Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"546eda6c-3b11-4c5c-b24c-0a0fbe34e484","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nagy üzlet van abban, hogy az eladományozott ruhák után gyakran több adókedvezmény jár Franciaországban, mint amennyi a gyártási költség. A jótékonysági szervezetek már tonnaszámra kellett, hogy megsemmisítsenek adományokat, annyira sok érkezik be hozzájuk.","shortLead":"Nagy üzlet van abban, hogy az eladományozott ruhák után gyakran több adókedvezmény jár Franciaországban, mint amennyi...","id":"20250506_fast-fashion-ado-adomanyozas-adomany-kedvezmeny-ruha","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/546eda6c-3b11-4c5c-b24c-0a0fbe34e484.jpg","index":0,"item":"64141f56-6401-4cc6-afa5-1be9e5728b5f","keywords":null,"link":"/kkv/20250506_fast-fashion-ado-adomanyozas-adomany-kedvezmeny-ruha","timestamp":"2025. május. 06. 15:01","title":"Hatalmasat kaszál több fast fashion cég azon, hogy olyan ruhákat gyárt, amiket senki nem fog megvenni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9710cf1d-e4bc-4c73-a15d-ad630dcd553d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Húsz másodpercen át sikerült 12 LED izzót üzemeltetni vízcseppek segítségével. A megoldás a különböző szabadtéri szenzorok használatánál lehet kifejezetten hasznos.","shortLead":"Húsz másodpercen át sikerült 12 LED izzót üzemeltetni vízcseppek segítségével. A megoldás a különböző szabadtéri...","id":"20250506_esoelem-csapadek-esocsepp-viz-elektromos-aram-generalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9710cf1d-e4bc-4c73-a15d-ad630dcd553d.jpg","index":0,"item":"513920e6-675d-44b8-acfa-10851ec3712b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250506_esoelem-csapadek-esocsepp-viz-elektromos-aram-generalas","timestamp":"2025. május. 06. 08:03","title":"Kitalálták az esőelemet, ami esőcseppekből generál elektromos áramot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38e3f96d-b93b-411a-8138-fc1c23b6670a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A kormánykoalíció elnökjelöltje leszerepelt a megismételt választás hétvégi fordulóján, ezért hozta meg ezt a döntést. ","shortLead":"A kormánykoalíció elnökjelöltje leszerepelt a megismételt választás hétvégi fordulóján, ezért hozta meg ezt a döntést. ","id":"20250505_Bejelentette-lemondasat-Marcel-Ciolacu-roman-miniszterelnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38e3f96d-b93b-411a-8138-fc1c23b6670a.jpg","index":0,"item":"41aff42d-25c4-4a07-9ff4-635bae69e314","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_Bejelentette-lemondasat-Marcel-Ciolacu-roman-miniszterelnok","timestamp":"2025. május. 05. 19:03","title":"Bejelentette lemondását Marcel Ciolacu román miniszterelnök, és a kormánykoalíció is felbomlik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Van még esélye egy demokratikus Romániának? Amerika még nem fordult át tekintélyuralomba, de hanyatlik a liberális demokrácia. A raktárakban és a szállításban dolgozó munkások lesznek a Trump-féle sokkterápia első áldozatai. A sajtószabadság múlik azon, fennmarad-e a Szabad Európa Rádió és a Szabadság Rádió. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Van még esélye egy demokratikus Romániának? Amerika még nem fordult át tekintélyuralomba, de hanyatlik a liberális...","id":"20250506_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"bf3c0b99-ab20-4ff4-8049-4229dfb7aebb","keywords":null,"link":"/360/20250506_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 06. 