szerző:
hvg.hu

Az első szériagyártású elektromos autókkal csúfos kudarcot valló márka megint visszajönne egy Tesla Model S jellegű, de még látványosabb autóval.

Henrik Fisker dán dizájner, autóipari vállalkozó ennek az egész elektromos autózásnak az egyik pionírja, igaz, sajnos a balszerencsésebb fajtából. A formatervezőként olyan autók külsejéért felelős férfi, mint az Aston Martin DB9 vagy a V8 Volante, illetve a BMW Z8, vállalkozóként már kevésbé volt szerencsés, a Fisker Karma néven gyártott elektromos autói azért lettek híresek, mert egymás után gyulladtak ki.

De Fiskert nem olyan fából faragták, hogy feladja, megint visszatér. Most mutatott egy olyan sejtelmes koncepciót, amelyen egy dupla szárnyas ajtós jármű látható, amely leginkább a Tesla Model S ellenfele lehet. A vállalkozó úgy nyilatkozott a Business Insidernek, hogy a kocsija valamivel olcsóbb lesz, mint a nagy riválisé, hasonló 400 mérföld körüli hatótávval.

Azt is elárulta, hogy egy újfajta akkumulátortechnológiát használ majd, amelyet a Fisker Nanotechnél fejlesztettek. A hírek szerint ez a technológia a csodaanyagként emlegetett grafént használná, amely nemcsak nagyon jó elektromos tulajdonságokkal rendelkezik, de rendkívül kemény is.

©

A tervezőnek jelenleg is van egy projektje The Force 1 néven, ami egy orrmotoros hátsókerék-hajtású klasszikus roadster, karbonszálas vázon, adaptív futóművel, 21 colos kerekeken, Pirelli P Zero abroncsokkal. Igaz, ez nem elektromos, de azért nagyon kívánatos. A kocsiba egy V12-es atmoszférikus, tehát feltöltés nélküli motor kerül, amely 800 lóerő feletti teljesítmény leadására képes.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A cégek 70 százaléka átveri a dolgozóit vagy a munkaügyi ellenőröket

A cégek 70 százaléka átveri a dolgozóit vagy a munkaügyi ellenőröket

Pálffy István Stahl Juditnak címzett szexista megjegyzése még ma is erősen hangzik

Pálffy István Stahl Juditnak címzett szexista megjegyzése még ma is erősen hangzik

57 százalékos megtakarítást várt Vác az Elios-lámpáktól, de egy önkormányzati képviselő szerint hiába

57 százalékos megtakarítást várt Vác az Elios-lámpáktól, de egy önkormányzati képviselő szerint hiába

Tarlós lépett, jövő szerdán meneszthetik a BKK vezérigazgatóját

Tarlós lépett, jövő szerdán meneszthetik a BKK vezérigazgatóját

Megújult a Ford Mondeo: lehet, hogy ez lesz az utolsó?

Megújult a Ford Mondeo: lehet, hogy ez lesz az utolsó?

Felfelé ordító kipufogó a McLaren új kabrióján: 315 km/h nyitott tetővel

Felfelé ordító kipufogó a McLaren új kabrióján: 315 km/h nyitott tetővel