Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag.zhvg","description":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék angolai világtalálkozóját. Nagy dumás spanyol fotósok, madárfelismerésben bajnok ornitológus, elképesztő tömegben nyüzsgő-vijjogó ragadozó madarak. Riport Mungo-külsőről, ahol a világ összes kék vércséje megfordul márciusban.","shortLead":"Sötétben kell indulni, sötétedésig maradni, csendben osonni, hogy a maga teljességében élhessük át a kék vércsék...","id":"20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86319ccd-a87c-4e47-9afa-019a0a7248a1.jpg","index":0,"item":"460c3be8-05ff-4123-abd3-130cc34f00a7","keywords":null,"link":"/zhvg/20250420_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-mungo-falcopolis-okoturizmus-fotoszafari-mme-termeszetvedelem-madarvedelem-ebx","timestamp":"2025. április. 20. 17:30","title":"Madarak látóhatártól látóhatárig – kékvércseszemlén voltunk Angolában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788","c_author":"Czeglédi Fanni","category":"360","description":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló abszurditásról szólnak. Az Osztálytalálkozó és A bezzeggyerek után tavaly jelent meg Erika néni című rövidpróza-gyűjteménye, Rényi Ádám mégsem tartja írónak magát. Arról kérdeztük, könnyű-e még szórakoztatni a magyar olvasókat, és miért nem engedi meg magának, hogy elszomorítsa a közélet mostani állapota. ","shortLead":"Fanyar, sötét felnőttmesék, amelyek a gyarlóságainkról, a megfelelni vágyásról és a hétköznapokban előforduló...","id":"20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db242b9b-6e6c-4c05-b936-9490b1102788.jpg","index":0,"item":"03df6fed-a57d-452c-b74f-81825e0f0a05","keywords":null,"link":"/360/20250421_renyi-adam-interju-iro-gyerekneveles-kossuth-dij","timestamp":"2025. április. 21. 15:30","title":"Magyarország tökéletes hely arra, hogy kínunkban röhögjünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"781379cc-a14e-4fdf-a251-1dd8d0675cf7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2020 körül történhetett a bevásárlás.","shortLead":"2020 körül történhetett a bevásárlás.","id":"20250422_Szaraz-Istvan-Felis-magantokealap-olasz-butorgyar-Riva-Industria-Mobili","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/781379cc-a14e-4fdf-a251-1dd8d0675cf7.jpg","index":0,"item":"6d1c7edc-2223-4b0a-8ed7-72b5e1ea641b","keywords":null,"link":"/kkv/20250422_Szaraz-Istvan-Felis-magantokealap-olasz-butorgyar-Riva-Industria-Mobili","timestamp":"2025. április. 22. 09:06","title":"Olasz luxusbútorgyártó cégben bukkant fel egy Száraz Istvánhoz kötődő magántőkealap","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff414ee6-c8bf-4497-a9a9-2e8991e805d3","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az MKPK hálával gondol arra, hogy a 88 éves korában elhunyt egyházfő milyen különleges kapcsolatot ápolt a világ magyarságával, Magyarországgal. A pápát méltatják az evangélikusok és a Krisna-tudatú hívők is, a reformátusok nem sietik el a reakciót.","shortLead":"Az MKPK hálával gondol arra, hogy a 88 éves korában elhunyt egyházfő milyen különleges kapcsolatot ápolt a világ...","id":"20250421_Erdo-Peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff414ee6-c8bf-4497-a9a9-2e8991e805d3.jpg","index":0,"item":"bab541bc-f2c2-47c0-99a1-4e6fbcd99a13","keywords":null,"link":"/itthon/20250421_Erdo-Peter","timestamp":"2025. április. 21. 12:25","title":"Erdő Péter: Ferenc pápa szerette átlépni a falakat, ajtót nyitni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja is egyszerű lesz majd külsőségekben.","shortLead":"A hagyományokkal szembemenve Ferenc pápa azt kérte, hogy ne a Vatikánban temessék el. Ahogy a pápasága, a végső búcsúja...","id":"20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/516f8e4d-f21e-4ed0-821c-13ffddd32cd9.jpg","index":0,"item":"3ca10d91-be66-4b1d-b5c0-f2e9fd1cb168","keywords":null,"link":"/elet/20250421_ferenc-papa-halala-temetes-ebx","timestamp":"2025. április. 21. 11:16","title":"Ferenc pápa a saját temetésével is a rendhagyó utat választotta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Valószínűleg a vámháborúban bevezetett sarcok miatt meghiusult, vagy legalábbis jegelt beszerzésekről van szó. A vámháborús bizonytalanság miatt sok kínai légitársaság húzza az időt a beszerzéseivel, 125 százalékos vámtarifával aligha fognak az USA-ból vásárolni.","shortLead":"Valószínűleg a vámháborúban bevezetett sarcok miatt meghiusult, vagy legalábbis jegelt beszerzésekről van szó...","id":"20250421_Tobb-amerikai-Boeing-visszapattant-Kinabol-a-napokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1fe86-c854-42ba-ab9d-08934b0dfba8.jpg","index":0,"item":"0876537e-19ae-4027-8774-337e618d6b35","keywords":null,"link":"/kkv/20250421_Tobb-amerikai-Boeing-visszapattant-Kinabol-a-napokban","timestamp":"2025. április. 