Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","shortLead":"272 milliárd forintra nőtt a Duna Aszfalt bevétele, a nyereségét is növelni tudta.","id":"20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4ac2892-1dd6-45b5-8ed3-9c86534cee9b.jpg","index":0,"item":"094ff501-aabc-4fc1-ac5b-768f73f14e02","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250530_szijj-laszlo-duna-aszfalt-nyereseg-osztalek","timestamp":"2025. május. 30. 17:12","title":"Remekül él Szíjj László az állami útépítésekből, 5 milliárdos osztalék lett a jutalma tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében pörög. A felhasználók egyre inkább azokhoz a szolgáltatókhoz fordulnak, amelyek csomagban, könnyen kezelhető egységes felületen és kedvezményes áron biztosítanak hozzáférést kedvenc tartalmaikhoz. A Deloitte tanácsadó cég számba veszi, hogy a piaci szereplők milyen megoldásokat választhatnak és hogy kik lehetnek a folyamat nyertesei.","shortLead":"Komoly átalakulás előtt áll a streaming. A korábban dinamikusan fejlődő szegmens a jelek szerint a csúcs közelében...","id":"20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cea0a97-96aa-43fd-8b2c-d6c4e663021d.jpg","index":0,"item":"6325f8ab-1dfe-4818-8893-35bf8eba12ff","keywords":null,"link":"/tudomany/20250531_streaming-csomagok-elofizetes-aggregatorok-deloitte-elemzes","timestamp":"2025. május. 31. 08:03","title":"Átalakul a Netflix, az HBO Max meg a Disney+: visszatér a régi kábeltévés fizetési rendszer, akkora lett mára a káosz a streamingben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"036e63af-afec-42c8-9c37-ae34e21ba899","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Edinburgh-i Egyetem kutatói felvetették annak a lehetőségét, hogy ha nincs élet az Enceladus nevű égitesten – a Szaturnusz jeges holdján –, akkor érdemes lenne mikrobákat telepíteni oda.","shortLead":"Az Edinburgh-i Egyetem kutatói felvetették annak a lehetőségét, hogy ha nincs élet az Enceladus nevű égitesten –...","id":"20250530_enceladus-szaturnusz-holdja-elet-fertozes-mikroorganizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/036e63af-afec-42c8-9c37-ae34e21ba899.jpg","index":0,"item":"a8453e00-5fbc-4cb1-8923-fbe919637553","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_enceladus-szaturnusz-holdja-elet-fertozes-mikroorganizmus","timestamp":"2025. május. 30. 19:03","title":"Élettel fertőznék meg a Szaturnusz jeges holdját, és ez több kérdést is felvet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d9c03aa7-61bf-4155-b59a-8784013571bd","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Minden klímakárosító tevékenységhez kapcsolódó termék hirdetését betiltanának. ","shortLead":"Minden klímakárosító tevékenységhez kapcsolódó termék hirdetését betiltanának. ","id":"20250530_Tilos-uzemanyagokat-repulojegyeket-reklamozni-holland-varos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d9c03aa7-61bf-4155-b59a-8784013571bd.jpg","index":0,"item":"c21280ce-a469-43dc-a8c7-d413f98e565c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_Tilos-uzemanyagokat-repulojegyeket-reklamozni-holland-varos","timestamp":"2025. május. 30. 07:17","title":"Tilos üzemanyagokat, repülőjegyeket reklámozni egyre több holland városban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e","c_author":"HVG","category":"360","description":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni egy magyar vállalkozás.","shortLead":"A világ metánkibocsátásának jelentős részéért a szarvasmarhák felelősek, és most ennek hatását akarja csökkenteni...","id":"20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/973ff64a-6c68-44ba-8371-7f2a44fa103e.jpg","index":0,"item":"f4732b90-4863-41a7-a668-3ab9466b379d","keywords":null,"link":"/360/20250531_hvg-balogh-petya-startup-metankibocsatas-resysten","timestamp":"2025. május. 31. 08:30","title":"Marhagázos feladat: egy startup és Balogh Petya kellett hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fed0f4a-b6a0-490b-bfdb-63eedbc023c7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy jobb helyen lévő garázs kincset ér. ","shortLead":"Egy jobb helyen lévő garázs kincset ér. ","id":"20250530_tobbet-er-egy-garazs-mint-egy-auto-megugrottak-az-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fed0f4a-b6a0-490b-bfdb-63eedbc023c7.jpg","index":0,"item":"b5648258-3954-4559-88f6-0dc40e5b9e09","keywords":null,"link":"/cegauto/20250530_tobbet-er-egy-garazs-mint-egy-auto-megugrottak-az-arak","timestamp":"2025. május. 