Az Audi a
Frankfurti Autószalonon leplezte le az újgenerációs
RS4 Avantot. Az újdonság 2,9 literes lökettérfogatú TFSI biturbó V6-os erőforrása 450 lóerős teljesítménnyel és 600 Nm-es nyomatékkal (előd: 430 Nm) büszkélkedhet. Az erő egy új nyolcsebességes automata váltón keresztül érkezik meg a négy kerékre, hiszen természetesen ez a csúcs-Audi is Quattro összkerékhajtással bír.
Állóhelyzetből 100-as tempóra alig 4,1 másodperc alatt ki lehet lőni az RS4 Avanttal, ami 0,1 másodperccel szerényebb a Mercedes-AMG C63 kombi hasonló idejénél. Megjegyzendő, hogy utóbbi kocsiban egy biturbó V8-as motor és egy hétsebességes automata váltó rejtőzik.
A sportfutóműves RS Avant 7 milliméterrel alacsonyabb a kiindulási alapnak tekinthető A4 Avantnál, és az opciós listán olyan extrák találhatók, mint például a kerámiafék, az RS-specifikus dinamikus kormányzás, illetve a lehetőség, hogy az alaphelyzetben 250 km/h-ra limitált végsebességet 280 km/h-ra emeljék a gyáriak. Az új modell 80 kilogrammal könnyebb az elődjénél, és 17 százalékkal kevesebbet fogyaszt annál.
Az alapáras 19 colos könnyűfémfelnik helyett 20 colos kerekeket is lehet rendelni az új sportkombira, melynek német alapára 79 800 euró, vagyis átszámítva mintegy 24,4 millió forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.