21. 21:59","title":"Több amerikai Boeing visszapattant Kínából a napokban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"263aee95-7166-4e5d-b64f-f91cb64229e9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az új Subarunál nem csak az autóban ülők biztonságáról gondoskodnának.","shortLead":"Az új Subarunál nem csak az autóban ülők biztonságáról gondoskodnának.","id":"20250422_Itt-az-elso-auto-amin-kerekparos-legzsak-is-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/263aee95-7166-4e5d-b64f-f91cb64229e9.jpg","index":0,"item":"92eb6973-2c73-4d70-b5b5-22957154674c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250422_Itt-az-elso-auto-amin-kerekparos-legzsak-is-van","timestamp":"2025. április. 22. 08:12","title":"Itt az első autó, amin egy külső légzsák a kerékpárosokat védi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó képek Ferenc pápáról.","shortLead":"Végighajtottak vele a hívek között, meghallgatta, hogy felolvassák beszédét, lekezelt az amerikai alelnökkel. A utolsó...","id":"20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8817cc-2c3c-4f92-bd2c-0d8a816887da.jpg","index":0,"item":"1464a228-4022-422b-bb90-9475b201f5c1","keywords":null,"link":"/elet/20250421_az-utolso-felvetelek-a-hetfon-elhunyt-ferenc-paparol-husvet-vasarnap","timestamp":"2025. április. 21. 12:33","title":"Halála előestéjén még megáldott pár hívet – az utolsó felvételek Ferenc pápáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az autóipar élmezőnye, de formailag nem éppen a legizgalmasabb kategória az átlag német céges nagyszedánok világa. A wolfsburgi márkánál például ott a Passat, amely az év autója volt, de korántsem a lenyűgöző stílusa miatt. Arra mostantól ott az Arteon, amely igazán jól mutat az élrevasalt német flottában.
Kicsit olyan ez, mint a Story és a Best magazinok. Ugyanaz a tulajdonos, hasonló a tematika, mégis kellően más termékek. Valami ilyesmi a Volkswagen Arteon a Passattal szemben. Az Arteon a fényes papíros kiadvány, a Passat meg hozza a masszív eladásokat. Ha valakinek nem elég a Passat praktikuma, akkor vásároljon fényűzőbb Passat pluszt – ez a gyártó politikája. Ez volt nagyjából az előd, a mondjuk úgy visszafogottan sikeres, kupéformájú Passat CC filozófiája is.
Art-eon – üzlet-művészet, vagy fordítva?
Az autó már arányaiban is igen látványos: nagynak tűnik, szélesnek és alacsonyprofilúnak. A keretnélküli ajtók az eleganciát adják, a nagy kerekek a dinamizmust, az első része pedig, ami elvileg leginkább az egyediséget hordozza, a háromdimenziós hatású hűtőráccsal és méretes LED-lámpákkal a német márkától szokatlanul hangsúlyos lett. Az Arteonnal mintha végre kezdene kijönni a márka lassan tíz éve tartó dizájnvonalából, amely mostanra eléggé felélte saját eszköztárát. A kocsi nevének kettébontása egyébként nem egy általunk erőltetett játék: első tagjában valóban a művészetre utal, míg a második a VW saját jelölése mostantól a prémium modelljei esetében.
Képgaléria.
D.P.
Az Arteon beül, elöl-hátul szupertágas. A Passatnál is négy centivel hosszabb tengelytávval (2841 mm) ez nem annyira meglepő, de ez valóban egy ötemberes autó, hatalmas, 563 literes csomagtérrel. Ami a prémium szegmens felé igyekvő összetevőket jelenti, a bőrözések, a duplaüveg ablakok, a szálcsiszolt alubetétek, a varrott kormány, a háromzónás hipoallergénszűrős klíma, a nagykomfortú elektromos ülések jól mutatják, megvan a lehetőség a Volkswagenben is, hogy szinte prémium modellt gyártson.
Csak közben, azt is észre kell vennünk, hogy az általunk éppen most tesztelt faceliftes Golfból átülve, mennyi közös alkotóelemük van. Nagyjából tucatnyi dolog azonnal szemet szúr, ami azonos a két modellben, és ezek elég hangsúlyos elemek: a 9,2 colos, gesztusvezérlést is tudó központi képernyő; a vezető előtti digitális műszeregység; a belső, keret nélküli visszapillantó; a klímapanel; a váltófülek; az ablakkezelők. Ezek többsége egyébként a Golfban is már-már megüti a prémium szintet, magyarán a golfos elemek nem húzzák lefelé az Arteon minőségérzetét, de azért akkor is ott az elégedetlen kisördög, hogy milyen, hogy milliókkal olcsóbban, egy Golfban is megkapjuk ugyanezt.
