Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"78a6678a-9891-46e9-9b47-beee62ebbdbc","c_author":"Galicza Dorina","category":"360","description":"Hónapokon át tartó bezártság és példátlan veszteségek jellemezték a koronavírus-járvány időszakát, különösen 2020 tavaszát. Fizikai egészségünk mellett szinte mindannyiunk lelki békéjét is felforgatta a megváltozott helyzet – még abban az esetben is, ha valaki megúszta a fertőzést, és gyászolnia sem kellett. Öt évvel a járvány kitörése után néztük meg, az akkori traumák mennyire bizonyultak tartósnak, mennyit tanultunk a járványból.","shortLead":"Hónapokon át tartó bezártság és példátlan veszteségek jellemezték a koronavírus-járvány időszakát, különösen 2020...","id":"20250211_Covid-mentalis-egeszseg-gyasz-szorongas-Purebl-Gyorgy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78a6678a-9891-46e9-9b47-beee62ebbdbc.jpg","index":0,"item":"b3eb427e-e6a3-4086-9edd-481de48be794","keywords":null,"link":"/360/20250211_Covid-mentalis-egeszseg-gyasz-szorongas-Purebl-Gyorgy","timestamp":"2025. február. 11. 16:03","title":"Mintha meg sem történt volna? A maszkot eldobtuk, de Covid-traumáink velünk maradtak?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4be421d4-c34f-484b-acfb-9a89c9afaa6e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az elnök lépései és fenyegetőzései elbizonytalanították a cégvezetőket, akik nehezen tudják megtervezni a következő lépéseket.","shortLead":"Az elnök lépései és fenyegetőzései elbizonytalanították a cégvezetőket, akik nehezen tudják megtervezni a következő...","id":"20250211_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-cegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4be421d4-c34f-484b-acfb-9a89c9afaa6e.jpg","index":0,"item":"df71b316-6a8b-4c5b-9346-4d3521c30617","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru-cegek","timestamp":"2025. február. 11. 20:37","title":"A Ford vezére szerint Trump vámháborúja már most „sok költséget és káoszt” okozott az amerikai üzleti életben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86452295-2c6a-4352-83e9-04d6eeb0a7f8","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"5 milliárd dollárt vonna be a vállalat a részvénykibocsátással.","shortLead":"5 milliárd dollárt vonna be a vállalat a részvénykibocsátással.","id":"20250212_catl-hongkong-tozsde-debrecen-gyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86452295-2c6a-4352-83e9-04d6eeb0a7f8.jpg","index":0,"item":"8238892b-29ac-4dbc-8cab-7c24e6104dbe","keywords":null,"link":"/kkv/20250212_catl-hongkong-tozsde-debrecen-gyar","timestamp":"2025. február. 12. 10:20","title":"Hongkongi tőzsdére menne a CATL, hogy finanszírozza a debreceni gyár építését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86d9d9fb-1e18-4158-a71c-3cea70ee19bc","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az oroszok elismerték a hibát. Miután észrevették, hogy rossz az irány meg is változtatták a repülő útvonalát. ","shortLead":"Az oroszok elismerték a hibát. Miután észrevették, hogy rossz az irány meg is változtatták a repülő útvonalát. ","id":"20250211_Berepult-egy-orosz-katonai-repulogep-a-lengyel-legterbe-navigacios-hiba-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86d9d9fb-1e18-4158-a71c-3cea70ee19bc.jpg","index":0,"item":"e6acb17c-a9f2-41de-9701-3cf517c9fc9f","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_Berepult-egy-orosz-katonai-repulogep-a-lengyel-legterbe-navigacios-hiba-miatt","timestamp":"2025. február. 11. 21:59","title":"Berepült egy orosz katonai repülőgép a lengyel légtérbe navigációs hiba miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31f73bc6-f23a-4cb9-8b60-ad4e69eedb47","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az alumíniumimportot érintő extra vámok miatt jobban megéri majd PET-palackban árusítani az üdítőt.","shortLead":"Az alumíniumimportot érintő extra vámok miatt jobban megéri majd PET-palackban árusítani az üdítőt.","id":"20250212_Trump-tarifa-muanyag-palack-Coca-Cola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31f73bc6-f23a-4cb9-8b60-ad4e69eedb47.jpg","index":0,"item":"60cbe5cf-ab3e-4c7d-9c29-36386d3728f6","keywords":null,"link":"/kkv/20250212_Trump-tarifa-muanyag-palack-Coca-Cola","timestamp":"2025. február. 