Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7d049eb3-bf00-4291-aa50-6a5665a6d65b","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Ismét Rómában gyűltek össze a világ vezetői, Magyarországot Sulyok Tamás képviseli.","shortLead":"Ismét Rómában gyűltek össze a világ vezetői, Magyarországot Sulyok Tamás képviseli.","id":"20250518_XIV-Leo-papa-beiktatas-Volodimir-Zelenszkij-J-D-Vance-kezfogas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d049eb3-bf00-4291-aa50-6a5665a6d65b.jpg","index":0,"item":"93fa4f0c-f9b4-4194-be26-85880ef48233","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_XIV-Leo-papa-beiktatas-Volodimir-Zelenszkij-J-D-Vance-kezfogas","timestamp":"2025. május. 18. 11:57","title":"XIV. Leó pápa beiktatásán fogott kezet Volodimir Zelenszkij és J. D. Vance","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"014b3bb6-d50e-43e6-a667-a27dd5e9b29c","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Majoross Gergely csapata remekül kezdett, de a harmadik harmadban összeomlott; 8-2 lett a vége.","shortLead":"Majoross Gergely csapata remekül kezdett, de a harmadik harmadban összeomlott; 8-2 lett a vége.","id":"20250516_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-dania-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/014b3bb6-d50e-43e6-a667-a27dd5e9b29c.jpg","index":0,"item":"c9799c01-2826-43e5-ba01-c4c61163f585","keywords":null,"link":"/sport/20250516_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-dania-vereseg","timestamp":"2025. május. 16. 19:12","title":"2-0-s vezetés után csúnya vereségbe szaladt bele a hokiválogatott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től a milleniumi nemzedéken át a Z-, illetve az alfa-generációig. Az eltérő korosztályoknak sok mindenről határozott – és erősen különböző – véleménye van, nem kivétel ez alól az elektromos autózás sem. De vajon mire vágynak a mostani ötvenes-hatvanasok, negyvenes-ötvenesek és a húszas-harmincasok?","shortLead":"Napjainkban sokszor már az is bonyolult, hogy az ember számontartsa a társadalom különféle generációit, az X-től...","id":"20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05611583-5cfc-441b-8579-0bed0d8ebf8a.jpg","index":0,"item":"42c5835c-ba04-4399-8d9c-94dd59c50746","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250409_fordmagyarorszag_elektromos_Ford_Puma_Gen-E","timestamp":"2025. május. 17. 15:30","title":"Túlárazott dodzsem vagy az emberiség túlélésének záloga?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"caf670b6-e24c-4db7-a7f8-4857a5471d4c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Már nem csak a meccsek szünetében találkozhatunk a kormánypropagandával.","shortLead":"Már nem csak a meccsek szünetében találkozhatunk a kormánypropagandával.","id":"20250517_voks-2025-m4-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/caf670b6-e24c-4db7-a7f8-4857a5471d4c.jpg","index":0,"item":"ad461c3d-1929-469f-b954-2ee1f1444176","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_voks-2025-m4-sport","timestamp":"2025. május. 17. 17:54","title":"A kormány annyira pörgeti az ukrán EU-tagságról szóló szavazást, hogy már a meccsközvetítés alatt is az villódzik a képernyőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/83768d08-a17c-48ab-a52a-984e7bdd9bd6.jpg","index":0,"item":"ea885cc5-1d39-42d6-88a6-fe7fa6fd50ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Marabu-Feknyuz-Az-uj-fougyesz","timestamp":"2025. május. 17. 