30. 08:25","title":"Néhol már többet ér egy garázs, mint egy autó – durván megugrottak az árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","shortLead":"Először közöltek fényképeket az elárasztott parajdi sóbányáról.","id":"20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3a8ad25-39d3-4cf5-a6cf-449b4a198c3d.jpg","index":0,"item":"2a92b826-c33b-4bae-91f3-5a2877b11adb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250531_Parajd-elarasztott-sobanya-fotok-kornyezeti-katasztrofa","timestamp":"2025. május. 31. 21:25","title":"Szakad a kősószikla, omlik a fal, mindent elönt a víz – fotókon a parajdi sóbánya-katasztrófa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint azért nem adtak az amerikaiak semmit sem át László Andrásnak, mert még tart a vizsgálat.","shortLead":"A külügyminiszter szerint azért nem adtak az amerikaiak semmit sem át László Andrásnak, mert még tart a vizsgálat.","id":"20250530_szijjarto-laszlo-andras-usaid-magyarazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90c7db3e-8ca1-4c26-9635-bcfd8ca0f295.jpg","index":0,"item":"8f071fbb-7e3f-401d-8347-24d3df07f60c","keywords":null,"link":"/itthon/20250530_szijjarto-laszlo-andras-usaid-magyarazat","timestamp":"2025. május. 30. 18:08","title":"Két hétbe telt, mire Szijjártó reagált arra, hogy a USAID-kormánybiztos lepattant az amerikaiakról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fernando Alonso tehetségéhez mérten csalódás a karrierje, a kétszeres spanyol világbajnok mégis elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve többre tartsák, mint bármikor korábban.
Fernando Alonso azt állítja, a McLaren-Hondánál töltött, küzdelemmel és frusztrációval teli három éve nem tépázta meg a hírnevét, bár azt elismeri, hogy a most már talán kudarcnak joggal nevezhető projekt a karrierjének nem tett jót – nyilván, hiszen, amikor 2014 végén elhagyta a Ferrarit, úgy számolt, hogy belátható időn belül a világbajnoki címért lesz megint harcban. Ezzel szemben az elmúlt időszak leginkább arról szólt, hogy valamilyen csoda folytán beverekedje magát az időmérő harmadik, a legelőkelőbb starthelyekről döntő szakaszába, esetleg pontot szerezzen. Vagy legalább befejezze a versenyt.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy eközben a Ferrari összekapta magát, és idén a Mercedes legerősebb, vb-esélyes kihívója lett, akkor tűnik csak igazán szívszorítónak és nyomorúságosnak az a tény, hogy az elmúlt három évben Alonsónak még csak a dobogóra sem sikerült felkapaszkodnia. A magyar pálya – Monacóhoz hasonlóan – elvileg fekszik a McLarennek, de Alonso a Hungaroringen még így is óvatosan fogalmazott: fontos hétvége lesz, de ha ki is esnek előttük, így is csak legfeljebb a hetedik-nyolcadik helyért lehetnek harcban.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
Van itt azonban egy érdekes, elsőre talán paradoxonnak tűnő adalék: Fernando Alonsót még ma is, azok után, hogy több, mint egy évtizede nyerte meg az utolsó világbajnoki címét, és jó négy éve győzött utoljára futamon, a paddockban és a lelátókon is a mezőny egyik, ha nem a legjobb versenyzőjének tartják. (Azoknak, akik pénzben is szeretik mérni a sportolói nagyságot, álljon itt a spanyol számszerűsített értéke is: évi 35 – bónuszokkal 40 – millió euróval még mindig a legjobban kereső pilóta.)
Ha győzelmekben és világbajnoki címekben nem is, Alonso kivételes képességeinek a bizonyítékát ott találjuk minden olyan versenyepizódban, amikor emberfeletti erőfeszítéseket tesz, hogy a rendelkezésére álló gép elkeserítő hiányosságait valamiképpen elfedje, hogy úgy csináljon, mintha egy versenyzésre alkalmas autóban versenyezne, miközben ez a már-már kabarét súroló jelek szerint sem így van.
ANDREW BOYERS / POOL / AFP
Alonso karrierjének természetesen van egy olyan olvasata, amely szerint hatalmas sikereket ért el, végül is ott van a neve mellett két világbajnoki cím, 32 futamgyőzelem és rengeteg dobogós hely. A sportág két legfontosabb és legpatinásabb csapatával, a Ferrarival és a McLarennel is versenyzett, elképesztő pénzeket visz haza, és hatalmas rajongói tömegeket mozgat meg. Ha viszont ezeket az eredményeket Alonso képességeivel hasonlítjuk össze, ez a siker már kevésnek tűnik: a tehetségéhez mérten csalódás a karrierje.
