Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik azokra, akik szívesen töltik itt az időt: nagyon veszélyes anyagok kerülhetnek a szervezetükbe egy ártalmatlannak tűnő forrásból.","shortLead":"A sziklamászás veszélyes sport, igaz, a mászótermekben minimalizálják a kockázatot. Azonban valami más is leselkedik...","id":"20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f7633d1-7453-459a-a64e-e61aa69d810a.jpg","index":0,"item":"5303ed56-f9e5-4abe-ace7-b4e3b087e48f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250607_falmaszas-maszoterem-maszocipok-hatasa-a-levego-minosegere","timestamp":"2025. június. 07. 14:03","title":"Veszélybe kerülhet az, aki mászóterembe jár, de nem azért, amiért gondolná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok alapján kevés sikerrel. Szeretne egy újfajta pörgést a gazdaságába, viszont úgy tűnik, a pénzpiacon az Egyesült Államok bukdácsolására a befektetők olyan hozamelvárásokkal válaszolnak, hogy az már a fejlett gazdaságoknak is sok.","shortLead":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok...","id":"20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692.jpg","index":0,"item":"c377510f-d086-4084-8c8a-72716bff075c","keywords":null,"link":"/360/20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","timestamp":"2025. június. 08. 17:00","title":"Így hajt a sok kocsmai dalolászás a válság felé egy virágzó gazdaságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc12d36a-5240-4ca3-a7d5-f6973447c7fa","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az eset a dél-németországi Passauban, és több embernek sérülést okozott – közölte a rendőrség.","shortLead":"Az eset a dél-németországi Passauban, és több embernek sérülést okozott – közölte a rendőrség.","id":"20250607_Tomegbe-hajtott-egy-autos-Nemetorszagban-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc12d36a-5240-4ca3-a7d5-f6973447c7fa.jpg","index":0,"item":"4fafbb3e-1445-41f5-8169-ba90f15992bf","keywords":null,"link":"/vilag/20250607_Tomegbe-hajtott-egy-autos-Nemetorszagban-ebx","timestamp":"2025. június. 07. 19:26","title":"Tömegbe hajtott egy autós Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb milliárdokat von el Budapesttől, hogy a Szerencsejátéknak kevesebb adót kelljen fizetnie. Eközben a lakossági megtakarítások ömlenek ki az országból, persze, akinek csak van, hiszen például a nyugdíjasok harmada a létminimum alatt él. Számukra már csak a a gyógyszertári árstop és kormány 30 ezres utalványa jelenthet megoldást, feltéve, hogy lesz mire elkölteniük, mivel ismét súlyos aszálya rémképe fenyegeti Magyarországot. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb...","id":"20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944.jpg","index":0,"item":"352ebbb6-0c67-4fd0-8664-2880e853bf1c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 07:00","title":"És akkor Elon Musk lett Donald Trump Simicskája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4072dea-8829-44dd-9be7-533f0a5ed6ba","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Dodik Budapesten, az ukránok kisebbek és gyengébbek, de keményen oda tudnak vágni, hadban álló britek, illetve a Nagy Vita lehetséges kimenetelei. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Dodik Budapesten, az ukránok kisebbek és gyengébbek, de keményen oda tudnak vágni, hadban álló britek, illetve a Nagy...","id":"20250607_A-Trump-Musk-vita-csupan-izelito-a-jovobeli-katasztrofakbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4072dea-8829-44dd-9be7-533f0a5ed6ba.jpg","index":0,"item":"89fc110d-65a6-4141-9d25-2bb8495d9a62","keywords":null,"link":"/360/20250607_A-Trump-Musk-vita-csupan-izelito-a-jovobeli-katasztrofakbol","timestamp":"2025. június. 07. 