szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ketten meghaltak, egy ember pedig súlyos sérülésekkel került kórházba még májusban, miután egy Mercedes kabrió belerohant a fővárosi Dózsa György úton egy kanyarodó Citroënbe. Az ügy egy meglepő fejleménnyel folytatódik tovább.

Elkerülhető lett volna a májusban a Dózsa György úton történt halálos autóbaleset, ha a Mercedes sofőrje betartja a megengedett 50 km/h-s sebességet – írtuk korábban az esetről, miután kiderült, a szakvélemény szerint a kabriót vezető M. Richárd az ütközés pillanatában 125-130 km/h-s sebességgel haladt, fékezés előtt pedig még ennél is gyorsabban: 135-140 km/h-val. Az ügyben M. Richárdot már meggyanúsította a rendőrség, de úgy tűnik, nem ő lesz az egyetlen vádlott.

A PestiSrácok információja szerint a Citroën sofőrjét szintén gyanúsítottként kezeli a rendőrség a tragédia ügyében. A férfit a napokban hallgatta ki a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a szakvélemény alapján ugyanis a sofőr szabálytalanul kanyarodott be a kereszteződésnél.

MTI / Mihadák Zoltán

A korábban kiszivárgott szakértői vélemény szerint ahhoz, hogy a veszélyhelyzetet észlelje egy sofőr, 0,5-1 másodperc szükséges. A kabrió sebessége miatt azonban a Citroën sofőrjének 2,5-3 másodperccel az ütközés előtt kellett volna észlelnie az akkor még több mint 100 méterrel messzebb lévő Mercedest – írja az Index.

M. Richárdról korábban kiderült, a baleset előtt kokaint is fogyasztott, ezt azonban csak a vizeletében tudták kimutatni, a vérében nem, ami az orvosszakértő szerint arra utal, hogy nem a baleset napján, hanem előtte 2-3 nappal nyúlt a szerhez.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!