12. 09:41","title":"Ennyit a klímavédelemről: Trump tarifái miatt több műanyag palackot fog piacra dobni a Coca-Cola","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"43489972-f82e-44ef-9e70-8399dcc940e2","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rövid idő alatt rengeteg videó került fel a TikTokra és az Instagramra, melyek készítői ugyanazt tanácsolják a hosszú repülőúton történő alvással kapcsolatban. Az ötletük sokkal veszélyesebb, mint amilyennek elsőre látszik.","shortLead":"Rövid idő alatt rengeteg videó került fel a TikTokra és az Instagramra, melyek készítői ugyanazt tanácsolják a hosszú...","id":"20250212_repulogep-biztonsagi-ov-alvas-trukk-lifehack-video-veszelyes-tanacs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/43489972-f82e-44ef-9e70-8399dcc940e2.jpg","index":0,"item":"3ebf5019-2f60-4240-9c3d-12659efd671a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250212_repulogep-biztonsagi-ov-alvas-trukk-lifehack-video-veszelyes-tanacs","timestamp":"2025. február. 12. 19:03","title":"A TikTokon nagyot megy egy tipp a kényelmesebb repüléshez, de ha jót akar magának, inkább ne próbálja ki","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője a villamosenergia-ellátásért felelős miniszteri biztos, de egyelőre nem történt előrelépés az ügyben.","shortLead":"Sajóivánkáról vagy akár Szolnok felől kellene új nagyfeszültségű vezetéket kiépíteni. A térség képviselője...","id":"20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/924debd2-b3c6-431a-9878-ba169c4b911a.jpg","index":0,"item":"5689c329-60e4-4ad4-82ce-9e71e80734b0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250211_nincs-eleg-aram-ozdon","timestamp":"2025. február. 11. 11:58","title":"Nincs elég áram Ózdon, az ipartelep sem tud bővülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d908cf8-19b4-4d6f-a20e-503a60a53eaa","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kína a mérete miatt a világ egyik legcsábítóbb piaca a nagy okostelefon-gyártók számára. Az Apple is rengeteg iPhone-t értékesít itt, azonban veszélybe került a korábban oly magas piaci részesedése.","shortLead":"Kína a mérete miatt a világ egyik legcsábítóbb piaca a nagy okostelefon-gyártók számára. Az Apple is rengeteg iPhone-t...","id":"20250212_apple-piaci-reszesedese-kinaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d908cf8-19b4-4d6f-a20e-503a60a53eaa.jpg","index":0,"item":"4ba2b435-d9c2-4fca-b378-0dc1eff33cea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250212_apple-piaci-reszesedese-kinaban","timestamp":"2025. február. 12. 10:03","title":"Rossz híreket kapott Kínából az Apple","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jön a Budapest Auto Show, és a nagy kérdés: milyen új autót akarnak a magyarok?
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
2017-ben is erősen bővül az új személygépjárművek piaca, ami megpörgette a lízingelést is, miközben jól láthatóan változnak a preferenciák. Mi lesz például a dízelekkel? Közben az is látszik: az elektromos autókkal egyelőre nem igazán tud mit kezdeni lízingpiac. A téma központi kérdés a pénteken a Millenárison nyíló Budapest Auto Show-n is, ahol számos érdekes beszélgetés mellett a legújabb autókat is kipróbálhatja.
Az idei személygépjármű eladások mennyisége - most úgy tűnik - meghaladja majd a 100 ezer darabot, ami közel 20 százalékos eredményjavulás a tavalyi évhez képest. Az erősödés elsősorban a klasszikus személyautó-szegmensből ered, a kishaszon-járművek piaca a tavaly kifutott ösztönzők miatt jelenleg visszaesésben van - mondja a lízingpiaci trendeket elemezve Zs. Nagy István a Merkantil Bérlet Kft ügyvezetője, a Lízingszövetség elnökségi tagja.
