szerző:
hvg.hu

Nagyon fontos szerződést írt alá hétfőn a Google, ami megmutatja, hogyan kell elképzelni a jövő közösségi közlekedését.

Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb autóipari fejlesztését – az elektromos meghajtáson túl – egyértelműen az önvezető autók jelentik. A technológiát az Uber már tavaly óta teszteli, a Tesla is jól áll a funkció fejlesztésével, a Google pedig már szintén a forgalomban járatja az autóit. A cél hosszú távon az, hogy az önvezető autók segítségével átalakuljon a közlekedés, és ahelyett, hogy mindenki saját autóval járjon, egyszerűen házhoz lehetne "rendelni" ezeket a járműveket.

A BKK korábbi vezére, Vitézy Dávid szerint a technológiának köszönhetően 90 százalékkal kevesebb jármű lenne az utakon. Nagy kérdés viszont, hogy a maradék 10 százalékra ki fog majd figyelni: ki tartja majd karban az önvezető kocsikat, vagy ki fogja őket takarítani? A keresőóriás – pontosabban leányvállalata, a Waymo – most egy újabb mérföldkőhöz érkezett, amivel épp ezeket a válaszokat adják meg.

A Waymo ugyanis együttműködési megállapodást kötött az autókölcsönzéssel foglalkozó Avis nevű céggel, akiket az amerikai Phoenixben kialakított flottájukért lesznek felelősek. A Google önvezető Chrysler Pacifica kisbuszai a cég első olyan flottája, ami a jövő közösségi közlekedését mintázza: felvesz és kitesz utasokat. Igaz, nem mindenkit: aki így szeretne utazni, jelentkeznie kell a Google-nél, hogy bekerüljenek a programba – számolt be róla a The Washington Post.

©

A szerződés értelmében az autók továbbra is a Waymo tulajdonában állnak, azokat azonban az Avis szervizeli – oalajt cserél, átvizsgálja a kocsit, elvégzi a szükséges javításokat, amiért a Google fizet. A megállapodás azonban nem kizárólagos, így könnyen lehet, hogy a jövőben más cégekkel is hasonló alkukat kötnek majd.

Ennek értelmében viszont elég egyértelműnek tűnik, a jövőben milyen üzleti modell alapján kell elképzelni az utasszállító önvezető autók működését. Ha az együttműködés beválik, nem lennénk meglepve, ha a Google valamilyen autókölcsönzős cég felvásárlásában kezdene.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Betonba öntötte a zuglói parkolási szerződéseket a Fidelitas

Betonba öntötte a zuglói parkolási szerződéseket a Fidelitas

Ez a memóriakártya akkora, mint a körme, mégis 1024 gigányi adat fér rá

Ez a memóriakártya akkora, mint a körme, mégis 1024 gigányi adat fér rá

Megkínozta a OnePlus az új csúcsmobil szelfikameráját, látványos lett a végeredmény – videó

Megkínozta a OnePlus az új csúcsmobil szelfikameráját, látványos lett a végeredmény – videó

370 lóerős ez az új Seat Leon kombi

370 lóerős ez az új Seat Leon kombi

Senki nem gondolta volna, hogy Csomós Mari lesz a "kétméteres seprőgép" a Kakukkfészben

Senki nem gondolta volna, hogy Csomós Mari lesz a "kétméteres seprőgép" a Kakukkfészben

Ez történt: kínosan egyszerűen buktatták le a kormány informatikai trükkjét

Ez történt: kínosan egyszerűen buktatták le a kormány informatikai trükkjét