szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy a vonatok nem tudnak csak úgy pikk-pakk, gyorsan lefékezni.

Rizsavi Tamás a MÁV egyik mozdonyvezetője, aki időről időre látványos fotókkal és videókkal szolgál a munkájával kapcsolatban, és aki több mint 13 ezer követővel rendelkezik a közösségi oldalakon. Emberünk általában vidám tartalmakkal örvendezteti meg a követőit, ezúttal azonban kivételesen egy komoly hangvételű üzenettel szolgált számukra.

Rizsavi felhívja a figyelmet arra, hogy egy vonat fékútja adott esetben akár 1 kilométer, vagyis 1000 méter is lehet, ennek alapján pedig senki sem várhatja el egy mozdonyvezetőtől, hogy egy hirtelen jelentkező akadály esetén pikk-pakk megállítsa a 2000 tonnás járművet. "Bármennyire is figyel egy mozdonyvezető és már idejében elkezd 'vészfékezni', a fizika törvényei alapján akkor sem fog tudni megállni a jelentkező akadály előtt."

A mozdonyvezető kitér továbbá azokra a posztokra és hírekre, melyek arról szólnak, hogy a fehér fénysorompó ellenére átrobog a vonat a vasúti átjárónál, és amely bejegyzések alatt általában fröcsögő kommentek szoktak felbukkanni. Rizsavi elárulja, hogy a hibás fénysorompókról minden esetben értesítik a mozdonyvezetőket, akik ilyenkor maximum 15 km/h sebességgel és folyamatos hangjelzéssel közelíthetik meg az átjárót.

"Képeken jól néz ki, hogy a csapórudak az égnek állnak, fehéren villog és a vonat mégis az átjáróban van, DE 15 MAXIMÁLIS sebesség vagy kevesebb esetén mi úgy szabályozzuk, hogy ne legyen baj és megtudjunk állni" – írja Rizsavi, aki mindenkit arra kér, hogy tartsa tiszteletben az átjárókat, hiszen egy megállás és körbepillantás a saját és mások életét is megmentheti.

Rizsavi Tamás

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!