A cégek többsége akár előrehozott vásárlások révén letudta a kishaszon gépjárművek cseréit az elmúlt három évben, mert a rendkívül kedvező kamatkörnyezet, a támogatott vállalkozói hitelprogramok érdemes volt az autócseréket véghezvinni.
Dízelkérdés itt is
Az elmúlt időszak piaci változásainak legfontosabbika természetesen itt is látszik. A dízelek pozíciói a flotta és lízingpiacon is elkezdtek gyengülni – mondja Zs. Nagy István. Itt azonban lényeges különbségek mutatkoznak a szegmensek tekintetében. Amíg a városi kisautók közül – az egyébként sok szempontból egyedi Skoda Octavia méretéig – kezd kikopni a gázolajos hajtás, addig a középméretű flottaautók – Passat, Mondeo, Insignia – és a felsővezetői autók körében a piaci pozícióik továbbra is dominánsak. A kisebb kategóriákban már óvatosak a vevők és inkább feladják a dízeleket és hozzájuk hasonlóan gondolkodnak a finanszírozók is, a maradványértékek bizonytalansága miatt.
Hódítanak az 1.0 literes motorok még a nagyobb méretű autókban is, úgy mint a korábban említett Skoda Octaviában is. Ez a motorméret-csökkenés régóta tart, az 1.4 literes TSI után a 1.2-es jött, most az 1.0 literes háromhengeresek, amelyek kivétel nélkül turbósak, annak esetleges magasabb javítási költségeivel. A dízelek esetében az AdBlue és a részecskeszűrő ad fejtörésre okot: az előbbi esetében egyáltalán kit terhel az AdBlue folyadék pluszköltsége (flottakezelés esetén), a részecskeszűrő estében pedig a garanciális kérdéseket bonyolíthatja meg jelentősen, ha a nem megfelelő használat miatt idő előtt tönkre megy a berendezés.
Az új személygépjárművek forgalomba helyezési trendje.
Datahouse
A magasabb kategóriát képviselő üzleti autók esetében vélhetően még 5-6 év mire komolyabb trendfordulat bekövetkezhet, a hibrid és elektromos autók térnyerésével, amelyek jelenleg komfortban, vagy az elektromos autók miatti kompromisszumok miatt nem számítanak még a dízeleket kiváltó alternatívának. Egyelőre a kormányzati oldalról érkező támogatások is, mint a 1,5 milliós kedvezmény a zöldautók vásárlásához, vagy a zöldrendszámmal járó előnyök nem tudják enyhíteni az elektromos autók drága bekerülési értékét és nehezen becsülhető maradványértékét. Friss információ, hogy hamarosan üzemanyagként lesznek értékelve és árazva az elektromos autók töltésére szolgáló elektromos energiaforrások, amely a jelenlegi „ingyen” töltéssel szemben kedvezőtlenül befolyásolhatja a „zöld autózás” terjedését.
Bérlés minden vonalon
A teljes körű flottakezelés, amely nálunk is egyre inkább elfogadott, a kisebb cégek körében erre nyitottak, kiszervezve az üzemeltetést, annak kockázatát a fixen tervezhető átalánydíjakért cserében – mondja Zs. Nagy István. A céges ügyfelek egyre kevésbé tulajdonolni akarnak, mint használni a járműves lízingek ennek megfelelően mára 70 százalékban operatív lízinget jelentenek, míg a 30 százalék a tisztán pénzügyi lízing.
Megjelent mostanság a magánbérleti lehetőség is, amelynek tapasztalatok szerint, bár igen jó ajánlatokat adnak rájuk a szolgáltatók, egyszerűen gátja, hogy nem mennek eleget a magán autók. Ezek az ajánlatok, jellemzően minimum 25 ezer kilométeres éves futás mellett fizetődnének ki, a többség ennek felét sem tenné meg. Pedig ezzel is egy olyan konstrukciót kapunk, amelynek révén csak tankolni kell a kocsit, az üzemeltetés és másodlagos piaci kockázatát egy fixen tervezhető átalánydíjért cserében átadjuk másnak.
Már most látszik, hogy Donald Trump érdekérvényesítése nehéz helyzetbe hozza a magyar gazdaságot. De akkor milyen károkat tudna okozni, ha Németország érvényesítené velünk szemben erőfölényét?