11:00","title":"Marabu Féknyúz: Az új főügyész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"589acf92-68fc-4f7d-ba45-a61789095953","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"24 óra alatt több mint 150 terrorista célpontra mértek csapást a Gázai övezet egész területén.","shortLead":"24 óra alatt több mint 150 terrorista célpontra mértek csapást a Gázai övezet egész területén.","id":"20250517_izrael-gaza-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/589acf92-68fc-4f7d-ba45-a61789095953.jpg","index":0,"item":"6c3fbf7a-12fe-4e9d-a81a-d1b42ea63d40","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_izrael-gaza-tamadas","timestamp":"2025. május. 17. 11:48","title":"Trump hazautazott, Izrael támadásba lendült Gázában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Bár utólag több bíboros is arról beszélt, hogy a kvalitásait tekintve nem lepődtek meg, amikor kiderült, hogy Prevost lesz Ferenc pápa utódja, a Google keresési adatai alapján az átlagemberek közül jóformán senki nem számolt vele.","shortLead":"Bár utólag több bíboros is arról beszélt, hogy a kvalitásait tekintve nem lepődtek meg, amikor kiderült, hogy Prevost...","id":"20250516_Robert-Francis-Prevost-XIV-Leo-papa-google-trends-kereses-internet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1437fc74-0023-40a6-882e-5f07ec4c0700.jpg","index":0,"item":"3bd37ea7-56c1-4d8c-8244-5bbc19576766","keywords":null,"link":"/vilag/20250516_Robert-Francis-Prevost-XIV-Leo-papa-google-trends-kereses-internet","timestamp":"2025. május. 16. 18:41","title":"Megválasztása előtt egyáltalán nem érdekelte az embereket Robert Francis Prevost","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Orbán Viktor az elnyomás fázisába menekül, tétovázik az EU az új “átláthatósági törvénnyel” kapcsolatban, jobban meg kellene szorongatni Putyint – szombati lapszemlénk legérdekesebb sztorijait olvashatják.","shortLead":"Orbán Viktor az elnyomás fázisába menekül, tétovázik az EU az új “átláthatósági törvénnyel” kapcsolatban...","id":"20250517_Nemzetkozi-lapszemle-Orban-Viktor-Trump-Putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"542dd566-6cd2-4aca-9b29-c653eeeda2e3","keywords":null,"link":"/360/20250517_Nemzetkozi-lapszemle-Orban-Viktor-Trump-Putyin","timestamp":"2025. május. 17. 09:23","title":"Még több pénzt bukhat Magyarország; meddig megy el Orbán Magyarral szemben? - nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Túl van a frissítésen a Golf-család legkevésbé ismert tagja, a Sportsvan, amiről ha azt mondjuk „Golf Plus”, akkor talán átjön, miről is beszélünk. A megújult kompakt egyterűt vezettük a bemutatóján az új, háromhengeres alapmotorral és a szintén új, 1,5 literes benzinessel is.
A néhai Golf Plus, amelyet nyugdíjas imidzse miatt neveztek át Sportsvan-re, négy év után újult meg. Miközben mindenki SUV-t akar, a Volkswagen még nem adja fel Sportsvanjét, amely a ferdehátú alap Golfnál hosszabb, a kombi Variantnál pedig rövidebb. Bizony, lehet itt még vevőket találni, olyanokat, akiket a meglehetős anyagi lehetőségeik mellett, lényegében csak a józan megfontolás vezérel.
Nincs itt semmi látnivaló
Merthogy nyilvánvalóan elég szűk az a réteg, amely érzékenyen reagálja majd le, hogy ez egy megújult autó. Új lökhárítókkal, lámpatestekkel, új kerékdizájnnal, valamint új kabintér anyagokkal, sőt látványos új színekkel. A 4,43 méteres Golf egyterű ereje továbbra is az, ami eddig volt. Az emelt üléspozíció, a jól behatárolható fizikai paraméterei. Az olyan fontos szempontok, minthogy jól ki lehessen látni minden irányba a kocsiból és annak ellenére, hogy nem bálterem, a 2,69 méteres tengelytáv és 1,8 méteres szélesség révén kényelmesen el lehet benne férni, sehol nem szorít. A csomagtér mérete és formája is fontos, az alapból 500 liter (max. 1520 l) pedig korrekt értékek.
Képgaléria.
D.P.
