Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ce361b1f-36e1-40dd-aa77-b2be5fc5e561","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással kapcsolatban, amire ő szintén nyílt levél formájában reagált.","shortLead":"„Orbán Viktor zebraügye nem igényelt eddig állatorvosi konzíliumot” – nyílt levelet kapott a rektor a látogatással...","id":"20250415_Orban-Viktor-zebras-videoja-komoly-hullamokat-vetett-az-Allatorvostudomanyi-egyetemen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ce361b1f-36e1-40dd-aa77-b2be5fc5e561.jpg","index":0,"item":"43184a70-a8e9-4495-bc35-90cea8502606","keywords":null,"link":"/itthon/20250415_Orban-Viktor-zebras-videoja-komoly-hullamokat-vetett-az-Allatorvostudomanyi-egyetemen","timestamp":"2025. április. 15. 07:25","title":"Orbán Viktor zebrás videója komoly hullámokat vetett az Állatorvostudományi Egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58fd6b67-11ea-4726-8a6d-bf98d87a2091","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Több százan várták őket.","shortLead":"Több százan várták őket.","id":"20250415_szerb-diaktuntetok-megerkeztek-strasbourgba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58fd6b67-11ea-4726-8a6d-bf98d87a2091.jpg","index":0,"item":"7ec47685-88d6-4499-9cfe-231faf1778bb","keywords":null,"link":"/vilag/20250415_szerb-diaktuntetok-megerkeztek-strasbourgba","timestamp":"2025. április. 15. 22:01","title":"Megérkezett Strasbourgba a szerb diáktüntetők kerékpáros menete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3bb50402-ad54-4f91-aea1-f93202ef0f6d","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egyikük sem árulta el, miért szakadt meg évekkel ezelőtt a barátságuk.","shortLead":"Egyikük sem árulta el, miért szakadt meg évekkel ezelőtt a barátságuk.","id":"20250414_mario-vargas-llosa-gabriel-garcia-marquez-baratsag-titok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3bb50402-ad54-4f91-aea1-f93202ef0f6d.jpg","index":0,"item":"ee4a282a-5027-496c-b1a5-35770f6afd45","keywords":null,"link":"/kultura/20250414_mario-vargas-llosa-gabriel-garcia-marquez-baratsag-titok","timestamp":"2025. április. 14. 15:15","title":"Mario Vargas Llosa a sírig őrizte a Márquezzel közös titkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"63e8dd52-e7d1-4578-903a-eb16f1cb6f7c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az egyik legnehezebb feladat hanggal is karaktert adni egy villanyautónak. ","shortLead":"Az egyik legnehezebb feladat hanggal is karaktert adni egy villanyautónak. ","id":"20250415_Ilyen-hangja-lesz-a-debreceni-BMW-nek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/63e8dd52-e7d1-4578-903a-eb16f1cb6f7c.jpg","index":0,"item":"1fccd1fd-135a-43c7-868a-b4a94df29847","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Ilyen-hangja-lesz-a-debreceni-BMW-nek","timestamp":"2025. április. 15. 08:03","title":"Ilyen hangjuk lesz a debreceni BMW-knek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ennek mértéke mindössze egymillió forint, azonban Sára Botond videójából nem derül ki, hogy ezt milyen sűrűn szabhatják ki az érintettekre.","shortLead":"Ennek mértéke mindössze egymillió forint, azonban Sára Botond videójából nem derül ki, hogy ezt milyen sűrűn szabhatják...","id":"20250415_Birsagot-kereskedok-arresstop-beszerzesi-ar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6.jpg","index":0,"item":"5c8a9d68-7b9e-4613-820c-350484e6e691","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_Birsagot-kereskedok-arresstop-beszerzesi-ar","timestamp":"2025. április. 15. 12:17","title":"Bírságot kapnak a kereskedők, akik nem bizonyítják a beszerzési áraikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fa6266-161e-480c-90d2-288af665c4ab","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A főpolgármester arról írt, hogy kerülné az összeesküvés-elméleteket, de egy év alatt három tűzeset több mint gyanús.","shortLead":"A főpolgármester arról írt, hogy kerülné az összeesküvés-elméleteket, de egy év alatt három tűzeset több mint gyanús.","id":"20250414_karacsony-gergely-gyujtogatas-rakosrendezo-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fa6266-161e-480c-90d2-288af665c4ab.jpg","index":0,"item":"1aa99e46-f03d-4bab-a944-634b400dedef","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_karacsony-gergely-gyujtogatas-rakosrendezo-tuz","timestamp":"2025. április. 14. 