Tetszett a cikk?

100 milliárd euró közelébe emelkedett tavaly a BMW forgalma, s a német autógyár 9,9 milliárdos adózás előtti eredménnyel zárta 2017-et. A BMW-k mellett MINI-ket, illetve Rolls-Royce-okat is forgalmazó csoport tavaly világszerte 2,46 millió autót adott el, 4,1 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A BMW is úgy véli, a jövő az elektromos autózásé.

"Járműveinek több mint kilencven százalékát Németországon kívül adjuk el, s teljes lendülettel zajlik a cég történelmének legnagyobb modelloffenzívája. A második szakaszban vagyunk, idén húsz új vagy megújított modellt dobunk piacra. 2018 az X- és a luxusmodellek éve lesz: új dizájnnyelvet tükröző új X-modellekkel lépünk a piacra" – mondta a BMW éves müncheni sajtótájékoztatóján Harald Krüger, a bajor autógyár igazgatótanácsi elnöke.

Az újak között lesz a 8-as széria, a teljesen új X2-es, az i8 Roadster, az X4, és az év legvégén az X7-es. A megújítottak közül leginkább a 2-es Active Tourer és Grand Tourer, illetve a Mini 3 és 5 ajtós, valamint kabrió modelljei érdemelnek említést. A 2,46 millió járműből a BMW volt a legtöbb – 2,088 millió –, MINI-ből 318 ezer, Roll-Royce-ból pedig 3362 darab kelt el. A BMW legnagyobb piaca Kína, ahol a csoport tavaly 595 ezer autót adott el, a második helyen az USA áll 350 ezer autóval.

N.A.

Nicolas Peter igazgatótanácsi tag hangsúlyozta, a BMW idén tovább növeli a kutatásra és fejlesztésre fordított összeget – az R&D befektetések aránya idén 6,5-7 százalék közé emelkedik a 2017-es 6,2 százalékról – s ezen összegek jelentős része az elektromos, illetve önvezető járművek fejlesztésére megy majd. A BMW hamarosan megnyitja München közelében az önvezető járművek fejlesztésének és tesztelésének helyszínéül szolgáló központot, s a következő években sorra mutatja be újabb tisztán elektromos járműveit. A MINI-t 2019-ben, az iX3-at 2020-ban, az autonóm módban való közlekedésre alkalmas iNextet 2021-ben, majd később az i4-et. Utóbbi a közelmúltban, Frankfurtban bemutatott BMW i Vision Dynamics nevű tanulmányra hasonlít majd.

"A jövő egyértelműen az elektromosságé. Elektromos autóinkkal és hibridjeinkkel már most piacvezetők vagyunk Európában" – mondta Krüger, hozzátéve, hogy 2017 volt az első év, amikor a BMW csoport százezernél több elektromos járművet adott el. Az eladási listát az i3 vezeti, amelynek forgalma 2013-as bemutatkozása óta évről évre növekszik. A BMW tervei szerint idén 140 ezer elektromos BMW fogy majd, s 2019 végére félmillió BMW, illetve MINI gyártmányú elektromos autó fut majd az utakon. Az i3 egyébként Európában a legjobban fogyó elektromos autó, 2017-ben minden ötödik Európában eladott villanyautó i3-as volt.

N.A.

A BMW jelenleg tíz helyszínen gyárt elektromos járműveket, a 11. üzem 2019-ben nyílik meg Oxfordban, ahol a teljesen elektromos MINI-ket gyártják majd. 2025-re már 25 teljesen elektromos vagy hibrid járművet forgalmaz majd a BMW csoport. "Az ötödik generációs akkumulátoroknak és a meghajtás fejlődésének köszönhetően 2021-től a BMW olyan elektromos autókat dob majd a piacra, amelyek hatótávolsága eléri a 700 kilométert. A hibridek pedig 100 kilométert lesznek képesek elektromos módban megtenni.

A BMW ugyanakkor kitart a dízelek mellett. "A mi dízelautóink a legjobbak között vannak, s ezek a motorok fontosak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése szempontjából is. Megígértük a dízeleket lízingelő ügyfeleinknek, hogy visszavesszük a járműveket, ha egyes városokban bevezetik a dízeltilalmat. De úgy véljük, a tiltás nem jó megoldás, vannak intelligensebb utak is a kérdés megoldására" – mondta Harald Krüger.

A sajtótájékoztatón szó esett arról is, hogy a hatóságok kedden házkutatást tartottak a BMW müncheni központjában, és egy ausztriai telephelyén, miután a céget azzal vádolták, hogy a motorok károsanyag-kibocsátását szabálytalanul befolyásoló szoftvert telepítettek több mint 11 ezer autóba. "A BMW együttműködik a hatóságokkal, de szeretnénk, ha megértenék: nem szándékos csalásról, hanem egy szoftver hibás telepítéséről van szó. A BMW visszahívja az érintett autókat és kijavítja a hibát" – közölte Maximilian Schöberl.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!