szerző:
hvg.hu

Az új Audi A8-as után itt a márka következő nagy autója.

Az Audi A7-es karrierje hét éve kezdődött, együtt a márka nagy méretű szabadidő-autójával a Q7-essel. Az első generációs A7 volt a válasz a Mercedes akkoriban megjelent nagy kupéautójára a CLS-re, valamint a két évvel később megjelent BMW-re a 6-os sorozat Gran Coupéra.

Az Audi A7-es annyiban eltért két konkurensétől, hogy míg azok inkább a szedán formát követték, az ingolstadti autó úgynevezett liftback, amit lehet kedvelni vagy sem, de kifejezetten egyedi külsejűnek számított mindig is.

Rátérve az újdonságra talán a legszembetűnőbb, hogy a frontész A8-assal való hasonlósága mellett a hátsó része elég jelentősen átalakult. A 2014-ben bemutatott Prologue Concept sok eleme visszaköszön, miközben a méretek maradtak a megszokottan impozánsak: 4,96 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,42 méter magas az autó. A tengelytávja 2,92 méter. A csomagtere 535 literes alaphelyzetben.

©
©

Az Audik egyik legfontosabb figyelemfelkeltő eszköze a lámpatest, és ebben tekintetben az új A7-es is komoly technológiai arzenált vet be: LED, HD Matrix LED és lézeres fényszórás is helyet kapott az új modellen, a hátsó lámpatest harminc kis ledes szegmensből adódik össze.

©

Akárcsak az A8-asnál az Audi a techológiai kiegészítőkre is nagy hangsúlyt fektetett. A központi kijelző két panel, a felső 10.1 colos, míg az alatta lévő 8.6 col átmérőjű. Az A7 is képes a hármas szintű autonóm közlekedésre, amelyet öt radar, öt kamera és 12 ultrahangos szenzor, valamint egy lézerszkenner támogat, összességében 39 féle vezetési asszisztenst kiszolgálva.

A motorizáltságát illetően bemutatkozásra egy 3.0 literes V6-os benzines 340 lóerős motorú érkezett, 48 Voltos elektromos kiegészítő hálózattal, amely a fogyasztáscsökkentést szolgálja. A márka új jelölési struktúrája szerint hivatalosan Audi A7 55 TFSI Quattro S-Tronic néven fut majd egyébként ez a modell.

A kocsi forgalmazása a várakozások szerint már idén elindul, a német ára 67 800 euró.

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!