09:59","title":"A Trump-Musk-vita csupán ízelítő a jövőbeli katasztrófákból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","shortLead":"A látványos külsejű Alfa Romeo TZ3 olyan ritka, hogy sokan nem is tudnak a létezéséről.","id":"20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/560fcc36-f85c-4a1d-84e2-a164d90eb5d2.jpg","index":0,"item":"b916b8a5-1251-4be9-bb3a-d9acff6211d1","keywords":null,"link":"/cegauto/20250607_olasz-vipera-84-literes-motorral-var-uj-gazdara-ez-a-szuperritka-alfa-romeo-tz3-stradale","timestamp":"2025. június. 07. 07:21","title":"Olasz vipera: 8,4 literes motorral vár új gazdára ez a szuperritka Alfa Romeo","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","shortLead":"A Tisza Párt elnöke szerint azért vannak fennakadások, mert Lázár János leállította a vasúti fejlesztéseket.","id":"20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96c781cb-3795-4c65-ab9d-7b0738d96beb.jpg","index":0,"item":"6b151e86-5be0-4b1e-893e-dbce6a2beb31","keywords":null,"link":"/itthon/20250606_magyar-peter-lazar-janos-mav-ukran-kemek-lemondas","timestamp":"2025. június. 06. 18:38","title":"Magyar Péter kommentálta a MÁV összeomlását: Lemondani meg én fogok?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja az anyagcserét, a növekedést és a normális sejtműködést. De vajon mindenkinek ugyanannyi vasra van szüksége? Távolról sem! Lássuk, milyen tényezőktől függ, mennyit kell bevinnünk belőle.","shortLead":"A vas a szervezetünk egyik alapköve, ami döntő szerepet játszik az egészségünk fenntartásában: támogatja...","id":"20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a084f88-26d4-4e0d-b919-41f7310f413e.jpg","index":0,"item":"beab4618-d3d2-44ae-9c20-b31b791efcbf","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250505_Vasbevitel-vastartalmu-elelmiszerek-maltofer","timestamp":"2025. június. 08. 11:30","title":"Elég vasat eszünk meg naponta? A válasz nem egyértelmű!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"b5850ba1-e583-4d22-9186-688d82b8c838","c_partnertag":""}]
Túl van a frissítésen a Golf-család legkevésbé ismert tagja, a Sportsvan, amiről ha azt mondjuk „Golf Plus”, akkor talán átjön, miről is beszélünk. A megújult kompakt egyterűt vezettük a bemutatóján az új, háromhengeres alapmotorral és a szintén új, 1,5 literes benzinessel is.
A néhai Golf Plus, amelyet nyugdíjas imidzse miatt neveztek át Sportsvan-re, négy év után újult meg. Miközben mindenki SUV-t akar, a Volkswagen még nem adja fel Sportsvanjét, amely a ferdehátú alap Golfnál hosszabb, a kombi Variantnál pedig rövidebb. Bizony, lehet itt még vevőket találni, olyanokat, akiket a meglehetős anyagi lehetőségeik mellett, lényegében csak a józan megfontolás vezérel.
Nincs itt semmi látnivaló
Merthogy nyilvánvalóan elég szűk az a réteg, amely érzékenyen reagálja majd le, hogy ez egy megújult autó. Új lökhárítókkal, lámpatestekkel, új kerékdizájnnal, valamint új kabintér anyagokkal, sőt látványos új színekkel. A 4,43 méteres Golf egyterű ereje továbbra is az, ami eddig volt. Az emelt üléspozíció, a jól behatárolható fizikai paraméterei. Az olyan fontos szempontok, minthogy jól ki lehessen látni minden irányba a kocsiból és annak ellenére, hogy nem bálterem, a 2,69 méteres tengelytáv és 1,8 méteres szélesség révén kényelmesen el lehet benne férni, sehol nem szorít. A csomagtér mérete és formája is fontos, az alapból 500 liter (max. 1520 l) pedig korrekt értékek.
Képgaléria.
D.P.
Ráadásul olyan ügyességek segítenek szimpatikussá tenni a kocsit, minthogy az anyósülés támlája előre is hajtható már, amivel hosszabb tárgyak szállításához nyerhetünk plusz helyet. Ugyanilyen fontos a családi autóknál, hogy hármas osztásban lehessen dönteni a hátsó üléstámlasort, ami jól jön, ha a fix két gyerekülés között például bútorlapokat szállítanánk. A hátsó üléssor csúsztatható is 18 centis tartományban, ami szintén aranyat ér, mert ennek révén a támlák dőlésszöge is állítható, ami szintén áldás, ha kényelmesen alvó gyereket szeretünk magunk mögött tudni.