10:30","title":"„Forrongás érezhető Budapest utcáin” – helyszíni riport a Die Weltben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31dca1d7-7623-4958-a871-9d5132a9106a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A felnőtt belépőért ötezret, a gyerekért négyezret kérnek a Zemplén Kalandparkban.","shortLead":"A felnőtt belépőért ötezret, a gyerekért négyezret kérnek a Zemplén Kalandparkban.","id":"20250506_Osszetartozas-Hidja-jegy-belepo-Satoraljaujhely-fuggohid-polgarmester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31dca1d7-7623-4958-a871-9d5132a9106a.jpg","index":0,"item":"88f60072-d804-4ec2-b100-f6b41541437a","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_Osszetartozas-Hidja-jegy-belepo-Satoraljaujhely-fuggohid-polgarmester","timestamp":"2025. május. 06. 15:34","title":"Harmadannyian váltottak jegyet az Összetartozás Hídjára, mint amennyit a polgármester mondott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc1ae53b-02ab-43e1-9a98-334d610e9b24","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A hétszeres világbajnok szerint a csapata túl sokáig húzott egy kulcsfontosságú döntést, ami miatt elvesztettek egy előzési lehetőséget Miamiban. ","shortLead":"A hétszeres világbajnok szerint a csapata túl sokáig húzott egy kulcsfontosságú döntést, ami miatt elvesztettek...","id":"20250505_lewis-hamilton-ferrari-charles-leclerc-kimi-antonelli-miami-nagydij-radio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc1ae53b-02ab-43e1-9a98-334d610e9b24.jpg","index":0,"item":"bbdece0c-a6b3-442c-a7d8-5a84a54d140e","keywords":null,"link":"/sport/20250505_lewis-hamilton-ferrari-charles-leclerc-kimi-antonelli-miami-nagydij-radio","timestamp":"2025. május. 05. 15:05","title":"„Tartsatok teaszünetet is!” – a frusztrált Hamilton verseny közben keményen odamondott a Ferrarinak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS azért még mindig gyorsabb nála.","shortLead":"A Ford Mustang GTD a Nordschleife valaha készült leggyorsabb sorozatgyártású amerikai autója, de a Porsche 911 GT3 RS...","id":"20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/028cd03f-53da-4c4a-b2d5-684e55d70082.jpg","index":0,"item":"129d9d35-1fb4-4c52-8ed7-bff683eac702","keywords":null,"link":"/cegauto/20250505_uj-rekordido-a-160-millio-forintos-mustang-gtd-de-a-sokkal-olcsobb-porsche-911-gt3-rs-meg-mindig-veri","timestamp":"2025. május. 05. 07:59","title":"Új rekordidő a 160 millió forintos Mustangtól, de a sokkal olcsóbb Porsche még mindig veri","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"18d72fdf-f43e-4ab9-b8e5-a903b0a5d845","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A csapások katonai és pénzügyi értelemben is meggyengíthetik az Irán támogatását élvező lázadókat. Feltehetően áldozatai is vannak a támadásnak.","shortLead":"A csapások katonai és pénzügyi értelemben is meggyengíthetik az Irán támogatását élvező lázadókat. Feltehetően...","id":"20250505_Izrael-valaszcsapas-jemen-tel-aviv-lazadok-huszik-iran-ballisztikus-raketak-hadsereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/18d72fdf-f43e-4ab9-b8e5-a903b0a5d845.jpg","index":0,"item":"05cf16cb-d6a5-42cc-9366-a3023610396d","keywords":null,"link":"/vilag/20250505_Izrael-valaszcsapas-jemen-tel-aviv-lazadok-huszik-iran-ballisztikus-raketak-hadsereg","timestamp":"2025. május. 05. 21:57","title":"Izrael válaszcsapást mért a jemeni lázadókra a Ben Gurion repülőtér megtámadása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fernando Alonso tehetségéhez mérten csalódás a karrierje, a kétszeres spanyol világbajnok mégis elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve többre tartsák, mint bármikor korábban.