11:00","title":"Karácsony Gergely: Gyújtogatásra gyanakodnak az illetékesek a rákosrendezői tűznél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"876a56c2-9465-45d2-9ced-c9e6bc2ce92e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az agrárközgazdász szerint a kormány késve lépett fel a vírus kezelésénél.","shortLead":"Az agrárközgazdász szerint a kormány késve lépett fel a vírus kezelésénél.","id":"20250414_Rasko-Gyorgy-tobb-mint-22-milliard-forint-kar-szaj-es-koromfajas-jarvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/876a56c2-9465-45d2-9ced-c9e6bc2ce92e.jpg","index":0,"item":"62aa9a84-7e33-4d14-907b-aca1aec6bcd1","keywords":null,"link":"/kkv/20250414_Rasko-Gyorgy-tobb-mint-22-milliard-forint-kar-szaj-es-koromfajas-jarvany","timestamp":"2025. április. 14. 08:04","title":"Raskó: Több mint 22 milliárd forint kárt okozhatott már a száj- és körömfájásjárvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a273b96-76cb-4a04-a956-342612fc26a7","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Tagadja a BDPST Group, hogy lenne Tiborcznak egy olyan Ferrarija, amilyennel Marbellán lefotózták.","shortLead":"Tagadja a BDPST Group, hogy lenne Tiborcznak egy olyan Ferrarija, amilyennel Marbellán lefotózták.","id":"20250414_bdpst-tiborcz-istvan-ferrari-berles-marbella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a273b96-76cb-4a04-a956-342612fc26a7.jpg","index":0,"item":"30a2b286-72aa-4c7b-b8d0-444cc23b29a9","keywords":null,"link":"/itthon/20250414_bdpst-tiborcz-istvan-ferrari-berles-marbella","timestamp":"2025. április. 14. 12:18","title":"BDPST: Tiborcz István csak bérelte a 250 milliós Ferrarit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fernando Alonso tehetségéhez mérten csalódás a karrierje, a kétszeres spanyol világbajnok mégis elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve többre tartsák, mint bármikor korábban.
Fernando Alonso azt állítja, a McLaren-Hondánál töltött, küzdelemmel és frusztrációval teli három éve nem tépázta meg a hírnevét, bár azt elismeri, hogy a most már talán kudarcnak joggal nevezhető projekt a karrierjének nem tett jót – nyilván, hiszen, amikor 2014 végén elhagyta a Ferrarit, úgy számolt, hogy belátható időn belül a világbajnoki címért lesz megint harcban. Ezzel szemben az elmúlt időszak leginkább arról szólt, hogy valamilyen csoda folytán beverekedje magát az időmérő harmadik, a legelőkelőbb starthelyekről döntő szakaszába, esetleg pontot szerezzen. Vagy legalább befejezze a versenyt.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy eközben a Ferrari összekapta magát, és idén a Mercedes legerősebb, vb-esélyes kihívója lett, akkor tűnik csak igazán szívszorítónak és nyomorúságosnak az a tény, hogy az elmúlt három évben Alonsónak még csak a dobogóra sem sikerült felkapaszkodnia. A magyar pálya – Monacóhoz hasonlóan – elvileg fekszik a McLarennek, de Alonso a Hungaroringen még így is óvatosan fogalmazott: fontos hétvége lesz, de ha ki is esnek előttük, így is csak legfeljebb a hetedik-nyolcadik helyért lehetnek harcban.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
Van itt azonban egy érdekes, elsőre talán paradoxonnak tűnő adalék: Fernando Alonsót még ma is, azok után, hogy több, mint egy évtizede nyerte meg az utolsó világbajnoki címét, és jó négy éve győzött utoljára futamon, a paddockban és a lelátókon is a mezőny egyik, ha nem a legjobb versenyzőjének tartják. (Azoknak, akik pénzben is szeretik mérni a sportolói nagyságot, álljon itt a spanyol számszerűsített értéke is: évi 35 – bónuszokkal 40 – millió euróval még mindig a legjobban kereső pilóta.)
Ha győzelmekben és világbajnoki címekben nem is, Alonso kivételes képességeinek a bizonyítékát ott találjuk minden olyan versenyepizódban, amikor emberfeletti erőfeszítéseket tesz, hogy a rendelkezésére álló gép elkeserítő hiányosságait valamiképpen elfedje, hogy úgy csináljon, mintha egy versenyzésre alkalmas autóban versenyezne, miközben ez a már-már kabarét súroló jelek szerint sem így van.
ANDREW BOYERS / POOL / AFP
Alonso karrierjének természetesen van egy olyan olvasata, amely szerint hatalmas sikereket ért el, végül is ott van a neve mellett két világbajnoki cím, 32 futamgyőzelem és rengeteg dobogós hely. A sportág két legfontosabb és legpatinásabb csapatával, a Ferrarival és a McLarennel is versenyzett, elképesztő pénzeket visz haza, és hatalmas rajongói tömegeket mozgat meg. Ha viszont ezeket az eredményeket Alonso képességeivel hasonlítjuk össze, ez a siker már kevésnek tűnik: a tehetségéhez mérten csalódás a karrierje.
