szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy hathengeres biturbó 2001-ből egy mai öthengeressel szemben.

Az Audi RS4 volt talán a márka első igazán brutális kombija 2000 környékén. (Persze az RS2-is, de az nagyon más tészta a limitált darabszámával.) Szóval az RS4 a maga 2.7 literes BiTurbo V6-osával, 380 lóerős teljesítményével és 440 Nm-es nyomatékával 4,7 másodperc alatt tudta le a 0-100-at.

Az elvileg egy mérettel kisebb – bár mára pont ugyanakkorára nőtt – új RS3-as legújabb verziója a mára szinte tökéletesre csiszolt duplakuplungos váltójával és összkerék-hajtásával, a 2.5 literes TFSI motorral is megüti a 400 lóerőt. Hogy melyik finomabb darab, tényleg csak ízlés és pénztárca kérdése.

Az RS4 típusú klasszikusok ára szépen kúszik felfelé, egy ilyen hibátlan Audi-kombi közel 100 ezer dollárt ér, és elnézve a videót, érthető is, hogy miért. Hangban talán a V6-os többet ad a némiképp ralis turbószuszogással, de az öthengeres RS-t is úgy hangolták a kipufogóval, hogy élmény hallgatni. Alig várjuk a videót, amelyen a legfrissebb 2018-as RS4 Avantot rakják majd össze nagybátyjával.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!