A modernkori F1-történelem egyik nehezen magyarázható ténye, hogy Alonso csak kétszeres világbajnok, és ezt ő is nagyon jól tudja – ahhoz, hogy a legjobbak között emlegessék, kell az önbizalom. És valahogy a többiek is érzik, milyen sokat veszítenek azzal, hogy Alonsóval a jelenlegi helyzetben nem számolhatnak ellenfélként. Lewis Hamilton beszélt például arról, mennyire sajnálja, hogy a volt csapattársa nem az élen küzd, hiszen a rajtrács egyik legjobb versenyzőjeként ezt érdemelné.
Alonso presztízse az értékelhetetlen helyezések ellenére azért is ilyen izmos, mert jól dekódolható minden gesztusából, hogy hajtja a bizonyítani és nyerni akarás. Ez a hátsó sorokban persze nem annyira látványos, de akkor jön a tabukat döntögető ötlet, hogy rendben, nézzük meg, mire képes az Indy 500-on. Az, hogy mindezt a Monacói Nagydíj helyett vállalta be idén, kisebb szentségtörésnek számított, a kollégái közül sokan értetlenül is álltak a döntése előtt, de Alonso már csak így építgeti a saját versenyzői szobrát.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
És az ő érvelésében ez teljesen logikus: ahhoz, hogy bebizonyítsa, ő a világ legjobb versenyzője, vagy túl kell szárnyalnia Michael Schumacher hét világbajnoki címre rúgó rekordját, ami szerinte is lehetetlen, vagy más szériákban is sikereket kell elérnie. Márpedig az F1-Indy 500-Le Mans hármas győzelem csábítása van olyan erős, hogy motiválja a spanyol világbajnokot. Amerikában pedig meg is kapta azt a löketet, amelyre valószínűleg nagy szüksége volt az ínséges évek után: első Indy 500-as versenyén rögtön az ötödik helyre kvalifikálta magát, és 27 körön át vezetett is, a hetedik helyen állt, amikor a Honda motor feladta alatta. 35 évesen az év újoncának választották.
Fernando Alonso idén betölti a 36. évét, egy talajt vesztett csapatnál versenyez, a szerződése az év végén lejár. Könnyű lenne a kiöregedő matadort látni benne, de sem a versenyzői képességei, sem az ambíciói nem tompoltak: ma is az egyik legnagyobb vadnak számít a versenypályákon, a motorsport igazi szupersztárja, akinek nagyon sokat számítanak ma is a szavai és a tettei.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
Fernando Alonso egyike annak a kevés versenyzőnek, aki úgy lett világbajnok, hogy a címhez Michael Schumachert kellett legyőznie. Most még csak esélye sincs arra, hogy versenybe szálljon azokkal, akikhez jelenleg mindenki méri magát, egy Lewis Hamiltonnal vagy egy Sebastian Vettellel.
Az utolsó, 2006-os vb-címe óta 17 versenyt nyert, de világbajnok már nem lett, pedig 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben is nagyon közel állt hozzá – de ez persze nem érdekli a statisztikákat. Az első nem világbajnoki évében, 2007-ben robbant be a Forma–1-be az a két versenyző, Hamilton és Vettel, aki, míg Alonso hátrébb lépett, összesen hét világbajnoki címet söpört be, és valamelyikük nagy eséllyel idén tovább bővíti ezt a tiszteletre méltó kollekciót.
Nem lehet viszont azt mondani, hogy Alonso ne hozta volna ki a legtöbbet az elmúlt évtizedből: a rendelkézésre álló eszközei megkadályozták ugyan abban, hogy szombatonként lehengerlő teljesítményt nyújtson az időmérőkön, de versenykörülmények között ő volt a harcos, a szamuráj, aki sosem adja fel.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
És most ott tartunk, hogy az idei az eddigi legpocsékabb szezonja azóta, hogy visszatért a McLarenhez, de csak, ha a számokat nézzük. Ami a versenyzői teljesítményt illeti, Alonso még mindig képes lenyűgözni, például csodának beillő teljesítménnyel behozni a McLaren-Hondát a Q3-ba, majd a hetedik rajthelyre a Spanyol Nagydíjon. A szezon második leglassúbb autójával még így is átlagosan a 12. hely környékére tud felkapaszkodni, nehezen tudjuk elképzelni, hogy bárki a mezőnyből képes lenne ilyen teljesítményre a mostani Mclaren-Hondával.
Tévedés lenne azt hinni, hogy Alonso elvesztette a motivációját. Sőt most már nemcsak azt akarja bebizonyítani, hogy ő a legjobb versenyző a Forma–1-ben, hanem azt is, hogy ő a legjobb a világon. Azt pedig már most elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve nagyobbra tartsák, mint bármikor korábban.