A modernkori F1-történelem egyik nehezen magyarázható ténye, hogy Alonso csak kétszeres világbajnok, és ezt ő is nagyon jól tudja – ahhoz, hogy a legjobbak között emlegessék, kell az önbizalom. És valahogy a többiek is érzik, milyen sokat veszítenek azzal, hogy Alonsóval a jelenlegi helyzetben nem számolhatnak ellenfélként. Lewis Hamilton beszélt például arról, mennyire sajnálja, hogy a volt csapattársa nem az élen küzd, hiszen a rajtrács egyik legjobb versenyzőjeként ezt érdemelné.
Alonso presztízse az értékelhetetlen helyezések ellenére azért is ilyen izmos, mert jól dekódolható minden gesztusából, hogy hajtja a bizonyítani és nyerni akarás. Ez a hátsó sorokban persze nem annyira látványos, de akkor jön a tabukat döntögető ötlet, hogy rendben, nézzük meg, mire képes az Indy 500-on. Az, hogy mindezt a Monacói Nagydíj helyett vállalta be idén, kisebb szentségtörésnek számított, a kollégái közül sokan értetlenül is álltak a döntése előtt, de Alonso már csak így építgeti a saját versenyzői szobrát.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
És az ő érvelésében ez teljesen logikus: ahhoz, hogy bebizonyítsa, ő a világ legjobb versenyzője, vagy túl kell szárnyalnia Michael Schumacher hét világbajnoki címre rúgó rekordját, ami szerinte is lehetetlen, vagy más szériákban is sikereket kell elérnie. Márpedig az F1-Indy 500-Le Mans hármas győzelem csábítása van olyan erős, hogy motiválja a spanyol világbajnokot. Amerikában pedig meg is kapta azt a löketet, amelyre valószínűleg nagy szüksége volt az ínséges évek után: első Indy 500-as versenyén rögtön az ötödik helyre kvalifikálta magát, és 27 körön át vezetett is, a hetedik helyen állt, amikor a Honda motor feladta alatta. 35 évesen az év újoncának választották.
Fernando Alonso idén betölti a 36. évét, egy talajt vesztett csapatnál versenyez, a szerződése az év végén lejár. Könnyű lenne a kiöregedő matadort látni benne, de sem a versenyzői képességei, sem az ambíciói nem tompoltak: ma is az egyik legnagyobb vadnak számít a versenypályákon, a motorsport igazi szupersztárja, akinek nagyon sokat számítanak ma is a szavai és a tettei.
A post shared by Fernando Alonso (@fernandoalo_oficial) on
Fernando Alonso egyike annak a kevés versenyzőnek, aki úgy lett világbajnok, hogy a címhez Michael Schumachert kellett legyőznie. Most még csak esélye sincs arra, hogy versenybe szálljon azokkal, akikhez jelenleg mindenki méri magát, egy Lewis Hamiltonnal vagy egy Sebastian Vettellel.
Az utolsó, 2006-os vb-címe óta 17 versenyt nyert, de világbajnok már nem lett, pedig 2007-ben, 2010-ben és 2012-ben is nagyon közel állt hozzá – de ez persze nem érdekli a statisztikákat. Az első nem világbajnoki évében, 2007-ben robbant be a Forma–1-be az a két versenyző, Hamilton és Vettel, aki, míg Alonso hátrébb lépett, összesen hét világbajnoki címet söpört be, és valamelyikük nagy eséllyel idén tovább bővíti ezt a tiszteletre méltó kollekciót.
Nem lehet viszont azt mondani, hogy Alonso ne hozta volna ki a legtöbbet az elmúlt évtizedből: a rendelkézésre álló eszközei megkadályozták ugyan abban, hogy szombatonként lehengerlő teljesítményt nyújtson az időmérőkön, de versenykörülmények között ő volt a harcos, a szamuráj, aki sosem adja fel.
ANDREJ ISAKOVIC / AFP
És most ott tartunk, hogy az idei az eddigi legpocsékabb szezonja azóta, hogy visszatért a McLarenhez, de csak, ha a számokat nézzük. Ami a versenyzői teljesítményt illeti, Alonso még mindig képes lenyűgözni, például csodának beillő teljesítménnyel behozni a McLaren-Hondát a Q3-ba, majd a hetedik rajthelyre a Spanyol Nagydíjon. A szezon második leglassúbb autójával még így is átlagosan a 12. hely környékére tud felkapaszkodni, nehezen tudjuk elképzelni, hogy bárki a mezőnyből képes lenne ilyen teljesítményre a mostani Mclaren-Hondával.
Tévedés lenne azt hinni, hogy Alonso elvesztette a motivációját. Sőt most már nemcsak azt akarja bebizonyítani, hogy ő a legjobb versenyző a Forma–1-ben, hanem azt is, hogy ő a legjobb a világon. Azt pedig már most elérte, hogy a nyerésre képtelen autókban versenyezve nagyobbra tartsák, mint bármikor korábban.
A Balaton-parti ingatlant a vád szerint a kormányhivatali dolgozó lefizetésével túlépítették, ami miatt az ügyintéző és a kivitelező is jogerősen felfüggesztett börtönt kapott.