Rendkívül veszélyes ez a Renault, 0 csillagot kapott a törésteszten
A családok a 4-5 csillagos autókban érzik magukat (valamelyest) biztonságban, ehhez képest ez az indiai piacra szánt Renault csúnyán leszerepelt.
hvg.hu
Az indiai piacra szánt autók minősége általában alacsonyabb, mint a világ más részeire szánt autóké. Ennek oka, hogy a cégek igyekeznek minden olyan dolgot kivenni belőle, ami a kocsit "drágítja", hogy az ottani kereskedők is túl tudjanak adni rajta. Ez azonban sokszor olyan elképesztő eredményeket hoz, mint a Chevrolet Enjoy MPV alapmodellje, vagy a most tesztelt Renault Duster.
A szintén indiai piacra szánt SUV-ban konkrétan nincs légzsák, így a törésteszten a felnőtt utasok védelméről a legkevésbé sem lehetett beszélni, míg a hátsó ülésre tett gyermekülések esetében két csillagot sikerült (nagyjából szó szerint) kipréselni a kocsiból.
Az eredmény láttán a Renault megkérte a tesztet végző Global NCAP-t, hogy törjék össze a Duster egy másik változatát, amiben már vezető oldali légzsák. Ez egy három csillagos eredményt ért el, ami máris barátságosabbnak tűnik.
A Renault Duster nem az egyetlen, ami ilyen lesújtó, nullacsillagos eredményt ért el. Korábban a Renault Kwid, a Suzuki Maruti Alto, a Swift, a Celerio, az Eeco, a Hyundai Eon, az i10, a Volkswagen Polo, a Ford Figo, a Datsun Go, a Mahindra Scorpio, a Chevrolet Enjoy, a Tata Zest, és a Nano indiai piacra szánt modellek is leszerepeltek.
Nem elsőprideozó, szinte minden eddigi felvonuláson is ott volt Kőszeg Ferenc, ám a legendás ellenzéki a HVG-nek azt mondta, most „több százezren voltunk, akik azt üzentük a NER-nek, hogy a társadalomnak elege van az uszításból, a fenyegetésből, a hatalmi arroganciából”. Kőszeg Ferencet a jövő évi választásokról és a Fidesz trükkjeiről is kérdeztük.
Magyarország minden különösebb ellenállás nélkül megszavazta a szankcók meghosszabbítását. Ennek a csomagnak a csomag legnagyobb tétele az Orosz Központi Bank európai bankokban fellelhető vagyonának zárolása.