Ráadásul olyan ügyességek segítenek szimpatikussá tenni a kocsit, minthogy az anyósülés támlája előre is hajtható már, amivel hosszabb tárgyak szállításához nyerhetünk plusz helyet. Ugyanilyen fontos a családi autóknál, hogy hármas osztásban lehessen dönteni a hátsó üléstámlasort, ami jól jön, ha a fix két gyerekülés között például bútorlapokat szállítanánk. A hátsó üléssor csúsztatható is 18 centis tartományban, ami szintén aranyat ér, mert ennek révén a támlák dőlésszöge is állítható, ami szintén áldás, ha kényelmesen alvó gyereket szeretünk magunk mögött tudni.
A belső tér olyan mint bármelyik Golfé. Szuper-németes. Kellemes tapintású anyagok, minőségi összeszerelés, egyértelmű kezelőszervek és itt még rekeszekből is bőségesen jutott mindenhova. A középkonzolon lévő érintőképernyős központi egység mára maximálisan 9,2 col átmérőjű, tükrös, fényes, szép, nagy. Egyedül a navigáció küzdött valamilyen oknál fogva a tájékozódással a spanyol külvárosi úthálózatban. Kicsit mintha feladták volna már a harcot, mondván, használja mindenki inkább a telefonja navigációját. (Bár ezt itt pont nem kellene, a Sportsvan vásárlóközönségének összetétele miatt, akik az átlagnál sokkal jobban szeretik a gyári navikat.)
Dízelek? Majd később
Árulkodó, hogy a bemutatóra milyen motorkínálattal hozzák el a kocsikat: dízel nincs, majd később lesz csak. Az alapmotor a benzines háromhengeres 85 lóerős, illetve 110 lóerős, ez váltja le a korábbi 1.2 literes négyhengerest, abszolút összehasonlítható teljesítménnyel. Ugyan ez a párhuzam igaz a korábbi 1.4 literes TSI-t leváltó 1.5-ös blokk esetében is, amely 130 lóerős és 150 lóerős változatban lesz kapható. Dízelfronton 1.6 literes TDI-ket kínál majd a gyártó 110 és 150 lóerős változatokkal, ahogy említettük, majd később, 2018 tavaszától.
Képgaléria.
D.P.
Az új, háromhengeres motor 110 lovas változata nagy vonalakban elég is a Sportsvanhez: városban abszolút, hegyes-dombos vidéken és autópályán már kevésbé. A nem nyomatékszegény 200 Nm-es értékével ez az erőforrás jól megindul mindig, és a jellegzetes háromhengeres karakter sem zavaró egy ideig, erősebb igénybevételnél pedig rövidtávon akár izgalmas is a kávédarálós orgánum. Persze egy szerpentinen telepakolt autóval felfelé araszolni ilyen hang kíséretében már vélhetően nem élvezetes lesz, hanem aggasztó.
A 1.5 literes változat 130 lóerőre hangolva viszont ideális párosítás. A komolyabb erőtartalék miatt egész máshogy lehet vele autózni, aminek révén a fogyasztás sem lesz feltétlen rosszabb, mint a kissé túlhajszolt 1.0 háromhengeressel. Menet közben, továbbra is érződik az is, ez egy modern konstrukció, azokkal a jegyekkel, amelyekkel a Volkswagen négy éve leváltotta a korábbi modellt: könnyű és merev a karosszéria és egy kiegyensúlyozott, jó futómű.
D.P.
Bár az Euro NCAP a frissített kiadásra a töréstesztet még nem végezte el – anno 2014-ben ötcsillagra vizsgázott a modell, többek közt a hátsó oldallégzsákok már akkori megléte miatt, mondhatjuk, hogy ilyen szempontból is modern még a konstrukció, ami további elektronikai segédasszisztensekkel gyarapodott. Holttérfigyelő, adaptív-tempomat, az alap bi-xenon lámpákhoz is rendelhet kanyarfény funkció, vagy az automata távfény-asszisztenssel és parkolási segéd.
Konklúzió, árak
A Sportsvan továbbra is ott keresgélhet elsősorban márkahű vevőket, ahol egy belépő modellnél sem rémülnek meg az 5 millió forint feletti ártól (5,25 millió, 1.0 TSI). Sőt attól sem, ha automata sebességváltóval, nagyobb motorral és további extrákkal ez az ár szempillantás alatt felkúszik 9 millió forint környékére.