szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az immár kínai tulajdonban lévő amerikai gyártó Karma Revero modellje a korábbiaknál fejlettebb technikát vonultat fel.

A Fisker 2008-ban a világ egyik első plug-in hibrid személyautójaként mutatta be a Karma nevezetű sportszedánt, melyből 2011 és 2012 során mintegy 2450 példány készült. A vállalat 2012-ben kényszerűen lehúzta a redőnyt, majd pedig 2014-ben egy kínai cég, a Wanxiang felvásárolta a cég szellemi tulajdonait és gyártósorait.

A Karma Automotive névre keresztelt új cég tavaly lebbentette fel a fátylat a Karma továbbfejlesztett változatáról, a Karma Reveróról, mely ezekben a napokban végre a kereskedésekbe is megérkezik. Az akkumulátorcsomag kapacitása 20,4-ről 21,4 kWh-ra növekedett, a töltőrendszer pedig immár 6,6 kW-os, vagyis duplája a korábbiaknak.

Karma

A tisztán elektromosan mintegy 80 kilométer megtételére képes, vagyis hazánkban könnyen zöld rendszámozható Karma Revero szupermodern napelemet kapott a tetejébe, ezenkívül pedig megújult az immár Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis fedélzeti rendszer is.

Karma

A 260 lóerős turbós benzinmotorral szerelt újdonság 408 lóerős összteljesítménnyel és 1330 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. A 130 ezer dolláros (37 millió forint) és hátsókerékhajtású Karma Revero 5,4 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 200 km/h-ra van korlátozva. Az autó maximális hatótávolsága mintegy 480 kilométer.

Karma
Karma
Karma

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!