva tehát jöhetnek a Tesla első teljesen önvezető autói, melyek autonóm vezetési képességeit azonban leghamarabb várhatóan csak három év múlva lehet majd maximálisan kihasználni, ugyanis nem valószínű, hogy a technológia előbb kapná meg a szükséges hatósági és kormányzati engedélyeket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.