Fernando Alonso azt állítja, a McLaren-Hondánál töltött, küzdelemmel és frusztrációval teli három éve nem tépázta meg a hírnevét, bár azt elismeri, hogy a most már talán kudarcnak joggal nevezhető projekt a karrierjének nem tett jót – nyilván, hiszen, amikor 2014 végén elhagyta a Ferrarit, úgy számolt, hogy belátható időn belül a világbajnoki címért lesz megint harcban. Ezzel szemben az elmúlt időszak leginkább arról szólt, hogy valamilyen csoda folytán beverekedje magát az időmérő harmadik, a legelőkelőbb starthelyekről döntő szakaszába, esetleg pontot szerezzen. Vagy legalább befejezze a versenyt.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy eközben a Ferrari összekapta magát, és idén a Mercedes legerősebb, vb-esélyes kihívója lett, akkor tűnik csak igazán szívszorítónak és nyomorúságosnak az a tény, hogy az elmúlt három évben Alonsónak még csak a dobogóra sem sikerült felkapaszkodnia. A magyar pálya – Monacóhoz hasonlóan – elvileg fekszik a McLarennek, de Alonso a Hungaroringen még így is óvatosan fogalmazott: fontos hétvége lesz, de ha ki is esnek előttük, így is csak legfeljebb a hetedik-nyolcadik helyért lehetnek harcban.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
Van itt azonban egy érdekes, elsőre talán paradoxonnak tűnő adalék: Fernando Alonsót még ma is, azok után, hogy több, mint egy évtizede nyerte meg az utolsó világbajnoki címét, és jó négy éve győzött utoljára futamon, a paddockban és a lelátókon is a mezőny egyik, ha nem a legjobb versenyzőjének tartják. (Azoknak, akik pénzben is szeretik mérni a sportolói nagyságot, álljon itt a spanyol számszerűsített értéke is: évi 35 – bónuszokkal 40 – millió euróval még mindig a legjobban kereső pilóta.)
Ha győzelmekben és világbajnoki címekben nem is, Alonso kivételes képességeinek a bizonyítékát ott találjuk minden olyan versenyepizódban, amikor emberfeletti erőfeszítéseket tesz, hogy a rendelkezésére álló gép elkeserítő hiányosságait valamiképpen elfedje, hogy úgy csináljon, mintha egy versenyzésre alkalmas autóban versenyezne, miközben ez a már-már kabarét súroló jelek szerint sem így van.
ANDREW BOYERS / POOL / AFP
Alonso karrierjének természetesen van egy olyan olvasata, amely szerint hatalmas sikereket ért el, végül is ott van a neve mellett két világbajnoki cím, 32 futamgyőzelem és rengeteg dobogós hely. A sportág két legfontosabb és legpatinásabb csapatával, a Ferrarival és a McLarennel is versenyzett, elképesztő pénzeket visz haza, és hatalmas rajongói tömegeket mozgat meg. Ha viszont ezeket az eredményeket Alonso képességeivel hasonlítjuk össze, ez a siker már kevésnek tűnik: a tehetségéhez mérten csalódás a karrierje.
A modernkori F1-történelem egyik nehezen magyarázható ténye, hogy Alonso csak kétszeres világbajnok, és ezt ő is nagyon jól tudja – ahhoz, hogy a legjobbak között emlegessék, kell az önbizalom. És valahogy a többiek is érzik, milyen sokat veszítenek azzal, hogy Alonsóval a jelenlegi helyzetben nem számolhatnak ellenfélként. Lewis Hamilton beszélt például arról, mennyire sajnálja, hogy a volt csapattársa nem az élen küzd, hiszen a rajtrács egyik legjobb versenyzőjeként ezt érdemelné.
