Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Hamarosan áramszedőt telepíthetnek a németországi A5-ös autópálya egy 10 km-es szakaszára. Mindenki jól járna a technológiával.
Lassan minden járműgyártó cég számára egyértelművé válik, hogy nemcsak a személyautók, a teherautók terén is komoly változásra van szükség – már ami a károsanyag-kibocsátást jelenti. Az elmúlt években egyre több hír érkezett arról, hogy az elektromos autók mellett elektromos meghajtással szerelt kamionokat is fejlesztenek – elég csak erre a megoldásra gondolni.
Az elektromos kamionok egyik legnagyobb hátránya azonban az, hogy az akkumulátorok jelenleg jóval kisebb hatótávolságot tennének lehetővé, mint amire a hagyományos teherautók képesek. A Scania ezért bő másfél évvel ezelőtt bemutatott egy régi-új technológiát: az áramszedőt. Egész pontosan egy olyan kamiont, ami áramszedővel közlekedne, így oldva meg az akkumulátorok kapacitásproblémáját. Most úgy tűnik, a németek beleállnak az ötletbe.
Az Electrek beszámolója szerint ugyanis a Siemens megbízást kapott a németországi Hessen tartománytól, hogy az A5-ös autópálya zeppelinheimi és a Darmstadt mellett lévő weiterstadti csomópontok közti mintegy 10 kilométeres szakaszán. Az eHighway nevű projektet a Siemens valósítja meg, de a német tartomány és a kormány is ad rá pénzt.
A beszámoló szerint a felsővezeték kiépítése egyelőre költséges feladat, és csak akkor éri meg majd alkalmazni a technológiát, ha hosszabb távon is sikerülne telepíteni. A számítások szerint ha a Németországban közlekedő teherautók 30 százaléka felsővezetékkel közlekedne az autópályákon, évente 6 millió tonna szén-dioxid kibocsátását lehetne megspórolni.
A teherautókat gyártó cégek már élénken érdeklődnek a technológia iránt, és minden bizonnyal a fuvarozókat is érdekelné a dolog. Utóbbiakat azért is, mert a számítások szerint 100 ezer km-enként 20 ezer euróval, vagyis nagyjából 6 millió forinttal kevesebbet kellene költeni az üzemanyagra teherautónként. A kamionok a felsővezeték-használatával 90 km/h-s sebességgel közlekedhetnének.
A Scania korábbi elképzelése szerint ezekkel a teherautókkal előzni is lehetne, ugyanis lenne bennük belső égésű motor is az ilyen esetekre, valamint az autópályán kívül közlekedésre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.