Gran Turismo light
A Hannover környéki utakon tett próbán, elsőként a 240 lóerős 2.0 literes BiTDi motorú változat került sorra, összkerékhajtással. A papíron igazán fejedelmi, 500 Nm-es nyomatékkal minimum elvárás, hogy az 1800 kiló feletti autót is szépen mozgassa az erőforrást. Mindez így is van, az Arteon egy magabiztos, alulról is erős – 1700-as fordulatról húzó – autópályás utazóautó. A három menetmód: Sport, Comfort és Eco beállítások közt sincs igazán éles eltérés, az Arteon nem egy valódi sport Gran Turismo, ahhoz azért hat henger kellene.
D.P.
A kabintér egyébként nem tűnt nagyon túlszigeteltnek, a motorzaj – főleg alacsonyabb tempónál – beszűrődött. Ez részben lehet a motorok alacsony fordulaton nem igazán finom járáskultúrájából fakadó jellegzetesség is, mivel nagyobb tempónál csendesek voltak. Ebben a tekintetben ráadásul nem is volt nagy különbség, hogy dízel-, vagy benzinmotoros példányban ültünk. Átülve az Elegance kivitelű benzines változatba – amelyben a jelenlegi Volkswagen-paletta legerősebb 2.0 literes motorja van, 280 lóerővel – nagyon hasonló autót kaptunk.
Itt a hétfokozatú duplakuplungos váltó 350 Nm-es nyomatékot oszt szét és gondoskodik akár 6 másodperc alatti 100-as tempóra érkezéssel nulláról, valamint 250 km/h-s végsebességről. De ez a műfaj nem igazán erről szól, hanem hogy az Autobahnon se kelljen kisorolni minduntalan a belső sávból a BMW-k, Mercik, Audik, vagyis a „versenytársak” miatt. Egyébként sok autónál könnyű egyértelműen kijelenteni, hogy ez vagy az az erőforrás illik jobban a kocsihoz, az Arteont akár dízellel, akár benzinessel választja valaki, hasonló karaktert kap.
D.P.
Ami a kocsi menetközbeni viselkedését illeti, ilyen széles nyomtávval és 20 colos Pirelli P Zero abroncsokkal nehéz lett volna rossz eredményt kihozni belőle, pláne az abroszsima német utakon. A Passatokban lévőtől eltérő a futómű és a kormányzás is saját programozást kapott erre a modellre. Utóbbi előnye, hogy a kormányszög és a sebesség arányában dinamikusan változik – parkolásnál kevésbé kemény, de nagyobb szögben fordulnak a kerekek, nagyobb tempónál viszont direktebb a visszajelzést ad a kormány.
Benéz a kanyarba
A vezetési segédberendezések közt az egyik legérdekesebb újdonság az Arteonban a városon kívüli tempónál használható, prediktív sofőrasszisztens. A rendszer a GPS-adatokat is figyelembe véve a kanyarokba finoman bekormányozza az autót. Az asszisztens működését egy rövid felirat is jelzi a sofőrnek, például, hogy egy 95 km/h-s kanyar következik, majd finoman belekezd a kormányzásba a rendszer. Természetesen az adaptív tempomaton keresztül az előttünk levő forgalmat is figyeli, ennek függvényében lassít is, ha szükséges. Rövid próba alapján ez izgalmas, de szokást igénylő funkció.
D.P.
Természetesen a konszern további high-tech kiegészítői is bekerültek csúcsmodellbe: így a szintén GPS-adatokat is használó kanyarfény, sávtartó, parkolási, vészhelyzeti fék és a városi dugóban araszolást segítő asszisztens.
Konklúzió
Az Arteon nyilván nem lesz népautó. A három változat (Standard, R-Line, Elegance) összesen hat motorvariánssal, 150 lóerőtől 280 lóerősig, duplakuplungos DSG-váltóval a legolcsóbb esetben is éppen csak befér minden extra nélkül 10 millió forint alá. Az általunk is próbált összkerékhajtású változatok 13 millió felett startolnak, extrákkal megspékelve pedig 15 millió körül lesz kiállítva egy-egy valóban igényes Volkswagen Arteon.
Összességében azt lehet mondani, hogy karakteres szereplővel bővült a Volkswagen családja, amelynek egy dologtól kell csak igazán tartania. Nehogy a Skoda csináljon a Superbből valami hasonló kupét, mert akkor lesz baj az Arteon-eladásoknál.