Alonso presztízse az értékelhetetlen helyezések ellenére azért is ilyen izmos, mert jól dekódolható minden gesztusából, hogy hajtja a bizonyítani és nyerni akarás. Ez a hátsó sorokban persze nem annyira látványos, de akkor jön a tabukat döntögető ötlet, hogy rendben, nézzük meg, mire képes az Indy 500-on. Az, hogy mindezt a Monacói Nagydíj helyett vállalta be idén, kisebb szentségtörésnek számított, a kollégái közül sokan értetlenül is álltak a döntése előtt, de Alonso már csak így építgeti a saját versenyzői szobrát.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
És az ő érvelésében ez teljesen logikus: ahhoz, hogy bebizonyítsa, ő a világ legjobb versenyzője, vagy túl kell szárnyalnia Michael Schumacher hét világbajnoki címre rúgó rekordját, ami szerinte is lehetetlen, vagy más szériákban is sikereket kell elérnie. Márpedig az F1-Indy 500-Le Mans hármas győzelem csábítása van olyan erős, hogy motiválja a spanyol világbajnokot. Amerikában pedig meg is kapta azt a löketet, amelyre valószínűleg nagy szüksége volt az ínséges évek után: első Indy 500-as versenyén rögtön az ötödik helyre kvalifikálta magát, és 27 körön át vezetett is, a hetedik helyen állt, amikor a Honda motor feladta alatta. 35 évesen az év újoncának választották.
Fernando Alonso idén betölti a 36. évét, egy talajt vesztett csapatnál versenyez, a szerződése az év végén lejár. Könnyű lenne a kiöregedő matadort látni benne, de sem a versenyzői képességei, sem az ambíciói nem tompoltak: ma is az egyik legnagyobb vadnak számít a versenypályákon, a motorsport igazi szupersztárja, akinek nagyon sokat számítanak ma is a szavai és a tettei.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
Fernando Alonso egyike annak a kevés versenyzőnek, aki úgy lett világbajnok, hogy a címhez Michael Schumachert kellett legyőznie. Most még csak esélye sincs arra, hogy versenybe szálljon azokkal, akikhez jelenleg mindenki méri magát, egy Lewis Hamiltonnal vagy egy Sebastian Vettellel.
Az utolsó, 2006-os vb-címe óta 17 versenyt nyert, de világbajnok már nem lett, pedig 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben is nagyon közel állt hozzá – de ez persze nem érdekli a statisztikákat. Az első nem világbajnoki évében, 2007-ben robbant be a Forma–1-be az a két versenyző, Hamilton és Vettel, aki, míg Alonso hátrébb lépett, összesen hét világbajnoki címet söpört be, és valamelyikük nagy eséllyel idén tovább bővíti ezt a tiszteletre méltó kollekciót.
Nem lehet viszont azt mondani, hogy Alonso ne hozta volna ki a legtöbbet az elmúlt évtizedből: a rendelkézésre álló eszközei megkadályozták ugyan abban, hogy szombatonként lehengerlő teljesítményt nyújtson az időmérőkön, de versenykörülmények között ő volt a harcos, a szamuráj, aki sosem adja fel.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
És most ott tartunk, hogy az idei az eddigi legpocsékabb szezonja azóta, hogy visszatért a McLarenhez, de csak, ha a számokat nézzük. Ami a versenyzői teljesítményt illeti, Alonso még mindig képes lenyűgözni, például csodának beillő teljesítménnyel behozni a McLaren-Hondát a Q3-ba, majd a hetedik rajthelyre a Spanyol Nagydíjon. A szezon második leglassúbb autójával még így is átlagosan a 12. hely környékére tud felkapaszkodni, nehezen tudjuk elképzelni, hogy bárki a mezőnyből képes lenne ilyen teljesítményre a mostani Mclaren-Hondával.
Tévedés lenne azt hinni, hogy Alonso elvesztette a motivációját. Sőt most már nemcsak azt akarja bebizonyítani, hogy ő a legjobb versenyző a Forma–1-ben, hanem azt is, hogy ő a legjobb a világon. Azt pedig már most elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve nagyobbra tartsák, mint bármikor korábban.
Két góllal is vezettek az olaszok az első félidő után, a rendes játékidő utolsó perceiben fordított a Barcelona, majd az Inter hosszabbításra mentette a meccset.