szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az olasz gyártó zárt ajtók mögött már megmutatta vadonatúj fejlesztését. Itt vélhetően tilos volt fotózni, valaki azonban ennek ellenére készített egy képet.

A Ferrari komoly visszhangot váltott ki azzal, hogy a 458 Italia utódjaként 2015-ben bejelentett 488 GTB-be szívómotor helyett már turbót szerelt. Az olaszok szerencsére ezt a lépést sem szúrták el, sőt, az új modell sokkal keményebb sportkocsi lett, mint amilyen az elődje volt. A 4,5 literes, 570 lóerős szívómotort váltó 3,9 literes biturbó erőforrás 670 lóerős, és 760 Nm nyomatékkal bír, de akadhatnak olyanok, akik még ezt is keveslik.

Számukra készül a 488 GTO, amelynek erőforrása az előzetes információk szerint kereken 700 lóerős lesz, a nyomatéka pedig meg fogja haladni a 800 Nm-t. Az erősebb motor komolyabb hűtést igényel, ezért a GTO-ra nagyobb légbeömlők kerülnek, mint a GTB-re, a minden korábbinál jobb köridők elérésében pedig a 100 kilogrammal csökkentett tömegnek lesz fontos szerepe.

A kocsit hivatalosan egyelőre még nem leplezték le, de a fontosabb partnerek számára zárt ajtók mögött már megmutatták. Ezen a rendezvényen készült az alábbi kiszivárgott felvétel is, melyen immár álcázás nélkül látható az igen ígéretes újdonság:

A Ferrari utoljára a 2010-ben debütált 599 GTO esetében használta a GTO típusjelzést, mellyel a 488 GTO formájában legközelebb a márciusi Genfi Autószalonon találkozhatunk majd újból. A 330 km/h végsebességű és 2,6-2,9 másodperces 0-100 km/h szintidejű 488 GTO előreláthatólag mintegy 20 millió forinttal kerül majd többe, mint egy "mezei" 488 GTB.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!