Ezért az egy dologért tényleg irigykedve nézhetjük az oroszokat

Óriási a különbség Oroszország nyugati és keleti felében az autók átlagéletkorát tekintve, de összességében még így is lekörözik a magyar személyautókat.

  • hvg.hu hvg.hu
Ezért az egy dologért tényleg irigykedve nézhetjük az oroszokat

Március elején kiderült: egyre inkább a roncsautók országa vagyunk. Miközben javában zajlik az autóipar és a közlekedés forradalma, idehaza szép lassan kúszik felfelé a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora. Két év alatt 13,4-ről 13,9 évre változott, ami finoman szólva sem egy erős teljesítmény. Még az oroszokhoz képest sem.

A legfrissebb, júliusi adatok szerint Oroszországban 12,5 év volt az autók átlagéletkora – számolt be róla a napi.hu. Az Avtosztat orosz autóipari kutatóintézet adatai alapján ilyen szempontból a Tatár Köztársaságban a legjobb élni, ott átlagosan 9,2 évesek az autók. Rögtön utána Moszkva (9,8 év), majd Hanti-Manszi autonóm körzet következik (10 év). Azonban nem mindehol ilyen rózsás a helyzet.

Az ország távol-keleti felében rémes állapotok uralkodhatnak az utakon. Kamcsatka megyében 21,4, a Tengermelléki területeken 20,2, a Zsidó autonóm megyében 20,1 év az átlagos életkor.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.