Tetszett a cikk?

100 milliárd euró közelébe emelkedett tavaly a BMW forgalma, s a német autógyár 9,9 milliárdos adózás előtti eredménnyel zárta 2017-et. A BMW-k mellett MINI-ket, illetve Rolls-Royce-okat is forgalmazó csoport tavaly világszerte 2,46 millió autót adott el, 4,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A BMW is úgy véli, a jövő az elektromos autózásé.

"Járműveinek több mint kilencven százalékát Németországon kívül adjuk el, s teljes lendülettel zajlik a cég történelmének legnagyobb modelloffenzívája. A második szakaszban vagyunk, idén húsz új vagy megújított modellt dobunk piacra. 2018 az X- és a luxusmodellek éve lesz: új dizájnnyelvet tükröző új X-modellekkel lépünk a piacra" – mondta a BMW éves müncheni sajtótájékoztatóján Harald Krüger, a bajor autógyár igazgatótanácsi elnöke.

Az újak között lesz a 8-as széria, a teljesen új X2-es, az i8 Roadster, az X4, és az év legvégén az X7-es. A megújítottak közül leginkább a 2-es Active Tourer és Grand Tourer, illetve a Mini 3 és 5 ajtós, valamint kabrió modelljei érdemelnek említést. A 2,46 millió járműből a BMW volt a legtöbb – 2,088 millió –, MINI-ből 318 ezer, Roll-Royce-ból pedig 3362 darab kelt el. A BMW legnagyobb piaca Kína, ahol a csoport tavaly 595 ezer autót adott el, a második helyen az USA áll 350 ezer autóval.

©

Nicolas Peter igazgatótanácsi tag hangsúlyozta, a BMW idén tovább növeli a kutatásra és fejlesztésre fordított összeget – az R&D befektetések aránya idén 6,5-7 százalék közé emelkedik a 2017-es 6,2 százalékról – s ezen összegek jelentős része az elektromos, illetve önvezető járművek fejlesztésére megy majd. A BMW hamarosan megnyitja München közelében az önvezető járművek fejlesztésének és tesztelésének helyszínéül szolgáló központot, s a következő években sorra mutatja be újabb tisztán elektromos járműveit. A MINI-t 2019-ben, az iX3-at 2020-ban, az autonóm módban való közlekedésre alkalmas iNextet 2021-ben, majd később az i4-et. Utóbbi a közelmúltban, Frankfurtban bemutatott BMW i Vision Dynamics nevű tanulmányra hasonlít majd.

"A jövő egyértelműen az elektromosságé. Elektromos autóinkkal és hibridjeinkkel már most piacvezetők vagyunk Európában" – mondta Krüger, hozzátéve, hogy 2017 volt az első év, amikor a BMW csoport százezernél több elektromos járművet adott el. Az eladási listát az i3 vezeti, amelynek forgalma 2013-as bemutatkozása óta évről évre növekszik. A BMW tervei szerint idén 140 ezer elektromos BMW fogy majd, s 2019 végére félmillió BMW, illetve MINI gyártmányú elektromos autó fut majd az utakon. Az i3 egyébként Európában a legjobban fogyó elektromos autó, 2017-ben minden ötödik Európában eladott villanyautó i3-as volt.

©

A BMW jelenleg tíz helyszínen gyárt elektromos járműveket, a 11. üzem 2019-ben nyílik meg Oxfordban, ahol a teljesen elektromos MINI-ket gyártják majd. 2025-re már 25 teljesen elektromos vagy hibrid járművet forgalmaz majd a BMW csoport. "Az ötödik generációs akkumulátoroknak és a meghajtás fejlődésének köszönhetően 2021-től a BMW olyan elektromos autókat dob majd a piacra, amelyek hatótávolsága eléri a 700 kilométert. A hibridek pedig 100 kilométert lesznek képesek elektromos módban megtenni.

A BMW ugyanakkor kitart a dízelek mellett. "A mi dízelautóink a legjobbak között vannak, s ezek a motorok fontosak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése szempontjából is. Megígértük a dízeleket lízingelő ügyfeleinknek, hogy visszavesszük a járműveket, ha egyes városokban bevezetik a dízeltilalmat. De úgy véljük, a tiltás nem jó megoldás, vannak intelligensebb utak is a kérdés megoldására" – mondta Harald Krüger.

A sajtótájékoztatón szó esett arról is, hogy a hatóságok kedden házkutatást tartottak a BMW müncheni központjában, és egy ausztriai telephelyén, miután a céget azzal vádolták, hogy a motorok károsanyag-kibocsátását szabálytalanul befolyásoló szoftvert telepítettek több mint 11 ezer autóba. "A BMW együttműködik a hatóságokkal, de szeretnénk, ha megértenék: nem szándékos csalásról, hanem egy szoftver hibás telepítéséről van szó. A BMW visszahívja az érintett autókat és kijavítja a hibát" – közölte Maximilian Schöberl.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Tarolt A nomádok földje a BAFTA-díjkiosztón, Vanessa Kirby nem nyert

Tarolt A nomádok földje a BAFTA-díjkiosztón, Vanessa Kirby nem nyert

Ez már egy más világ: így nézett ki 97 nap után az első szabad este a briteknél

Ez már egy más világ: így nézett ki 97 nap után az első szabad este a briteknél

„A koronavírus nem tart szünetet, ahogy én sem tartottam” – Betegség miatt mondott le az osztrák egészségügyi miniszter

„A koronavírus nem tart szünetet, ahogy én sem tartottam” – Betegség miatt mondott le az osztrák egészségügyi miniszter