A belső tér olyan mint bármelyik Golfé. Szuper-németes. Kellemes tapintású anyagok, minőségi összeszerelés, egyértelmű kezelőszervek és itt még rekeszekből is bőségesen jutott mindenhova. A középkonzolon lévő érintőképernyős központi egység mára maximálisan 9,2 col átmérőjű, tükrös, fényes, szép, nagy. Egyedül a navigáció küzdött valamilyen oknál fogva a tájékozódással a spanyol külvárosi úthálózatban. Kicsit mintha feladták volna már a harcot, mondván, használja mindenki inkább a telefonja navigációját. (Bár ezt itt pont nem kellene, a Sportsvan vásárlóközönségének összetétele miatt, akik az átlagnál sokkal jobban szeretik a gyári navikat.)
Dízelek? Majd később
Árulkodó, hogy a bemutatóra milyen motorkínálattal hozzák el a kocsikat: dízel nincs, majd később lesz csak. Az alapmotor a benzines háromhengeres 85 lóerős, illetve 110 lóerős, ez váltja le a korábbi 1.2 literes négyhengerest, abszolút összehasonlítható teljesítménnyel. Ugyan ez a párhuzam igaz a korábbi 1.4 literes TSI-t leváltó 1.5-ös blokk esetében is, amely 130 lóerős és 150 lóerős változatban lesz kapható. Dízelfronton 1.6 literes TDI-ket kínál majd a gyártó 110 és 150 lóerős változatokkal, ahogy említettük, majd később, 2018 tavaszától.
Képgaléria.
D.P.
Az új, háromhengeres motor 110 lovas változata nagy vonalakban elég is a Sportsvanhez: városban abszolút, hegyes-dombos vidéken és autópályán már kevésbé. A nem nyomatékszegény 200 Nm-es értékével ez az erőforrás jól megindul mindig, és a jellegzetes háromhengeres karakter sem zavaró egy ideig, erősebb igénybevételnél pedig rövidtávon akár izgalmas is a kávédarálós orgánum. Persze egy szerpentinen telepakolt autóval felfelé araszolni ilyen hang kíséretében már vélhetően nem élvezetes lesz, hanem aggasztó.
A 1.5 literes változat 130 lóerőre hangolva viszont ideális párosítás. A komolyabb erőtartalék miatt egész máshogy lehet vele autózni, aminek révén a fogyasztás sem lesz feltétlen rosszabb, mint a kissé túlhajszolt 1.0 háromhengeressel. Menet közben, továbbra is érződik az is, ez egy modern konstrukció, azokkal a jegyekkel, amelyekkel a Volkswagen négy éve leváltotta a korábbi modellt: könnyű és merev a karosszéria és egy kiegyensúlyozott, jó futómű.
D.P.
Bár az Euro NCAP a frissített kiadásra a töréstesztet még nem végezte el – anno 2014-ben ötcsillagra vizsgázott a modell, többek közt a hátsó oldallégzsákok már akkori megléte miatt, mondhatjuk, hogy ilyen szempontból is modern még a konstrukció, ami további elektronikai segédasszisztensekkel gyarapodott. Holttérfigyelő, adaptív-tempomat, az alap bi-xenon lámpákhoz is rendelhet kanyarfény funkció, vagy az automata távfény-asszisztenssel és parkolási segéd.
Konklúzió, árak
A Sportsvan továbbra is ott keresgélhet elsősorban márkahű vevőket, ahol egy belépő modellnél sem rémülnek meg az 5 millió forint feletti ártól (5,25 millió, 1.0 TSI). Sőt attól sem, ha automata sebességváltóval, nagyobb motorral és további extrákkal ez az ár szempillantás alatt felkúszik 9 millió forint környékére.